Ohlédnutí 01 - Leden

Zdravím v první únorové neděli,

jak jsem na konci minulého roku slíbila, tak činím - přináším svůj první článek do nové kategorie Ohlédnutí za...
Ovšem hned na začátku si musím položit otázku, zda-li jsem se s nápadem těchto článků neunáhlila, jelikož mé čtení zatím nenabralo nijak valných rozměrů. A zmínit zde jednu či dvě knihy mi přijde takové, zkrátka - ubohé :( 
Ale začít se nějak musí, a já si leda mohu pro příště věřit, že toho bude ke zmínění více.

Během ledna jsem přečetla dvě knihy (z toho jedna byla e-kniha), dočetla jsem jednu rozečtenou z prosince a začala jsem číst další, kterou bych měla pomalu během pár nadcházejících dní dočíst.


1) Tou, kterou jsem měla rozečtenou z prosince 2016 je kniha Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky od J.R.R. Tolkiena. Četla jsem ji jako e-knihu a hlavně proto, že jsem ji chtěla zařadit do Čtenářské výzvy pro rok 2016 - do kategorie: Kniha z žebříčku 100. nejlépe hodnocených knih. Domnívám, se že tuhle klasiku nemusím nikterak představovat, a že je všem tato kniha známá, ať už jste ji četli či nikoliv.

2) Hostitel od Stephenie Meyerové, je knihou kterou jsem četka také jako e-knihu. Tuto knihu jsem již představila v mé lednové recenzi, kterou si můžete přečíst zde.
Ráda bych podotkla, že pár dní po publikování recenze jsem shlídla i stejnojmenný film. Popravdě, neoslovil mě natolik jako kniha, byla jsem z něho hodně zklamaná, a to jsem se na něj tolik těšila. Přišlo mi, že aby příběh vtěsnali do dvouhodinového filmu, bylo všechno zbytečně Hrrr... Alespoň na mě tak film působi. :(

3) Pohodlné lži od R. S. Meyersové. Kniha, která v mé hromádce čekala na otevření již několik měsíců. Jedním z důvodů, proč jsem po ni sáhla byl ten, že mě zajímala další autorčina kniha, která byla u nás vydaná během listopadu 2016 - Manželské nehody. Tudíž jsem si chtěla přečíst napřed tu knihu, kterou mám doma - tedy Pohodlné lži. Kniha mě ale nijak neuchvátila. Nečetla si mi nijak skvěle. A příběh ničím nepřekvapil. Ačkoliv podtitulek knihy zněl zajímavě: Jedno dítě - tři matky - dva otcové. A k tomu nespočet lží, má být prý vynikající psychologický román, ale mě to tedy tak nepřišlo (můj osobní pohled!).
Lehce pár slov z anotace: Tia zjistí, že je těhotná, ovšem s milencem Nathanem, jenž je ženatý, a jakmile se tuto skutečnost dozví, románek ukončí s tím, že by si Tia měla nechat dítě vzít. Aby jí miminko Nathana nepřipomínalo, rozhodne se ho dát po narození k adopci. Tia dostává každé narozeniny fotky malé Savannah a jednoho dne se rozhodne tyto fotografie poslat Nathanovi, ale obálku otevře Nathanova žena, jakmile spatří na obálce zpětnou adresu té, jenž jednou málem její rodinu zničila... Když na ni vypadnou fotografie malé holčičky, která je velice podobná jejím synům, začne koloběh událostí přibývat na intenzivitě.

4) Sirotek č.8 od Kim van Alkemade, je kniha kterou právě čtu - opět v elektronické podobě. Do dočtení mi zbývá kolem 150 stránek. Kniha vypadá a je velice zajímavá a čtivá. Nechci o ní toho moc prozrazovat, neboť určitě bude posléze článek - zhodnocení. :-)
Knihu pouze přiblížím její anotací
Roku 1919 byla tehdy čtyřletá Rachel Rabinowitzová umístěna do židovského sirotčince pro nejmenší děti, v němž doktorka Solomonová prováděla experimenty na jeho chovancích. Doktorka Solomonová podrobila Rachel experimentální léčbě ozařováním rentgenovými paprsky. Díky ní si lékařka vysloužila odbornou reputaci, ale současně vystavila riziku zdraví holčičky. Nyní, v roce 1954, je Rachel zdravotní sestrou v domově pro židovské seniory, kam přichází již zestárlá doktorka Solomonová a stává se její pacientkou. Rachel si uvědomuje, jakou moc má nad nyní nemohoucí lékařkou, a podrobuje ji vlastnímu nebezpečnému experimentu. A dříve než skončí jedna noční služba, bude Rachel postavena před volbu mezi odpuštěním a pomstou...
Sirotek č. 8 je poutavý román, inspirovaný skutečnými událostmi, o lidské schopnosti ubližovat – a milovat.

Když nebudu počítat knihu 1. a 4., tak jsem v lednu přečetla 896 stránek.

Mezi mé kousky přibylo během ledna pět knih. Počet knih čekající na přečtení v mé hromádce "chystám se číst" se přehoupl na číslo: 30!


Jaký byl váš knižní leden?


Krásný zbytek dne.
Vaše Mermaidka


Publikováno dne: neděle 5.února/2017 v 10:25

Komentáře

  1. Můj leden byl podobný, přečetla jsem jen 3 knihy. Snad bude únor lepší :-) Hostitele mám v knihovně už snad půl roku a pořád jsem se k němu nedostala, nedávno byl film a protože si chci přečíst prvně knihu, tak jsem na něj nekoukala, i když je mi jasné, že kniha bude lepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, jak se v únoru zadaří. Hostitel byla parádní kniha, jsem ráda, že jsem se k ní dostala.

      Vymazat
  2. Nemyslím si, že jsou podobné články zbytečné z toho důvodu, že čtenář přečtl opravdu jen pár knih. Hele, jak hezký článek z toho vznikl. Není důležitá kvantita, ale kvalita a pocity čtenáře, které by v něm kniha měla vyvolat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné kniy, ale já se nejvíce těším na tvoji recenzi Sirotka. Jsem ráda, že ses k ní nakonec dostala, jak jsi psala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné knihy! Nemyslím si, že by byla důležitá kvantita... Naopak se cení to, že jsi si čtení užívala. A určitě není zbytečné psát článek, já jsem si ho moc ráda přečetla a líbil se mi. :-)
    Ono to půjde, zkrátka jsou měsíce, kdy to jde hůř a jindy ma člověk skoro čtecí maraton. ;-)
    Hezký únoru přeji! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také moc děkuji za pozitivní slova, a jsem ráda, že se článek líbí :-)

      Vymazat
  5. Musím ti pochválit článek! :) V lednu jsem toho také moc nepřečetla, ale věřím, že to už bude jen a jen lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, moc moc děkuji za pochvalu :-) I já doufám, že se bude v přečtených knihách více dařit (nám oběma), ačkoliv je únor o něco kratší měsíc..

      Vymazat
  6. Jak psaly holky výše, není důležité jestli jsi přečetla jednu nebo deset knih, hlavní je, že tě čtení baví a knihy si užíváš.
    Z knih, které jsi tady představila jsem bohužel nečetla ani jednu, nicméně Sirotek mě láká, ráda si přečtu tvou recenzi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova a povzbuzení :-) Máš pravdu, čtení mě baví, a to že mě baví i psaní blogu, ačkoliv žádný velký knihomol nejsem, není přece trestné.. ;o)
      Recenze na Sirotka je již na blogu, tak mrkni! Budu ráda za nové názory na článek.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí