PŘIBYLO MI V MÁJI

Hezký večer knižní přátelé,

květen, lásky čas, nám zítřkem končí, tudíž je čas ukázat, jaké knihy jsem si během měsíce pořídila do knihovny a hlavně k přečtení. :-D

Nebudu Vám ukazovat všechny, protože část jsem již zmínila v článku po své účasti na veletrhu Svět knihy 2018, který právě v tomto měsíci proběhl, ale to za jisté všichni víte. :-)
V článku mezi knihami, které jsem ukořistila na veletrhu jsou i dvě krásky, které jsem si přivezla z povedeného výletu do Ostravy. 

Poslední kousky jsem si pořídila v průběhu tohoto týdne. Jde o tři knihy, z nichž jednu mám z Knižního klubu a zbývající dvě od Dobrovského.

Na první knihu mě nalákala Zdenka z Medvědí oázy, ale po knížce bych sáhla i kdybych její recenzi nečetla. Jelikož jsem od autorky četla knihu Čmeláci v srdci, která se mi až na pár neduhů docela líbila. Jsem tedy dost zvědavá, jaká bude autorčina novinka, kterou jsem si koupila již zmíněném Knižním klubu.
ČOKOLÁDOVÝ PRŮŠVIH - Petra Hülsmann



Anotace: Láska je to, co se ti stane, zatímco jí hledáš.
Některé věci jsou pro Isabelle absolutně nepostradatelné: ranní káva. Práce v báječném květinářství. A nudlová polévka v restauraci na protější straně ulice. Jakékoli vybočení ze svého pravidelného života nesnáší. Přesto jednoho dne „její“ oblíbenou restauraci převezme nový ambiciózní kuchař Jens – a nejenže se opováží experimentovat s její zamilovanou polévkou, ale i jinak vnese do Isabellina poklidného života pořádný chaos. A zatímco se dezorientovaná Isa snaží zase všechno vrátit do zaběhnutých kolejí, pozvolna jí dochází, že právě nečekaná překvapení náš život úžasně obohacují…

Do knihkupectví Dobrovský jsem šla účelně, kvůli 30% slevě a měla jsem v plánu koupit jen jednu knihu - tu první zmíněnou. Nakonec jsem však koupila dvě. (I tak je to málo, co?) :-O


A KAŽDÉ RÁNO JE CESTA DOMŮ DELŠÍ A DELŠÍ - Fredrik Backman


Anotace: I loučení bolí méně, když na ně nejste sami.
Malý Noah s dědou chodí sedávat na lavičku a povídají si. Pod lavičkou rostou hyacinty, stejné, jaké děda kdysi pěstoval pro babičku. Děda s Noahem si můžou povídat úplně o všem. O všech otázkách spojených se životem a vesmírem, závažných i nicotných. Při rozhovorech s vnukem si děda vždycky vzpomene, jak se zamiloval do babičky a jak o ni ve stáří přišel. Zatím ji pořád vidí před sebou a děsí se dne, kdy si ji už nebude moci vybavit.
Cítí, že jeho svět se mění. Proto by rád zůstal s Noahem na lavičce, kde je stále ještě obklopuje pronikavá vůně hyacintů. Jenže zachytit vzpomínky je čím dál těžší a oba se musejí naučit tomu vůbec nejtěžšímu: umění se rozloučit.
Fredrik Backman v této netypické novele líčí boj stárnoucího muže o zachování nejdražších vzpomínek. Činí tak něžně a empaticky, jak to dovede jen on.

LÉTO PLNÉ NESKUTEČNÝCH VĚCÍ - Rowan Coleman


Anotace: Před třiceti lety se Lunině matce stala děsivá věc. Natolik děsivá, že si ji nechala celý život pro sebe. Pravda vyšla najevo až nyní, po její smrti.Odhalení matčina tajemství Lunu i její sestru silně zasáhne – a když zjistí, že se jim naskytla možnost vrátit se v čase do matčina rodného města a dát věci do pořádku, rozhodnou se to udělat.
V New Yorku roku 1977 zpočátku nacházejí více otázek než odpovědí. Pak se ale Luně přihodí cosi neskutečného, téměř magického – potká svou matku jako mladou dívku. Zprvu si připadá jako blázen, ale pak pochopí, jaká šance se jí tím naskýtá. Když může cestovat v čase, může také změnit běh událostí.
Může to udělat, nepochybně. Ale měla by? Jestliže se totiž odhodlá k činu – jakémukoli – a změní matčin život, nebude nakonec muset obětovat sama sebe?

 A co za knížky jste si pořídili v květnu vy? 
Mě jich přibylo celkem osm.
Těším se na vaši odezvu.

Mějte se a čtěte,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: 30. května/2018 v 22:15

Komentáře

  1. Krásné přírůstky :-) Ten Čokoládový průšvih mě taky v katalogu celkem zaujal. Ale já dám vždy přednost thrillerům...znáš mě :D Budu tedy zvědavá, jak se ti knížka bude líbit. Co jsem zaznamenala u Zdenky, prý to byl tak trochu "průšvih". Ostatní dvě knihy znám od vidění, ale není to nic pro mě. Doufám, že se ti nový Backman bude líbit a stihneš ho přečíst ještě v květnu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stihla! :-) A stála za to!

      Taky se trochu bojím, že to bude "průšvih", ale uvidíme - vždycky se dá poslat dál :-)

      Vymazat
  2. Na Čokoládový průšvih jsem koukala v knihkupectví a líbí se mi moc. Krásná obálka, romantický příběh... co víc si na léto přát. Počkám si na recenzi a uvidíme. :) Užij si čtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, obálka krásně vábí ke čtení. A děkuji, snad užiju.

      Vymazat
  3. Já už knihu poslala dál, protože pro mě to byl malý průšvih. Proč, to jsem psala a za tím si stojím. Tobě se snad bude líbit víc :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Léto plné neskutečných věcí je super kniha :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsi ji? Jsem ji u tebe asi nezaznamenala? :-O
      Jsem na ni zvědavá :-) Ještě mám od Coleman Všichni jsme utkaní z hvěd - na tu se hodně těším...

      Vymazat
    2. tak ta by mě taky docela zajímala :-)

      Vymazat
  5. Léto plné neskutečných věcí je super kniha. Mně se moc líbila a pořád ji mám v hlavě. Na Čokoládový průšvih jsem v katalogu KK taky koukala, ale anotací mě nepřesvědčil. A kniha Každé ráno je cesta domů delší a delší na mě tperve čeká, těším se na ni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se bude líbit, stejně jako mě. Já jí hned včera "sfoukla" :-) - myslím Backmana.
      A na Léto jsem jooo zvědavá, zatím jsem četla jen Knihu vzpomínek a ta mě mila překvapila.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí