ČERVENEC - 7. Ohlédnutí

Zdravím - čtenáři!


Srpen nám pomalu ale jistě končí, a tak si říkám, že je nejvyšší čas si zrekapitulovat můj knižní červenec. Abych řekla pravdu, vůbec jsem nečekala, že bych mohla se sebou hejbnout a ve své "životní krizi" se dostat ke čtení. Ale ono opravdu to čtení pomáhalo, od těch pochmurných myšlenek. Dokázala jsem se soustředit i na jiné věci než jen na práci, a na "špatné myšlenky". A to právě díky knížkám. 
Proto mne mile překvapilo, že jsem si od posledně (června) vedla více než dobře a přečetla jsem krásné čtyři kousky!


Společně se  níže podíváme na tituly, které to byly. 

1) Jako první jsem dočetla Harryho Pottera a Fénixův řád, který jsem měla rozečteného z předchozího měsíce. Opět šlo o re-reading v novém kabátku. Od doby, kdy jsem tento díl četla prvně uteklo již hodně vody, a ani nepočítám pokolikáté už díly o Harrym čtu. :-)

2) Druhou otevřenou knihou byla Zlodějka knih od Markuse Zusaka. Knihu jsem dostala už před lety od přátel k  narozeninám, ale dlouhodobě jsem ji odkládala kvůli jejímu počtu stránek. Ke všemu jsem děj znala dopředu z filmové adaptace, kterou jsem již párkrát viděla. Takže jsem věděla, do čeho jdu - o čem kniha bude. Přesto mě hodně dostala!
Přišlo mi, že film je hodně věrohodný (podle knihy) a plno pasáží jsem si právě díky tomu dokázala představit a přímo napasovat do filmu. Pokud knihu (ani film) vůbec neznáte, napovím, že příběh je o dívce Liesel, o kterou se během války starají pěstouni. Zajímavé na celém příběhu je to, že vypravečkou je sama Smrt. Rozhodně doporučuji, i přesto, že nejde o žádné lehké čtení.

3) Po té jsem pokračovala další knihou, kde hlavní tématikou byla druhá světová válka, a jenž se odehrávala v Berlíně. Příběh je o dvou německých sestrách, sirotech, které vyrůstaly v klášteře, a které rozdělila druhá světová válka a názory a osoby, se kterými dívky přišly do styku. Knihu napsala autorka Caroline Woods a nese název Slečna M. Příběh se odehrává v období let 1923 - 1939 v Německu a po sléze v Jižní Karolíně roku 1970. Kniha byla díky tomu, že vyprávěla, jakým směrem se ubíral, jak život Gréty, tak život Berni. Kapitoly byly rozdělené, podle toho, zda jste četli o jedné či druhé ze sester, prokládané pohledem ze součastnosti.

4) Poslední, čtvrtou červencovou knihou, která mi dělala společnost na sklonku měsíce, byla "love-story" Čokoládový průšvih od autorky Petry Hülsmannové. Šlo o pohodové letní čtení někam k vodě. Já s ní spíš trávila popracovní odpoledne na zahradě, ale i tak ukrátila chvíli a četla se tak lehce, že jsem ji měla za tři dny za sebou. 

V červenci jsem pokořila 1983 stránek, ale jelikož jsem první knihu měla rozečtenou z minulého měsíce, tak bych to viděla asi tak na 1585 stránek. :-)

Nutno podotknout, že jsem byla víc než statečná a nepořídila jsem si žádnou novou knížku. Kromě těch, které byly zpětně k narozeninám a již o nich byla řeč v minulém ohlédnutí.
Do toho jsem jednu ze svých nečtených knih - Křídla ve větru darovala mamce k narozeninám.

Tudíž mé suma sumárum k přečtení činí 58 knih.

Vůbec si z toho, že jsem si žádnou novou knihu nepořídila, hlavu nedělám, nemyslete si. :-) Naopak! Mám z toho radost, nic se mi tu nekupí a hlavně, když jsem přišla o to krásné místo na knížky (v ložnici - teď už u bývalého přítele), tak je nemám ani moc kam dávát. Ty přečtené jsou v krabicích, a ty nečtené se mi nějak do té malé skříňky nevejdou.. Máme to my knihomolové holt težký!!
Už asi chápu, jak to ten pán, kterému teď nemohu (a ani nechci) přijít na jméno myslel, když mi vždycky na otázku, kam ty všechny knížky dám odpovídal po "ITácku": "no na terovej disk..." :( Jo, no! To by pak toho fyzického místa opravdu moc nezabraly!

A to bude, moji mílí, k červenci vše.

Jak jste si vedli vy? Co vše jste přečetli? Četli jste některou z uvedených knih a co jste na ni říkali:
Ráda si přečtu vaší odezvu v komentářích.


Krásné úterý přeje,
Vaše ൬ermaidka

PS: K dnešnímu dni! 28. 8. 2018 - má BLOG 2. narozeniny! 🎂🎂
Moc mě to mrzí, ale úplně jsem na to, kvůli jiným myšlenkám, zapomněla! 😓


Publikováno dne: pondělí 28. srpna/2018 v 10:45

Komentáře

  1. Nejdřív bych ti chtěla popřát vše nejlepší k blogovým narozeninám a ještě spoustu blogových let. A za druhé jsem ráda, že ses do čtení znovu položila. :)) Z knih, které jsi přečetla, jsem četla HP a Zlodějku knih, která mě popravdě docela zklamala... Čokoládový průšvih mě zaujal, mám ho na seznamu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      No, už to tak vypadá, že jsem se znovu rozečetla :-) Mě se teda knížka, Zlodějka knih, líbila asi stejně jako film, takže já byla spokojená. Myslím, že Čokoládový průěvih by se ti líbit mohl! Doporučuji :-)

      Vymazat
  2. Taky chci znovu číst Harryho. Ale čekám na další vydání ilustrovane verze, ale tu odložili :'(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak pak to, že ji odložili? Tohle čekání je vždycky nejhorší. :(
      Jsem ráda, že ta vydání v novém kabátku mám už doma komplet :)

      Vymazat
  3. Gratuluji k blogovým narozeninám :-P Pěkně jsi z toho vybruslila :D Jinak článek pěkný, zase o něco delší, skvělé! Těším se na další knihy, které přečteš a škoda, že si žádné nemůžeš koupit :-( Ale zase můžeš nasytit svou čtečku :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      Jak vybruslila?... Já jsem to opravdu úplně vypustila (což mě fakt mrzí), a došlo mi to, až po té co jsem ohlédnutí zpublikovala, takže jsem informaci o narozeninách dopisovala později :( Skoro se až stydím a "kaju", že jsem mohla zapomenout na druhé blogové narozeniny... Ale Ty Víš! Těch myšlenek je nějak moc!

      S tím nasycením čtečky jsi mě trochu nahlodala... :-D

      Vymazat
  4. Velká gratulace k druhým blogovým narozeninám!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-))
      Ale za to, že se blog dočkal druhých narozenin můžou hlavně VY - čtenáři :-)

      Vymazat
  5. Gratuluji k blogovým narozeninám! :)
    Harryho už si nutně potřebuji znovu přečíst.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání.
      Ano ano - "oprášit" Harryho je občas nutnost :-D
      Přemýšlím, že se pustím do šestky ,-)

      Vymazat
  6. Tak prvně bych chtěla pogratulovat k tvým blogovým narozeninám. Ať se ti vede stejně dobře jako dosud a budeš nás stále zásobovat recenzemi, upoutávkami a vším dalším :)
    Poté bych chtěla napsat, že čtyři knížky jsou úžasné skóre. Já sama je mám někdy problém zvládnout. A už dříve jsem zjistila, že když po nějakém šíleném psychickém stavu (ať už je jeho příčina jakákoliv), vždy mi pomohly právě knihy a díky nim jsem se vždy vrátila zpět do života. To je jeden z důvodů, proč na ně nedám dopustit a snažím se číst kdykoliv to jde. Třeba u tebe to bude stejné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji ke gratulaci :) Doufám, že tu ještě nějakou dobu budu pro vás tvořit :)
      Čtyři knížky jsem opravdu díky své situaci nečekala, ale počkej na ohlédnutí za srpen - to budeš možná nevěřícně koukat, protože já sama měla problém tomu číslu uvěřit :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí