DVĚ MINI RECENZE - Lapena & Boyne

Ahoj Všem!

Už to bude skoro čtrnáct dní, co jsem nenapsala žádný článek. Právě díky nedostatku času jsem se rozhodla sepsat dnešní mini recenzi na dvě knihy, o které se s vámi chci podělit.


A o jaké knížky půjde? 



Jako první se s vámi podělím o svůj názor na knihu "Někdo cizí v domě", kterou napsala spisovatelka Shari Lapena, od níž jste mohli v loňském roce zaznamenat knihu Manželé od vedle. Ti, co mě čtou už dlouhodobě vědí, že právě první kniha spisovatelky byla mým prvním knižním thrillerem, který mi sedl a hodně se mi líbil. Tím pádem, jsem si druhou autorčinu knihu nemohla nechat ujít. Recenzi na Manžele odvedle najdete zde

O knize: Hlavní postavou děje je Karen, manželka Toma Kruppa, kteří spolu nejsou tak dlouho. Jednoho večera se Tom vrátí z práce domů a zjistí, že Karen není doma. Vše naznačuje tomu, že odešla ve spěchu, v kuchyni je rozdělaná večeře, kabelku a mobil má Karen doma, ale ona a její auto jsou pryč. Obvolává její známé, ale u žádné kamarádky Karen není. O několik desítek minut později se Tom dozvídá, že Karen měla autonehodu, leží v nemocnici a má silný otřes mozku, který vedl ke ztrátě paměti. Karen si z onoho večera nic nepamaruje.
O to hůř když ji v nemocnic navštíví dva detektivé, jelikož nedaleko místa nehody byl nalezen zavražděný muž.
Po návratu domů nic není, jak bylo předtím. Karen i Tom cítí mezi sebou napětí a možná skrývaná tajemství. 
Začíná kolotoč vyšetřování a zjišťování, proč jela Karen nepovolenou rychlostí ve čtvrti, které se každý dobrý člověk vyhne, a zda měla něco společného s neznámým zavražděným. 

Můj názor: Kniha měla velice krátké kapitoly, které přidaly knize na čtivosti. Napínavý děj a svižné tempo si kniha udržela po celou dobu. Příběh mě nadchl a působil na mě lépe než autorčina prvotina. Myslím, že mě kniha i víc chytla. 
Líbilo se mi jakým směrem se ubíralo vyšetřování, ze kterého jsem měla pocit, že je jasné, jak to bylo, ale pak autorka zamíchala kartami tak, že to zase tak jednoznačné nebylo. 
Jediné co mi na knize nesedlo byl konec. Do teď jsem z něho dost rozpolcená a nemohu přijít na to, jak ho zhodnotit. Jestli jako "wow" efekt, nebo jako "wtf" - co to jako mělo být? :-D 

Hodnocení: 4/5 ✭

O autorce: Shari Lapena (nar, 1960)
- bývalá právnička a učitelka angličtiny, je spisovatelkou na plný úvazek. Debutovala titulem Manželé odvedle (2016), který se stal psychologickým thrillerem roku, vydaným ve 35 zemích. Zaujal zejména nečekanými zvraty. a to až do poslední strany. Podobně laděný je i další autorčin román Někdo cizí v domě.

Mini medailonek
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 272
Rok vydání: 2018



Druhá kniha, kterou vám dnes představím, je trochu zvláštní. Napsal ji autor, který je známý především svým dílem z druhé světové války Chlapec v pruhovaném pyžamu (recenze zde), John Boyne. Kniha nese název "Kromobyčejná pouť Barnabyho Brocketa". Jak sám název napovídá, prožijeme spolu s Barnabym velice neobvyklou pouť. Pouť plnou dobrodružství a nových setkání.


O knize: Barnaby se narodil úplně normálním lidem, dost nenormálním způsobem. A on sám je zvláštní, jiný, neobyčejný. U chlapce totiž nefunguje gravitační zákon. On se vznáší - létá.
Jeho rodiče, se stouto skutečností nemouhou smířit. Cokoliv se vymykalo normálnosti - bylo divné! A tak po různých "výstřelkách", za která však Barnaby sám nemohl, se jeho rodiče rozhodli, že takhle už dál nemohou. Rozhodli se Barnabyho poslat do světa. Lépe řečeno, nechali ho uletět
Tím se odvíjí celý příběh a Barnabyho nová dobrodružství. Z jeho rodného Sydney se dostane do různých částí světa. Na své pouti potkává nové lidi, kteří se povětšinou snaží létajícímu chlapci  chlapci pomoci. Barnaby však chce jediné. Dostat se zpátky domů

Můj názor: Tento neobyčejný čtivý kousek, mě velice mile překvapil. Barnabyho jsem si zamilovala, a jeho pouť s ním prožívala, a přála mu všechno dobré. Zazlívala jsem jeho rodičům, že ho nedokázali brát, takového jaký je. A hodně mě překvapil konec. Ale to předbíhám.
Kniha se četla lehce, byla dobrodružně-napínavá. Co kapitola, to povětšinou nové dobrodružství. A jako bonus byla u každé kapitoly krásná ilustrace, která se pojila k danému ději. 
Knížka je spíš pro malé/mladší čtenáře, ale myslím, že i dospělí si přijdou na své a najdou zde nějaká poučení. 

Hodnocení: 4/5 ✭

O autorovi: John Boyne (nar. 1971)
zdroj
-  žije v Dublinu. Je autorem šesti románů pro dospělé, ale nejvíce se proslavil  románem Chlapec v pruhovaném pyžamu klasifikovaný jako román pro mládež. Tomu se autor braní, domnívá se, že i dospělí se najdou v tomto příběhu o dvou devítiletých chlapcích žijících na rozdílných stranách plotu koncentračního tábora Příběh už byl přeložen do třiceti jazyků a sbírá literární ceny po celém světě. V roce 2007 byl zfilmován.

Mini medailonek
Nakladatelství: Slovart
Počet stran: 240
Rok vydání: 2017


Dnešní dva recenzní kousky máme za sebou. Četli jste některou z těchto knih? A pokud ano, jak se vám líbila? Sdílíte můj názor nebo to vidíte jinak?
Děkuji za vaše komentáře.

Příjemný den přeje, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: 27. května/2018 v 11:45h

Komentáře

  1. Ten konec (Někdo cizí v domě) to zabil, a to doslova. Ale nějaký podobný obrat jsem už očekávala podle předchozích zkušeností. Překvapilo mě, že se ti knížka líbila, ale proč ne :-) Četla jsem celkem hodně kladných ohlasů. Ale já jsem asi hold náročnější v tomto ohledu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě docela jo. I když zpětně ve srovnání s právě dočtenou, to byla docela slabota :-)
      A Boyne nezaujal? :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí