RC ČERNOOKÁ

Ahoj moji čtenáři! 


Ačkoliv se to dle blogu a článků zde nezdá, tak poslední měsíc jedu jednu knížku za druhou! :-)
To abych si trochu zlepšila reputaci po té jedné červnové knize! Ale musím přiznat, že jsem měla štěstí na knihy, které se dobře četly. A to mne rovnou nakoplo k sepsání dnešní recenze. 

Přiznávám, mám ze sebe docela radost! :-)  Ne, že bych stále nesmutnila (ale to sem nepatří!)!


Mé nakopnutí padlo na poslední dočtenou knihu, která měla, před svým vydáním i po něm, plno propagací a recenzentů, kteří na ni nemohli dopustit. Je z pera mladé české autorky a nese název - Černooká.
A jak teda sedla nebo nesedla mě?

O knize: Hlavní postavou tohoto dílka je Viktorie, osmnáctiletá slečna, které před devíti lety zemřela po dvouleté nemoci maminka. Vik se dosud s její smrtí nevyrovnala, její nereálná kamarádka je deprese, o který nikdo neví. Kamarádka Nina, se ji snaží dostat do "normálního" života, ale Vik něco brání, něco jí našeptává, že kvůli Nině přišla o lásku. Není to něco - je to Někdo. Je to Černooká, kterou potkává v zrcadle. Její vlastí obraz. Jediné co je na něm jiné, jsou černé oči. Černooká Viktorii našeptává a stává se pomalu její součástí
Kdo vlastně ta Černooká je? A co vše se pod tíhou deprese může stát?

"Ona mi opět odpoví smíchem. Reaguje tak na všechno, do čeho se snažím promítnout trochu naděje nebo snad té drahocenné radosti ze života, kterou tak málo znám. Nerada mě vidí šťastnou. Podle ní na to nemám právo. Možná má pravdu..."                     str. 138

Můj názor: Knihu jsem přečetla během necelých dvou dnů. Což samo osobě mluví za mnohé. Knihu bych zařadila do YA literatury s prvky "psychothrilleru". Přiznám se, že young adult literatuře se již snažím vyhýbat, ale u téhle knihy jsem ráda, že jsem udělala výjimku
Četlo se mi to dobře, sice občas jsem měla pocit, že se v ději momentálně (chvilkově) nic nového neděje, ale také to mohlo být dané tím, že sama mám teď nelehké emoční období a deprese (v trochu jiném světle než Vik) znám. Občas jsem si říkala, že jsem knihu nezvolila do tohohle období úplně nejlíp, ale když už jsem ji měla v ruce, chtěla jsem ji dočíst. Možná i to hodně ovlivnilo, že jsem nebyla spokojená tak, jak jsem od knihy očekávala. Každopádně na to že jde o prvotinu, a spisovatelka je mladičká slečna, si nemyslím, že to není dobrá kniha, ba naopak.
U pasáží, kde Vik vzpomíná na své dětství a maminku, jsem si i pobrečela. A u pasáží, kdy jsem Černookou nenáviděla mi sem tam naskočila husí kůže. To nevyvolá špatná kniha!
Jsem ráda, že se mi kniha dostala do rukou, a za čtecí zážitek, který byl půl na půl dle očekávání.

Hodně působící na oko je i obálka. Myslím, že je opravdu povedená, barevně sladěná, a že navodí přesně tu atmosféru z příběhu, jaká je potřeba. 

Hodnocení: 4/5

Medailonek:
Název: Černooká
Autor/ka: Anna Musilová

Nakladatelství: Yoli
Žánr: YA / česká literatura
Počet stran: 288
Rok vydání: 2018

O autorce: Anna Musilová (nar. 1996) - zdroj. databazeknih.cz
zdoj
 - je mladá česká autorka, která žije napůl v Praze a napůl ve městě perníku. Studuje žurnalistiku na Univerzitě Karlově, část studia strávila na University of South Wales v Cardiffu. Píše například pro iDNES.cz, kde se věnuje projektům jako jsou Lidé Česka nebo Cesty vzhůru. Občas také přispívá do časopisu Cosmopolitan. Její největší vášní jsou knihy, má slabost pro klasickou ruskou literaturu, zejména Vladimira Nabokova, jehož styl psaní považuje za geniální. Kromě toho ráda cestuje, fotografuje a kreslí.

Já doufám, že o autorce ještě uslyšíme, a že Černooká, je teprve slabý odvar toho, co přijde. :-)

A co vy? Četli jste? Líbila se Vám?
Těším se na vaše komentáře pod článkem. 

Přeji hezký zbytek soboty,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: sobota 4.srpna/2018 v 16:10h

Komentáře

  1. Na knihu už jsem koukala, ale zatím se na ni nechystám. V poslední době se mi často stává, že co se líbí ostatním, mě nakonec ne... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, ne každý máme na knihy stejný vkus :-)
      A já bych normálně do téhle knihy nešla... může za to ten boom okolo.

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Musím říct, že mě kniha hodně zaujala a určitě se po ní podívám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkně napsaná recenze :) Na knížku jsem slyšela samou chválu, ale nechystám se na ni :) Číst o depresích mi přijde depresivní, takže pro zachování optimismu teď v létě radši volím vtipné a oddechové knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To samozřejmě chápu. Rozhodně se o depresích lehce nečte.
      A děkuji.

      Vymazat
  4. No neke, recenze? Už jsem ji četla hned v den vydání, nemysli si :-)) Jak jsme si psaly, že jsi knížku dočetla, chtěla jsem se zeptat, zda bude recenze a pak si říkám, ne určitě na psaní nemáš chuť a hle! Je tady :-)) Pěkně sepsaná recenze, ale jak jsem už říkala, celkem váhám, knížku kupovat určitě nebudu a jestli na ni narazím v knihovně, tak si ji možná přečtu. Bojím se však, že to nebude můj šálek čaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No představ si že KE! :-D
      Hele já jí ani neměla v plánu psát, natož hned! Ale odvoz na víkend mimo Prahu ke kámošce se zpozdil, a mě se podařilo během čekání sesmolit článek, který jsi měla možnost číst :-D
      Fotky jsem tedy použila, ty co proběhly na Instáči a bylo hotovo! Jaký pak copak... :-))
      Mám ale ze sebe Fáááákt Radost!

      Hele myslím, že to nebude úplně tvé ořechové...

      Vymazat
  5. O knize vím, ale nikdy mě nelákala (ani číst tu pitomou anotaci :D), asi díky právě tomu zaškatulkování YA. Ale díky tvé recenzi to možná risknu, už jen díky oné nové začínající autorce. Třeba mě nakonec překvapí :)
    Těší mě, že čteš jednu knihu za druhou. Přijdeš na jiné myšlenky :) To já pěkně pokulhávám a nejsem schopná ani tu knihu otevřít... :( Budu se těšit na nové příspěvky a ty další recenze (když je jedna, bude určo další :D) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych jí pravě normálně kvůli zaškatulkování do YA taky nečetla... Ale nakonec jsem se nechala nalákat tím vším okolo a hlavně Kristýnkou (https://thebooktalkblog.blogspot.com).

      Právě to je ten hlavní důvod, že čtu jak ujetá .. nemusím u toho myslet = smutnit.. Ikdyž ne vždy je to tak snadný, zrovna uté Černooké jsme se několikrát přistihla čučením do prázdna a myšlením na "momentální beznadějný stav".

      To bude těmi vedry, uvidíš že se to poddá.
      S těmi dalšími recenzemi bych to nerada zakřikla... Ale pořád je rozepsaná ta jedna z června, než se to za pár dní stalo!

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí