RC SLEPÍ

Milí čtenáři, 


dneškem nám začal první podzimní týden. Nevím jak u vás, ale v Praze panuje vichr a sychravé počasí. Počasí akorát na to zalézt si pod deku s knížkou v ruce. A tak přináším svůj názor na knihu, kterou jsem dočetla během víkendu. Knihu, kterou jsem se vám rozhodla dnes představit jsem si pořídila na letošním Světě knihy na Výstavišti Holešovice u stánku nakladatelství Host


O knize: Kniha Slepí je psaná v ich formě. Z pohledu terapeutky Samanthy Jamesové, která pracuje šest let na psychiatrické klinice Typhlos na Manhattanu, kde si za tu dobu vybuduvala pověst superhrdinky a nejlepší psycholožky. Její nadřízená Rachel ji hodně věří a svěřuje jí do péče problémové pacienty. 
Jednoho dne se v Typhlos objeví záhadný pacient s neúplnými záznamy, kterého ostatní odmítají léčit. Terapeut Gary si s ním neví rady, a tak ho Rachel přidělí Sam. Sam si umane, že během sezeních se dostane Richardovi do nitra jeho duše, a že tak doplní jeho neúplnou dokumentaci a stanoví tak diagnostiku. 
Jenže to není tak jednoduché, sama Samantha bojuje sama se sebou. S jejím přítelem Lucasem vypadají jako dokonalý pár pro všechny známé z baru u Nicka, ale jenom David, kolega z práce, ví jak to se Sam a Lucasem je. 
Jak to všechno dopadne? Co za tajemství Sam skrývá? A kdo je neznámý a tajemný Richard?

"Vím že nejsi šťastná. Vím, že nejsi v pohodě. Vím, že se snažíš udržet svůj život po hromadě a máš pocit, že se ti drolí mezi prsty."
"A to víš jako odkud?"
"Stačí nebýt slepý, Sam. Tu tvojí přetvářku ti nikdo nežere."
"Žerou mi ji všichni, Richarde." On snad nevidí tu superhrdinku z povolání? On snad neví, že se v práci schovávám za masku dokonalosti?
"Tak to jsou asi slepí."                                                                                           str. 273

Můj názor: Kniha mě zaujala svojí anotací, která slibovala psychologický thriller, který čtenáře pohltí a už ho nepustí. O to zajímavěji zněl, že je o psycholožce, která sama bilancuje na prahu šílenosti. No kdo by odolal?
Já neodolala, a možná jsem měla. Kniha byla pro mne docela zklamáním. Četla se sice lehce, ale sem tam mi přišla nezáživná, ale nemohu říci, že by nudila. Mě osobně však přišlo, že se kniha rozjela až za půlkou, a že gradovat začala teprve až po dvousté stránce
Na druhou stranu mě hodně zajímalo, jak se Sam popere či nepopere se svými "démony" a kdo je tajemný pacient Richard. Nějaké své tipy jsem měla, a jeden se mi asi padesát stránek před koncem potvrdil, takže konečné rozuzlenínijak nepřekvapilo
Uvítala bych, kdyby konec byl víc rozvinut a ne useknut hned rozuzlením. 
Nerada bych vyzněla tak, že šlo o špatnou knihu. To vůbec ne. Jen jsem si od ní asi slibovala více - více dramatičnosti, napětí a slibovanou temnou atmosféru. A to jsem já osobně v knize bohužel nenašla. Také bych knihu moc neřadila mezi thrillery - prostě román z prostředí psychiatrické kliniky.

Hodnocení: 3+/5✭

Medailonek:
Název: Slepí
Autor: A. F. Bradyová

Originál: The Blind/2017
Nakladatelství: Host
Žánr: psychologický román
Překlad: Bakič Pavel
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 357
Anotace

O autorce: A. F. Bradyová
zdroj
 - vystudovala psychologii na Brownově a Kolumbijské univerzitě, nyní pracuje jako terapeutka a psychologická poradkyně. S manželem a rodinou žije v New Yorku na Manhattanu. Román Slepí je její prvotina.


Zaujala vás tato kniha? Četli jste ji? A jaký máte na ni názor vy? 
Napište mi níže do komentářů - budu se těšit na vaše ohlasy.


Hezký večer přeje
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: pondělí 24.září/2018 v 18:35h

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :-) Ale myslím, že mě utvrdila v tom, že knihu si určitě pořizovat nebudu :-) Aspoň jednu knížku si ze svého wishlistu můžu škrtnout :D Díky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tušila jsem, že tě nenadchnu... Ale neházej flintu do žita - třeba někdy zkusíš si knihu jen půjčit v knihovně .)

      Vymazat
  2. Tak teď jsi mě překvapila podruhé. Knihu mám na seznamu, anotace mě hodně nalákala. Ale teď nevím, zda to bude dobrý nápad. Nečekala jsem tak nízké hodnocení, spíše něco dramatického, jak jsi psala. No co, aspoň mám o jednu méně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, jestli jsem Tě odradila, ale třeba by ti mohla padnout do noty. I když ty jsi také docela náročný čtenář, tak by ti taky mohla přijít "nerozvinutá"... :(
      Ale nenech se odradit, třeba se k ní někdy dostaneš, a nakonec budeš překvapená (a já pak také!) ;-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí