MINI RC - Advokátova dcera + Kniha snů

Ahoj Všem!


Jak už je z názvu článku jasné - dneska vám odhalím dva názory na dvě přečtené knížky. První z nich bude thriller v září dočtený - Advokátova dcera, kterou napsal uznávaný americký právník Anthony Franze. Druhou knihou je kniha čtená během srpna od německé autorky Niny George - Kniha snů. 

ADVOKÁTOVA DCERA

O knize: Sean Serrat je velice úspěšný washingtonský advokát, který je navržen mezi kandidáty na post soudce Nejvyššího soudu. Sean je milujícím manželem a otcem tří dětí. Jenže vše bere úplně jiný obrat, když se jeho nejstarší dcera, skvělá studentka práv, Abby pohřešuje a následně je její tělo nalezeno v knihovně Nejvyššího soudu. Hlavním podezřelým je její přítel Malik, který s ní byl spatřen naposledy. V tu samou dobu se však Seanovi začnou připomínat věci z minulosti, kdy se jako kluk spolu s kamarády dopustili zločinu, který byl "ututlán". A tak si můžeme položit otázku: Proč zrovna teď? Má to něco společného s Abbynou smrtí nebo s jeho nominací na soudce?

Můj názor: Kniha má poměrně krátké kapitoly, takže se čte velice dobře a svižně. Děj je vyprávěn v er-formě, má spád a je napínavý. Jakmile je nalezeno Abbino tělo, pátráme spolu se Seanem po jejím vrahovi. Tento thriller s detektivními prvky vás vtáhne a nepustí, a vy spolu se Seanem se chcete dozvědět, kdo tady hraje "špinavou hru" a proč zrovna teď se mu připoměly střípky minulosti.
Mě kniha rozhodně bavila. Přišla mi zajímavá, čtivá a propracovaná. Byla napínavá od prvních stránek až do konce.
Za mě rozhodně doporučuji všem, co mají rádi thrillery a detektivky. :-)

Hodnocení: 4/5✭ 

O autorovi: Anthony Franze
- uznávaný washingtonský právník, odborní na odvolací soudy. Zúčastnil se více než třiceti případů projednávaných americkým Nejvyšším soudem. Zároveň vyučuje právo na domácích i zahraničních institucích a přispívá do prestižních právních časopisů. Je také viceprezidentem ITW, mezinárodní organizace sdružující autory thrillerů. Debutoval v roce 2012 románem The Last Justice, Advokátova dcera (2016) je jeho druhým titulem. Na rok 2017 chystá další prózu z právnického prostředí, nazvanou The Outsider.

Mini medailonek: - napětí/thriller
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 344
Rok vydání v ČR: 2017

KNIHA SNŮ 

O knize: Kniha je vypravovaná ze tří pohledů. Henriho, Sama a Eddie. 
Bývalý reportér Henri je v kómatu po tom, co zachránil život děvčátku, které přepadlo přes zábradlí výletní lodi do Temže. V kómatu se mu jako kniha snů promítá celý život - rodná Bretaň, výpravy na moře s otcem a dědečkem, nenaplněná láska k nakladatelce Eddie, ale také touha poznat konečně svého syna, mimořádně inteligentního třináctiletého Sama. 
Sam je geniální třináctiletý chlapec s IQ 148 a schopností rozeznat lidské nálady, který pozval svého otce Henriho, kterého dosud neviděl, na "Den Otců" do své školy. Jenže Henri nedorazil.
Knižní nakladatelka Eddie se ještě pořádně nevzpamatovala z rozchodu s Henrim když ji šokuje zpráva, že se Henri nachází v umělém spánku a ji uvedl jako kontaktní osobu pro případ nouze. Že by jeho city k ní byly větší, než kdy u měl dát najevo?

Můj názor: Jde o velice dojemné, milé a krásné zpracování jedné smutné knihy. O nenaplněné lásce, o životě, o tom, co možná vnímá či nevnímá člověk v kómatu.  A také o jednom chlapci, který chodí tajně do nemocnice sedávat do oddělení lidí ve vegetačním stavu. Nesedává tam pouze u svého biologického otce, ale také u Madelyn, dívce, která je po autonehodě v kómatu už sedm měsíců a je úplně sama na světě. Je vůbec možné se do takové dívky zamilovat? 
Kniha sama o sobě byla hodně nevšední, jiná, než knihy které čtu. Autorka, od níž jsem četla její dvě předešlé knihy, mě tímto tématem překvapila. Musím říct, že ačkoliv se mi kniha dějově líbila a byla jsem napnutá, jak osud nejen Henriho, ale i ostatních zúčastněných dopadne, tak se mi docela těžko četla. Asi to muselo být daným tématem, protože si nejsem vědoma, že bych u předchozích dvou autorčiných knih (Levandulový pokoj a Přístav naděje) měla se čtením a vstřebáváním příběhu takovou potíž. 

Hodnocení: 4/5✭ 

O autorce: Nina George
 - německá spisovatelka a novinářka. Neabsolvovala ani střední školu, od svých 14 let pracovala v různých restauračních zařízeních a to byla její univerzita. Novinařině se zase vyučila v Penthouse. O tom, že to bylo jako průprava pro psaní dostačující svědčí skutečnost, že se jako novinářka a spisovatelka na volné noze uživila od r.1993. Stačila napsat pod svým jménem sedm románů, pod jménem Nina Kramer (po svatbě) byl vydán v roce 2008 dokonce její thriller.

Mini medailonek: - společenský román
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 344
Rok vydání v ČR: 2017


A jsem zase na konci. Snad se vám článek líbil a třeba vás některá z knih zaujala. Ráda si přečtu vaše komentáře.

Hezký sváteční večer přeje.
Vaše Mermaidka 


Publikováno dne: neděle 28.října/2018 v 18:00

Komentáře

  1. Super, mě by jsi rozhodně nalákala. Na tu první zmíněnou :-)) Až knihu dočtu, ke tvé minirecenzi se vrátím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že bych tě nalákla, na knížku, kterou právě čteš :-D
      Budu dychtivá po tvých reakcích :-) Doufám, že tě nezklame .)

      Vymazat
  2. Kniha snů zní hodně dobře, píšu na seznam :) Advokátova dcera zní také dobře, ale zrovna v tuto chvíli na ni nemám moc náladu. Stejně si ji zapíši, co kdyby časem :D
    Všimla jsem si, že čteš Dárek na rozloučenou. Budu se moc těšit na recenzi, protože mě tahle kniha dostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by se Ti Kniha snů mohla líbit.
      Co se týče Advokátovy dcery, pokud tě nenalákala moje recenze, věř, že Tě naláká Marcelčina - pokud se jí bude kniha líbit, jak předpokládám :-)
      Dárek na rozloučenou jsem právě dočetla a musím Ti říct, že jsem jí plná! Ten konec - tekly my slzy proudem (ty moje emoce po tom rozchovu jsou úplně v háji!) :-)

      Vymazat
  3. Neznám ani jednu. Ale vypadají zajímavě :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja vždy obdivujem všetkých, ktorí dokážu opísať svoj názor v krátkosti (mne to vážne nejde, u mňa sú aj mini recenzie litániami :D). Obe knihy vyzerajú veľmi lákavo, pre mňa najmä druhá spomínaná, to by bolo čítanie pre mňa ^.^ Takže ďakujem za tip♥ Maj sa krásne)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha snů by se ti opravdu mohla líbit :-)
      A k těm litaniím - já bych někdy chtěla umět napsat pořádně dlouhý názor. :-))
      Děkuji i ty se měj krásně .)

      Vymazat
  5. Advokátovu dceru mám doma zatím na čekačce a Knihu duší si chci určitě pořídit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, knihu snů ;)
      Každopádně obě stojí za přečtení - líbily se mi :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí