RC SMRTKA

Zdravím, 


dneska budu psát svůj názor na knihu, kterou bych asi nečetla, nebýt mé kolegyně, která mi ji nabídla k půjčení a k přečtení se slovy, že ačkoli není cílový čtenář, tak ta kniha je naprostá pecka. A jelikož jsem před dvěma lety díky této kolegyni četla od téhož autora pecku Bez šance, půjčení a následnému začtení cestou z práce jsem neodolala! A to jsem si den předtím již sestavila říjnový čtecí plán, který tato kniha nabourala. :-)

Co myslíte? Udělala jsem dobře, že jsem po knize Smrtka sáhla?
To se dozvíte z následujících řádků.

O knize: Kniha je psaná v er formě. Představuje nám svět, kde lidstvo zvítězilo nad hladem, válkami, nemocemi, a dokonce i nad smrtí. Nikdo neumírá, a tak aby se vyvarovalo přelidnění existuje Cech Smrtek, jen ty mohou vzít život - pokosit a udržet tak populaci pod kontrolou.
Jednoho dne se Smrtka Faraday potká s Citrou a jiný den s Rowanem, oba si vybere jako své učedníky na Smrtku, ale stát se jí může jen jeden z nich. A ani jeden po tomto "zaměstnání" zrovna nijak netouží. 
Avšak vybrat si dva učedníky je nezvyklé a to se nelíbí některým jiným smrtkám, a tak se na prvním setkání smrtek - konkláve - rozhodne, že ten který bude vybrán musí pokosit poraženého. Zanedlohou po té Faraday za nejasných okolností zmizí.

"Navrhuji," řekla smrtka Randová, "Aby po potvrzení vítěze bylo dalším bodem programu to, že vítěz pokosí poraženého."  str. 139
Proč se Smrtka Faraday pokosil? Jak to s Citrou a Rowanem dopadne? Kdo z nich bude muset vzít život tomu druhému?
Odpovědi najdete uvnitř knihy.

Můj názor: Kolegyně říkala, když mi knihu půjčovala, že si troufá tvrdit, že se mi bude líbit, že byla lepší než kniha Bez šance. Vybavila jsem si o čem kniha Bez šance byla, a říkala jsem si, jak mohl autor vytvořit ještě lepší dílo než o lidstvu, kde posílají "nechtěné děti" k rozpojení?
Avšak kolegyně měla pravdu! Kniha Smrtka byla pecka! Žádná velká očekávání jsem prakticky neměla, protože recenze na knihu jsem většinou míjela bez povšimnutí, neboť mě young adult fantasy nelákalo. Přesto jsem si říkala, že "někdy" bych u tohoto autora výjimku udělat mohla. Ale nečekala jsem, že to bude tak brzy. :-D 

"Vina je hloupá sestřenice výčitek svědomí." 

říkal s oblibou smrtka Faraday.     str. 212
Kniha mě chytla takřka od první stránky, vtáhla mě do děje a po celou dobu čtení mě nepustila. Někde kolem půlky jsem začala litovat, že po dočtení nebudu moci navázat dalším dílem z této série, která zdá se bude úžasná, promyšlená a dech beroucí. :-)
Nedokázala jsem se skoro odtrhnout, samozřejmě jsem kvůli pracovním povinnostem musela. Po dobu čtení, jsem se neuměla přiklonit na stranu jednoho z nich - Citry ani Rowana. Držela jsem jim palce oběma a doufala v nějaký zvrat, který by rozhodnutí na konkláve obrátil. Neuměla jsem si představit, že jeden pokosí druhého. A dosud neumím! 

Rowan věděl, že souboj se chýlí ke konci. Vyhraje, a svým vítězstvím prohraje.    str. 258

Kniha předčila má očekávání i knihu Bez šance. Čtenářsky šlo o vynikající dílo ze zajímavého prostředí a s parádním dějem a postavami, které si oblíbíte. 
Za mě jde určitě tato kniha mezi mé letošní "topky"!🔝

Hodonocení: 5/5 ✭ 

Medailonek:
Název: Smrtka
Autor: Neal Shusterman

Originál: Scythe/2016
Nakladatelství: Yoli
Žánr: young adult - fantasy
Překlad: Kotrle Petr
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 384
Anotace

O autorovi: Neal Shusterman (nar. 1962)
zdroj
- americký autor mnoha knih pro mládež včetně románů Everlost a Downsiders, za který byl nominován na dvanáct státních čtenářských cen a který byl vyhlášen nejlepší knihou pro mládež a tipem pro nerozhodné mladé čtenáře podle Americké knihovnické asociace (ALA). V roce 2015 získal National Book Award za literaturu pro děti a mládež. Píše také scénáře k filmům a televizním programům, jako jsou Animorphs a Husí kůže (Goosebumps). Neal je otcem čtyř dětí a žije v jižní Kalifornii. 

Pár slov na konec: Málo kdo z vás ví (a nejsem si jistá, zda to bylo někdy v začátcích blogu mnou napsáno), že právě autorova kniha Bez šance může za to, že se zrodil nápad tento blog začít psát. Ten nápad se zrodil v jiné hlavě než v mojí, právě díky tomu, že jsem kamarádce o knížce tak dlouho básnila, až mi řekla, že bych o knížkách měla psát a o ty názory se podělit. Tenkrát jsem byla přesvědčená, že to bude jen nějaký rozmar, který mi nevydrží! Jak jsem se pletla! Do dnes mě mrzí, že jsem tenkrát zpětně recenzi na knihu, která za započatí blogu může, nesepsala... :(

Jak se vám článek líbí? A četli jste Smrtku? Co jste na ni říkali?
Nebo se teprve na ni chystáte? Dobře děláte. :-)
Napište mi do komentářů, těším se na vaše reakce. 


Pěkný večer přeje,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 16. října/2018 v 20:30

Komentáře

  1. Musím přiznat, že takovou knihu bych u tebe nehledala. A ještě podivnější je, že se ti líbila. Tedy.. Já sama jsem ji obcházela a nevím proč, ale vůbec mě nezajímala. Ale díky tvé recenzi asi změním názor a někdy si ji přečtu. Třeba je vážně dobrá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jako "třeba"? :-DDD
      Ráda jsem překvapila (možná i sebe samu) a o to víc, jsem ráda, že kniha stála za ty dny, které jsem ji věnovala, a že se mi vloudila do říjnovéhp čtení :-)

      Vymazat
  2. Věřila bys tomu, že já ji mám taky v seznamu k přečtení, protože mě to téma fakt zaujalo? A teď, když vidím, že tebe taková kniha vyloženě nadchla, asi se po ní budu muset blíže podívat, a to HNED :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřila! Kecáš?! :-D
      "Blíže podívat a to HNED"! Chválím!! Až se tak stane, budu s napětím očekávat tvoji recenzi :-)))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí