RC DÁREK NA ROZLOUČENOU

Zdravím, milí čtenáři,

a vítám vás při sobotním dopoledni. Mou (zatím) poslední dočtenou knihou je Dárek na rozloučenou od Teresy Driscollové. Právě na tuto knihu budou nynější řádky. Knihu mám doma opravdu už hodně dlouho. Během léta jsem po ní docela pokukovala, avšak do užšího výběru jsem ji zařadila až v říjnu. :-)

O knize: Už podle názvu se dá lehce soudit, že půjde o knihu která má smutnější nádech.
O svých pětadvacátých narozeninách dostane Mellisa nečekaný dárek. Jde o deník, proložený rodinnými recepty, který její matka psala v době, kdy věděla, že umírá na rakovinu. V první chvíli Mellisa neví, jak se k deníku postavit, zda ho číst, nebo zda ho nechat neotevřený. Ale nakonec ji přemůže zvědavost. Ona sama se momentálně nachází ve zlomovém okamžiku svého soukromého i profesního života. 
Deník, je plný rad a vzpomínek, ale i smutných sděleních, se kterými se musí Mellisa poprat, vstřebat je a postavit se k nim čelem. 
Jak ovlivní deník její dosavadní život zjistíte, když si knihu přečtete. :-)
Opravdu stojí za to.

"Slíbila jsem ti několik rad, holčičko. Pokud se jedná o lidi, které máš opravdu ráda, je to jednoduché. Dostaneš zpátky to, co do nich vložíš."       str. 120                                                                

Můj názor: Poslední dobou mám štěstí na krásné, dojemné a povedené knihy, nebo naopak na ty, které mne vůbec nenadchly. Tato kniha je naštěstí ten první případ. Šlo o příjemné a záživné čtení. Autorka vnesla do knihy trochu pochybnosti a přiměřeně lásky. Děj nebyl orientovaný pouze na Mellisu a deník, ale i na její soukromý život s přítelem Samem a na rozhodování se mezi pracovními příležitostmi. Také jsme v některých kapitolách nahlíželi do života Maxe, Mellisinýho otce. Díky tomu byla kniha o to víc dějově rozmanitější, než kdyby se točila pouze kolem zanechaného dárku na rozloučenou. 
Kniha je psaná v er - formě. Deníkové zápisy, vzpomínky a úvahy Mellisininy matky jsou od ostatního textu odlišeny kurzívou, takže je vše přehledné, a vy se nemusíte bát, že byste se v příběhu ztratili.
Příběh o Mellise, Samovi a Maxovi mě chytil za srdce, vtáhl mě a do poslední stránky nepustil. 
Tento milý příběh se špetkou smutku se mi hodně líbil a ráda ho doporučím ostatním čtenářům.

Mellisa si vzpomněla na ty děti, které si hrály ve fontáně. Nemůže se vdát a stát se matkou. Nejde to, protože ví, jaké to je, když člověka někdo opustí. 
Ne, nemohla o tom hovořit se Samem, protože on by řekl, že tak se žít nedá. V obavách. Že je to nesmysl. Že kohokoli může kdykoli přejet autobus.
Jenomže ona není kdokoli. A najednou neměla vůbec tušení, kam vlastně matčina kniha míří.
                                                                                                                    str. 194

Hodonocení: 5/5 ✭

Medailonek:
Název: Dárek na rozloučenou
Autor: Teresa Driscollová

Originál: Recipes For Melissa/2015
Nakladatelství: Ikar
Žánr: Román pro ženy
Překlad: Nuhlíčková Ivana
Rok vydání v ČR: 2016
Počet stran: 288
Anotace

O autorovi: Teresa Driscollová
- je dlouholetá bývalá hlasatelka a reportérka BBC, která v současnosti jako novinářka na volné noze přispívá do několika anglických deníků a magazínů. Svoje povídky publikovala doposud pouze časopisecky. Kniha Dárek na rozloučenou je jejím debutem. Žije se dvěma syny a manželem v Devonu.

Znáte tuto knihu? Četli jste ji? Nebo vás zaujala až po přečtení tohoto článku? 
Napište mi do komentářů.


Přeji hezký sobotní den, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 10.listopadu/2018 v 10:20

Komentáře

  1. Pěkná recenze :-) Nicméně já se takovým dojákům celkem dobře vyhýbám (i když brzy mě čeká Dopis z Cosmopolisu, a u toho kdo ví..). Knížka má krásnou obálku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a chápu, čekala jsem, že to nebude tvoje krevní skupina :)
      Právě obálka mě na tuhle knihu přivedla :))

      Vymazat
  2. Kdybych knihu už nečetla, tak ji teď určitě zařadím na seznam. Pěkná recenze a těší mě, že se ti líbila. Já z ní byla nadšená a nemohla se od ní odtrhnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že jsem ji tak dlouho dokládala - zrovna takovou krásku.
      A děkuji za pochvalu :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí