RC POSLEDNÍ TANGO V HAVANĚ

Zdravím Všechny Knihomoly!


Abych řekla pravdu, 
původně jsem nechtěla tento článek vůbec sepisovat, ale nakonec mi to nedalo! :) 


Domnívám se, že tuto knihu byste do mě vůbec neřekli. Ani já bych jí za "normálních" okolností nevzala do ruku - už kvůli obálce ne. :-D Ale před lety, v době, kdy jsem si nedokázala ani představit, že bych jednou psala blog o knížkách, jsem dostala od známých k narozeninám sestru této knihy - prvorozenou. :-) Samozřejmě tím myslím knihu Příliš dlouhá swingers párty. Byla jsem z ní nečekaně nadšená, takže když pak vyšla kniha Velké problémy v malém Vietnamu, bylo jasné, jako facka, že si další magické polízanice Tomáše Kosky nenechám ujít. 
A když jsem zjistila, že nedávno vyšla jejich třetí sestra - tedy kniha Poslední tango v Havaně, musela jsem si ji chtě nechtě také pořídit. :)
Nakonec mi ji sice koupil kamarád, protože jsem v knihkupectví dělala "hééérečku", že si tohle třetí volné pokračování chci rozhodně přečíst, ale že mám doma knih ke čtení spousty, a že si tudíž nesmím koupit další.  A tak to vyřešil za mě. :-D


O knize: Kniha v sobě ukrývá čtyři povídky, které na sebe volně navazují. Hlavní postavou všech povídek je Tomáš Kosek, který je tak trochu jiný detektiv. Proč jiný? Protože se specializuje na eliminaci magických jevů, jako jsou například démoni, čarodějky, sukuby, zombie a různé artefakty. Parťačky mu dělají jeho holka Dominika, bývalá pražská prostitutka, a Eliška, která je poloviční Vietnamka a Litevka, oficiálně pracující pro Interpol. Každá povídka se odehrává v jiné zemi a s jinými démony, které musím Tomáš Kosek zničit. Mě osobně nejvíc bavila hned první povídka, podle které nese kniha i svůj název. Zde se musel Kosek "poprat" s démonem, kterého vyvolal velitel, který chtěl celou Kubu pro sebe. Ale ani povídka, odehrávajíce se v českém Ústí nad Labem nebyla vůbec špatná, kdy se duch romských bosorek mstil těm, kteří se dopustili jistých hnusných věcí. 

Můj názor: Mě kniha bavila, neboť jsem tušila z předchozích dílů co mě ve směs čeká, magie, krev a sex. Spousta sexu, spousta krve a především spousta magie. Povídky jsou čtivé, mají spád, žádná hluchá místa, není stránka, kdy byste se nudili. Povídky mi přišly dějově promyšlené, vše do sebe zapadalo. Někdy se autor pozastaví a ohlédne za událostmi, které se odehrály v předchozích knihách, ale nikdy nejde o nic dramatického co by narušilo příběh, kdybyste předchozí díly nečetli. Pro mě to byl opět nevšední zážitek, s poněkud zvláštní tématikou ze žánru, který jak jistě víte, nevyhledávám. Ale občas je dobré se odtrhnout od toho běžného a přečíst si něco z jiného "soudku". A mě tento výběr knihy sedl! Rozhodně nebude pro každého, určitě jen pro otrlejší. :)

Medailonek:
Název: Poslední tango v Havaně
Autor: František Kotleta
Nakladatelství: Epocha
Žánr: Fantasy
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 328

Hodnocení: 4+/5

Případy detektiva Tomáše Koska
"Tomáš Kosek byl obyčejným doktorandem antropologie, dokud v rámci své specializace nedostal zakázku, která se neodmítá a která je tak trochu neobvyklá – plná prastaré magie, démonů, čarodějek, sukub, zombií, mocných artefaktů a sexu. Tím začala jeho nová kariéra detektiva, který se nebojí řešit případy za hranicí reality vysvětlitelné fyzikálními zákony, neváhá se spojit s jedním démonem, aby přemohl jiného, obvykle ještě horšího, a nerozpakuje se využít nejsilnější a nejúčinnější magie – té sexuální –, aby zkrotit zlo ve všech jeho podobách. Po boku má krásné ženy, protože bez nich by ten sex nebyl taková zábava, jako pravý Kotletův hrdina nepostrádá smysl pro humor a pro vtipnou hlášku nejde daleko."

Autor: František Kotleta (p.)

Neplánovaný článek je na světě. Jsem zvědavá, co na něj řeknete. Je mi jasný, že tato kniha rozhodně neosloví všechny. Ale věřte, že já jsem kdysi na první díl také koukala nedůvěřivě, a chtěla jsem ho bez čtení udat dál, ale nakonec jsem knihu otevřela a nelitovala. :-)


Přeji hezký večer,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: středa 28. listopadu/2018 v 18:00

Komentáře

  1. Mě ten výběr nepřijde až tak "mimo", když si vzpomenu jak jsi svého času "hltala" filmové Čarodějky...A důležité je, že se tě kniha bavila. Já bych se do tohohle asi nepustila...I když nikdy neříkej nikdy, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, ačkoliv nevím kdo jsi ;)
      Jj, na Čarodějky jsem koukala ráda, ale v nich sice bylo hodně magie, sem tam trochu krve, ale ten sex tam nebyl v takovém rozsahu popisován :-D
      Ale také je pravda, že před lety jsem fantasy knihy hodně vyhledavala, takže dávám za pravdu, že to úplně “mimo” výběr není :)

      Vymazat
  2. Jak tak koukám, já cílovka nebudu. :)) Recenze je ale super. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že tě knížka oslovila. I mě docela láká :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze :) Já pořád váhám, jestli je Kotleta to pravé pro mě :) Ale šanci bych mu asi dát měla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si jsem jistá, že nebýt té první knihy, kteou jsem dostala darem, chodila bych kolem jeho knih bez povšímnutí... Ostatně, to dělám u tech jeho ostatních knih...
      Takže šanci bych mu asi dala, otázkou je u kterých :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí