PROSINEC - 12. Ohlédnutí

Ahoj všem mým čtenářům.


Ještě než se s vámi podělím o celkové ohlédnutí za loňským rokem, přehledem bilancí a statistik, jak jsem si vedla. Tak bych vám ráda nejprve shrnula můj knižní prosinec, který byl „o chlup“ lepší než listopad. To znamená, že jsem během posledního měsíce minulého roku přečetla čtyři knihy



Tomu, že jsem nakonec přečetla celkem čtyři knížky (v článku ale bude zmíněno pět titulů), vděčím především tomu, že můj výběr během svátků byl na knihy, které mají poměrně málo stránek, a také že jsem si párkrát ke knize sedla i doma. Nejen během cest v MHD. Pokrok? Možná. Ale spíš ne, prozatím se mi „sednutí ke knížce doma“ v lednu moc nepovedlo. :D 

Dost povídání okolo. Zde je mé prosincové přečteno a k tomu pátá (zatím nedočtená a odložená) kniha.

1) Jako první prosincovou knihu jsem si vybrala Čas vlků od švédské autorky Elisabet Nemertové. Tento dramatický příběh vypráví o odvaze a lásce, ve stínu druhé světové války. A já knihu získala jako jeden ze svých prvních recenzních výtisků od nakladatelství Cosmopolis. Z knihy jsem byla nadšená. Četla se mi lehce a bavila mě, přestože byla o válce. Zajímavé pro mě bylo to, že se děj odehrával v neutrálním Švédsku a díky odvaze některých lidí přežili lidé, kteří by jinak byli Hitlerem odsouzeni k smrti v koncentračních táborech. Knihou nás provázeli tři sněhobílí vlci, kteří zdobí obálku knihy. Víc o knize najdete v mé recenzi nebo si knihu přečtěte. Vřele doporučuji! I těm, co nemají knihy z druhé světové války. Tahle kniha je opravdu jiná!

2) Po té jsem otevřela knihu Zakázané ovoce od Jojo Moyes. Od autorky jsem dosud žádnou knihu nečetla, ale jejími knihami jsem obdarovávala maminku. A ta mi to v červnu oplatila, a já dostala Zakázané ovoce k narozeninám. Vtipné bylo, že jsem plánovala, že tuto knihu dám v létě k narozeninám mamce já. :-) Jelikož se ale jedná o poměrně větší formát, který je v kabelce poněkud těžký, četla jsem knihu občas po večerech, a tak mi čtení vůbec neubývalo. A pak přišly svátky, na které jsem se "přesouvala" k mamce a "bichli" jsem nechala doma. A tak se stalo, že kniha je odložená, nedočtená, a zřejmě se k ní časem vrátím - úplně od začátku. 

3) Jak jsem již psala výše. Sváteční čas jsem trávila u mamky, kde jsem s sebou měla čtečku. Přemýšlela jsem do jaké knihy se pustím a u toho jsem se dívala na Databázi knih a čtenářskou výzvu  pro rok 2018 - co za knihy mi chybí. Při mém hledání mi padla do oka kniha Forrest Gump, u které mne zaujalo, že kniha byla vydána v roce mém narození (tedy originál), a protože jsem ji našla mezi svými e-knihami, pustila jsem se do ní. Knihu napsal Winston Groom. Samozřejmě děj jsem znala ze stejnojmenného filmu, který jsem viděla ani nevím kolikrát. Díky tomu se mi asi četl příběh rychle a během tří dnů jsem ho měla za sebou. 

4) Třetí dočtenou knihou byla krátká novela, kterou jsem si zakoupila odpoledne před tím v povánočních slevách v Knihy Dobrovský (více najdete v článku mých prosincových přírůstků) a hned tentýž večer jsem ji stihla přečíst. Ostatně má nějakých 112 stránek. Byla to kniha Stařec a moře, kterou napsal Ernest Hemingway. Kniha mě během studia střední školy a maturity nějak minula, a jelikož se mi opět hodila do tématu ke čtenářské výzvě 2018, neváhala jsem a konečně si ji přečetla. 

5) Poslední prosincovou knihou byla opět kniha, do čtenářské výzvy s vánoční tématikou. Má volba padla na Vánoční koledu, kterou napsal Charles Dickens a já ji měla z předešlého roku stále ve čtečce. Jednalo se tedy o můj re-reading. Knihu vám myslím nemusím přestavovat, mám takový dojem, že jste ji četli během svátků všichni, co mě sledujete. :-D

Za prosinec přečteno celkem 856 stránek.

Pro připomenutí tu ještě vypíšu seznam mých knižních přírůstků, tak jak jste v mých ohlédnutích zvyklí. 
Vánoční dárky: Žena na tahu,
Léto divokých květin,
Tajemství modrých dopisů,
Život udeří, kam se mu zachce.

Nákupy: Stařec a moře, My proti Vám, Ztichlý dům,
Štěstí mi uniká mezi prsty, Ta hudba mi stále zní v hlavě.

Mé suma sumárum činí 54 knih k přečtení (kdyby vám náhodou nesouhlasily počty, tak je to tím, že jsem dala pryč některé knihy, o kterých vím, že se do nich nakonec nepustím).

K prosinci je to myslím již vše.

Přeji tedy klidný zbytek neděle a čtěte.

Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 13. ledna v 11:30h

Komentáře

  1. Čtyři knížky za měsíc - to je slušné skóre :) tak jsi nakonec splnila celou čtenářskou výzvu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tři až čtyři knížky jsou u mě klasika. Podobně bych si ráda vedla i letos.
      Ne, nepodařilo se mi čtenářskou výzvu splnit, i tak mi některé knihy chyběly, takže jsem skončila na 85%.

      Vymazat
  2. Koukám, že když jsi pod tlakem, tak funguješ :D Hezky jsi dohnala čtenářskou výzvu na DK :-)
    Škoda té Jojo, že jsi ji rozečetla a nakonec nestihla...snad se k ní brzy vrátíš :-) Jinak slušné prosincové skóre :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně jsem ji nedohnala, ale trochu jsem s ní hejbla - nakonec jsem skončila na 85%. Lepší než když jsem původně čekala 70% :-)
      U Jojo si počkám až vyjde v paperbacku - aby se vešla do kabelky :-D Jinak já ji rozečetla, že jsem myslela že to bude kniha s tématikou moře, ale mezitím jsem zapomněla, že jsem tam zaklikla Knihu snů :-D LOL!
      A děkuji :-))

      Vymazat
    2. Náhodou, skončit na 85 % je skvělé. Já u sebe pozoruji, že se každým rokem zhoršuju. 2016 85 %, 2017 75 % a 2018 dokonce jen 55 %. Letos bych chtěla překonat sama sebe :-D. Ale jak ae znám...Člověk ví, že na to má spoustu času, ale ten rok tak rychle uteče, že se to pak snaží dohnat na poslední chvíli :-P
      Zakázané ovoce mělo být s tématikou moře? To by mě ani nenapadlo, ale je fakt, že anotaci vůbec neznám.
      Přeji nám oběma hodně štěstí při plnění čtenářské výzvy 2019 :-D

      Vymazat
    3. Také mám oproti roku 2016 a 2017 zhoršení. Oba roky jsem měla 90% splněných. Ale pravda - pořád je to jen o jednu knihu méně. Jsem zvědavá na letošek, ale rie témat se obavám, že bude hůř než líp :D
      Jj, také mě to překvapilo, ale jak šlo během roku koukat, co za knihy se v daném tématu objevují, tak tam byla právě v seznamu kniha Zakázané ovoce :-O

      Také přeji hodně štěstí ať se ČV 2019 daří! 😉

      Vymazat
  3. Vánoční koledu jsem na konci roku taky četla, je to u mě již taková klasika :-) Čas vlků mě lákal, ale měla jsem z něj trochu strach, tak jsem si ho nakonec nevzala, ale je fajn, že se ti líbila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čas vlků opravdu stál za to! Jsem ráda, že jsen měla u svých prvních recenzních výtisků štěstí na volbu opravdu provedených a krásných knih :)) Rozhodně doporučuji!

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí