RC DOPIS

Hezké odpoledne, 


dneska bych tu ráda napsala pár řádků o knize, kterou mnozí z vás již četli. I já ji mám několik dní za sebou, a tak je nejvyšší čas, abych se tu o ní trochu rozepsala. 
Kniha, o které bude dnešní článek, byla mojí první volbou v tomto (novém) roce, do které jsem se pustila a domnívám se, že jsem si vybrala opravdu dobře.


Která kniha měla toto privilegium? No přece Dopis od autorky Kathryn Hughesové.

O knize: Kniha Dopis je rozdělena do tří částí, a do dvou časových linií. Jeden příběh se odehrává v roce 1939 a druhý mezi léty 1973 a 1974. V předválečném čase se setkáváme s mladičkou Chrissie, dcerou vyhlášeného doktora Skinnera a jeho ženy, porodní asistentky. A také s Billym, adoptovaným chlapcem, který se na jedné tancovačce "zakouká" do Chrissie. Po menších peripetiích se spolu začnou vídat, ale otec Chrissie je toho názoru, že jeho dcera má na lepší partii. V den vyhlášení války příběh graduje, ukazuje se, že Chrissie je těhotná, a když se to její otec dozví, okamžitě ji pošle do Irska, za sestrou své manželky.
Co se stalo s Billym, se dozvídáme později z příběhu.



V druhé časové rovině se seznámíme s Tinou. Ženou, která miluje svého manžela alkoholika, který když se napije jnejde pro ránu daleko. Tina je zaslepená láskou a svého muže Ricka za jeho činy omlouvá. Kvůli tomuto "zaslepenému" pohledu pak jedna tragédie následuje druhou. 
Jednoho dne Tina objeví ve starém obleku, který je dán do dobročinného obchodu, ve kterém pracuje, zažloutlý starý dopis bez razítka, který evidentně nebyl nikdy odeslán. Tina nakonec dopis otevře a přečte si ho. Následný sled událostí změní její život. 
Jestli k dobrému či nikoliv se dozvíte, když si tento román přečtete.
 
"Tina uchopila sako obleku a s myšlenkou na to co jí Graham právě řekl, vsunula ruku do jedné z kapes. Její ruka se dotkla něčeho, co na pohmat připomínalo papír, a její srdce poskočilo. Vytáhla to. Nebyla to bankovka, ale stará zažloutlá obálka."    str.25

Můj názorDo Dopisu jsem se okamžitě začetla, přestože se díky tomu, jaký měla Tina život, nečetl s lehkostí románů. Přesto musím uznat, že kniha byla velice čtivě a poutavě napsaná. Nerada jsem knihu odkládala a s napětím jsem čekala, jak tento příběh vyústí.

Při čtení jsem se nemohla oprostit od emocí. Napřed jsem z duše nenáviděla dvě mužské postavy z tohoto příběhu, pak mi bylo smutno z osudu dvou mladých lidí, kterým nebylo dovoleno prožít společný život, ale nakonec mi Dopis dokázal vyloudit i úsměv na tváři.

Přestože se to tak nemusí jevit, byla tahle kniha krásná a dojemná, i když v sobě skrývala tragické osudy. Někde před koncem jsem pojala tušení, jak příběh dopadne. A nepletla jsem se. Bylo to milé a osudové zakončení.

Jsem ráda, že jsem si tento poutavý román mohla přečíst. Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada, kde si můžete knihu zakoupit.

Hodnocení 4/5 ✭

Medailonek:
Název: Dopis
Autorka: Kathryn Hughesová
Originál: The Letter/2013
Nakladatelství: Grada/Cosmopolis
Žánr: román pro ženy
Překlad: Kittová Monika
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 320

O autorceKathryn Hughesová (nar. 1959)
zdroj
- anglická spisovatelka, žijící nedaleko Manchesteru, kde se také odehárává její první román s názvem Dopis. V současné chvíli je spisovatelkou na plný úvazek a pracuje na svých dalších knihách. Více o autorce v rozhovoru


Už jste také četli knihu Dopis? Nebo se na ni teprve chystáte?
Ráda si přečtu vaše názory v komentářích.

Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: neděle 27.ledna/2019 v 16:30h.

Komentáře

  1. Já věděla, že se ti bude líbit :D Byla dobrá, jen občas mě něco štvalo. Třeba předvídatelný závěr. A mě rozčiloval jen jeden chlap :D Jinak pěkná recenze, určitě nalákáš ten zbytek, co knihu ještě nečetl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, a jasně, že líbila :-) Jj, ten závěr jsem uhádla, hned začátkem té třetí části... :-)
      Mě rozčiloval doktor Skinner a Tinin manžel. A tebe?

      Vymazat
    2. Přesně tak! Doktor Skinner a Tinin manžel. Neměla jsem je ráda a po celou knihu jsem si říkala, jak můžou být někteří lidé tak zlí a vypočítavý.. :(

      Vymazat
  2. Tak konečně jsem zasedla k tvému Dopisu (jak jsem dříve slíbila). Hezky napsáno :-). Je vidět, že se nám oběma líbil, i přes pár výtek (a postav napřesdržku). Škoda, že to bylo více smutné než veselé čtení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se ti líbil. :-)
      A souhlasím s tím, že to bylo více smutné než veselé čtení...

      Vymazat
  3. Několikrát jsem už nad knohou přemýšlela, ale nakonec se do ní asi nepustím, poslední dobou mám spíš chuť na pohodové čtení, nebo pořádný horor:-).

    Tvému blogu dávám odběr a budu se sem ráda vracet, stejně tak ráda tě přivítám i u sebe na blogu:

    ByGabra

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí