ODLOŽENÉ KNIHY - Chystám se číst...

Zdravím!


Dneska tu mám nevšední článek inspirovaný z jiného blogu. 
Nedávno se mi u Ivety (Údolí rozmanitosti) zalíbil článek v podobě odložených knih
To znamená knih, které čekají na poličce "chystám se číst".


Určitě to všichni znáte a máte také pár takových knih, které neustále odkládáte na později - na někdy jindy. Mají na sobě štítek: "jednou se opravdu zadaří a já tě vezmu do ruky, otevřu a začnu číst" -> jednou...! :-) Otázka však je, kdy to jednou konečně bude. Většinou si volíme k přečtení "novější" knihy. Tedy ty, které nemáme doma moc dlouho, nebo dokonce ty, které jsme si pořídili při posledním nákupu. :-) Ale není to škoda?!

Zde je příklad z roku 2018. Kdy jsem na začátku roku měla k přečtení 50 knih. Celkem jsem za rok 2018 přečetla 40 kousků (z toho tedy byly některé i e-knihy). Během uplynulého roku mi přibylo celkem 43 knih. Z tohoto počtu jsem rovnou 20 knih přečetla.
A z toho celé vyplívá, že z těch původních 50 knih, jsem přečetla pouze dvacet. Třicet jich bylo opět odsunuto. :(

Proto jsem se rozhodla (a Ivetě děkuji za tuto myšlenku) si sem napsat seznam knih, které čekají k přečtení. Napíšu sem všechny - i ty co přinesl "Ježíšek" - takže i ty nejnovější, které přibyly do mé knihovny nedávno. Kurzívou budu připisovat ty, které k seznamu během roku budou přibývat.
A co myslíte? Bude ke konci letošního roku víc seškrtaných (tudíž přečtených) knih napsaných kurzívou nebo těch z původního seznamu? :-O 

K sepsání seznamu mi byl nápomocný můj profil na Databázi knih, odkud jsem čerpala knihy k přečtení. Snažila jsem se sepsat seznam tak, že nahoře jsou knihy, které mám doma nejdéle.

Seznam jsem pokrátila o knihy, které vím, že číst nebudu a mám je dané stranou se záměrem je poslat dál. Nyní již k samotnému seznamu. Již jsem kurzívou přidala knihy, které jsem si v novém roce pořídila. A v seznamu nejsou zmíněné knihy, které jsem doposud přečetla!

Knihy, které jsou v seznamu označené zkratkou RCV - jsou knihy k recenzi, a u těch je jasné, že se očekává jejich brzské přečtení... :-)

Sama jsem zvědavá na výsledek. :-)
Tak mi držte palce! :-)

Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: čtvrtek 21.února v 21:00h


Zde je seznam:

  1. Díky za vzpomínky - Cecelia Ahern
  2. Manželství na úvěr -  Kateřina Chaberová
  3. Osudová - Petra Lázničková
  4. Neviditelná zranění - Věra Fojtová
  5. Kulička a jiné povídky - Guy de Maupassant
  6. Šťastní lidé čtou a pijou kávu - Agnès Martin-Lugand
  7. Koho miluješ - Jennifer Weiner 
  8. Na co Alice zapomněla - Liane Moriarty
  9. Anna a Vlaštovčí muž - Gavriel Savit
  10. Kdysi - Morris Gleitzman
  11. Růže podzimu - Abigail Gibbs
  12. Moje všechno - Katie Marsh
  13. Nebýt sám - Magda Váňová
  14. Žena s červeným zápisníkem -  Antoine Laurain
  15. Chlapec, který rozdával sny - Luca Di Fulvio
  16. Měl jsem zůstat doma / Koně se přece střílejí kniha - Horace McCoy
  17. Malé černé a devět žen - Jane L. Rosem
  18. Tampa - Alissa Nutting
  19. Loutkář z ghetta - Eva Weaver
  20. Pod parou - Terry Pratchett
  21. Poslední výročí - Liane Moriarty
  22. Chlapec na vrcholku hory - John Boyne
  23. Všichni jsme utkaní z hvězd - Rowan Coleman
  24. Lidé, kteří mě znali - Kim Hooper
  25. Se záští - Eileen Cook
  26. Dcera krále močálu - Karen Dionne
  27. Jak si správně přát - Pierre Franckh
  28. Dívka v ledu - Robert Bryndza
  29. Noční lov - Robert Bryndza
  30. Šílená - Chloe J. Esposito
  31. Papírová labuť- Leylah Attar
  32. Harry Potter a Princ dvojí krve (reedice z roku 2018) - J. K. Rowling
  33. Harry Potter a Relikvie smrti (reedice z roku 2018) - J. K. Rowling
  34. Zlomení andělé - Gemma Liviero
  35. Dívka na kusy - Kathleen Glasgow
  36. Dívka, která se dotkla slunce - Luca Di Fulvio
  37. Jedna želva za druhou - John Green
  38. Léto neskutečných věcí - Rowan Coleman
  39. Láskou ji nespoutáš - Atticus
  40. Zakázané ovoce - Jojo Moyes
  41. Ztracený slib - Kate Morton
  42. Šílené výčitky - Liane Moriarty
  43. Dům na prahu noci - Catherine Banner
  44. Pod krvavými nebesy - Mark T. Sullivan
  45. Tajemství modrých dopisů - Emily Bleeker
  46. Život udeří kam se mu zachce -  Petra Hülsmann
  47. Žena na tahu - Zuzana Hubeňáková
  48. Léto divokých květin - Kathryn Taylor
  49. Ztichlý dům - Jenny Blackhurst
  50. Štěstí mi uniká mezi prsty - Agnès Martin-Lugand
  51. Ta hudba mi stále zní v hlavě - Agnès Martin-Lugand
Nové knihy:
  1. Nejlepší víkend - Patrik Hartl 
  2. Závity ulit - Martina Málková
  3. Není úniku - Taylor Adams
  4. Dívka v měsíčním světle - Charles Dubow (nedočteno!)
  5. Obchodník s hudbou - Rachel Joyce (RCV)
  6. Vířivka - Lucie Konečná
  7. Dvojitý gambit - Martina Málková
  8. A na nebi čekají hvězdy - Lori Nelson Spielman (RCV)
  9. Dcera života - Giovanna & Tom Fletcher (RCV)?
  10. Nimbus - Neal Shusterman
  11. Láska pro samouky - Barbora Šťastná
  12. Za sny - Karin Krajčo Babinská
  13. Přiveď mě zpátky - B. A. Paris
  14. Tiché zlo - Emma Viskicová
  15. Skleněný pokoj - Simon Mawer
  16. Osvětimská ukolébavka - Mario Escobar
  17. Poslední velký den - Tammy Robinsonová (RCV)
  18. Cesta na sever - Virginie Grimaldiová (RCV)
  19. Láskohledači - Tereza Barvíková (RCV)
  20. Až vysvitne slunce - Debbie Macomber
  21. Tvůrci náhody - Joav Blum
  22. Nepamatuji si své jméno - J. S. Monroe (RCV)
  23. Děti holocaustu - Allan Zullo/Mara Bovsunová (RCV)
  24. Postřehy teplákové bohyně - Zuzana Hubeňáková
  25. Matčina hra - Sandie Jones
  26. Úplně cizí lidé - Liane Moriarty
  27. Byly tady a už nejsou - Haylen Beck
  28. Manželství na slepo - Kateřina Chaberová
  29. Šťastná kniha - Barbora Šťastná
  30. Životní terno - Fredrik Backman
  31. Kanibal z Nine Elms - Robert Bryndza (RCV)
  32. Šťastní lidé mají snadný život - Agnès Martin-Lugand
  33. Kapka štěstí v ranní kávě - Agnès Martin-Lugand
  34. Sucho - Neal & Jarrod Shusterman
  35. Lustr pro papeže - Jan Tománek



Komentáře

  1. Skvělý článek :-) U Ivety se mi taky moc líbil a vážně jsem uvažovala, že sepíši něco podobného. Už jsem měla i seznam knih, ale nevím, jestli je to u mě proveditelné - měsíčně mi přibude dost knih a zřejmě bych byla na konci roku ještě v mínusu :D
    Věřím však, že se ti tvůj seznam odložených knih podaří zredukovat :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Dal mi taky docela zabrat, abych pravdu řekla.🙂
      U tebe si ten seznam a připisování nějak neumím představit - Sorry 😂 Myslím, že by ses upsala.

      S tím redukováním to nevidím moc slavně, mám teď v plánu čtení spíše těch novějších knih - Eh!😀

      Vymazat
  2. No páni, to je skvělé!! Moc mě potěšilo, že ses mnou nechala inspirovat a vytvořila si svoje "Odloženo". Věřím, že se ti povede lépe než mě a že většinu knih proškrtáš. Já sama zatím pokulhávám, neboť čtu knihy z knihovny a pak od bráchy, co mám půjčeno. Takže nic moc :D Tvůj seznam je taky pěkně dlouhý a ráda budu sledovat, jak si povedeš :D Některé knihy mám na seznamu, ale nevlastním. Takže se budu těšit na tvé dojmy, třeba mě k nim konečně dokopeš :D A díky, žes mě zmínila ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmíňka je myslím samozřejmostí :-)
      A já děkuji za vnuknutí myšlenky a nápadu.

      No jak se seznamem zahejbu je zatím otázka, v nejbližším čtecím plánu jsou "novinky" :-D

      Vymazat
  3. Tak ať se daří odškrtávat. Já bych si takový seznam asi vést nemohla, i když teď se zase chvilku v syslení držím. Vidím to tak do Světa knihy, pak se zase urvu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky plánuju na "utrhnutí ze řetězu" až na Svět knihy :))

      Vymazat
  4. ja ty moje radeji ani nebudu pocitat :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí