2 RC - Život udeří, kam se mu zachce + Závity ulit

Moji milí čtenáři, 


jaký jste měli druhý březnový víkend? Nevím jak u vás, ale tady v Praze dneska skoro celý den pršelo. Aby toho nebylo málo, probudila jsem se se škrábáním v krku. :( Takže popíjím čaj, bohužel bez medu, a opět lenoším doma zahrabaná v posteli. 
Abych se jen neválela, a také něco málo sepsala, rozhodla jsem se, že je na čase po delší pauze sepsat své dva názory na knihy, které jsem přečetla v minulém měsíci, tedy v únoru.


Obě knihy jsem shrnula do jednoho článku, tedy dvou mini recenzí. 
Vás ale jistě zajímá, které knihy vám v dnešním článku přiblížím. Jedna z knih je od české autorky Martiny Málkové s názvem Závity ulit. Druhá kniha je Život udeří, kam se mu zachce od německé autorky Petry Hülsmannové.

Rovnou začnu druhou zmíněnou, protože tu jsem dočetla poměrně nedávno. :-)

ŽIVOT UDEŘÍ, KAM SE MU ZACHCE

O knize: Hlavní hrdinkou tohoto románu je Marie Ahrensová. Ji a její život lze definovat třemi slovy - párty, zábava a volnost. Miluje bezstarostný život. Jenže, jak sám název napovídá, život umí udeřit kam se mu zachce. Marie je dcerou velkého loďaře, který je již po několika prodělaných infarktech na odpočinku a svou firmu přenechal své druhé dceři, Christině, ta však těžce onemocní, a poprosí Marii, aby se k ní nastěhovala a pomohla ji se starat o domácnost a dvě děti. Další zkoušku Marii  přichystá její otec, který ji přikáže, aby zastoupila vedoucí místo v jejich rodinné loděnici jako loutka, po boku pracovníka Daniela, kterého jmenuje šéfem.
Marii brzo začne vše přerůstat přes hlavu, chod firmy, kterou na jednu stranu nenávidí, a na druhou miluje, nemocná Christina, a Daniel. Protože kdykoliv se objeví v její blízkosti, ona si uvědomí, že má "letadla v břiše".  
Dokáže se Marie protlouci rodinnou firmou? Dokáže vlastnímu otci, že na vedení a rozhodování má a že firmu miluje? A komu všemu bude muset ukázat, že ho miluje, a že z té volné a lehkovážné holky vyrostla? 

Můj názor: Kniha se mi četla úplně sama. Děj byl plynulý, měl spád. Nenacházela jsem žádná hluchá místa. Příběh je vyprávěn v ich-formě, díky čemuž jsem si Marii docela rychle oblíbila a velice brzy jsem v ní začala věřit. Líbilo se mi prolnutí i postav z minulých autorčiných knih. Třeba se zde znovu objevuje taxikář Knut, který se mihl jak v Čokoládovým průšvihu, tak i v autorčině první knize Čmeláci v srdci. 
Přestože autorčiny knihy bývají předvídatelné a tahle mezi ně také patří, tak v ní byl i děj, kdy jsem si vůbec nedokázala tipnout, kam nás autorka zavede. Myslím tím onemocnění Marininy sestry a to jak to s ní dopadne. Přece jen sám název napovídá, že by nemuselo jít o happy-end ve všech směrech. I tak jsem ale doufala, že kniha skončí dobře na všech frontách. 
A jestli jsem byla zklamaná či nikoliv se dozvíte, když si knihu také přečtete. 

Hodnocení: 4/5 ✭

O autorce: Petra Hülsmannová
- německá spisovatelka, která vystudovala kulturologii a germanistiku, ale víc než deset let se živila jako sekretářka v advokátních a patentových kancelářích. Její prvotinou je kniha „Čmeláci v srdci“, která se hned po vydání stala bestsellerem. Žije se svým mužem v Hamburku.

Mini medailonek: - román pro ženy
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 448
Rok vydání: 2018


ZÁVITY ULIT

O knize: V knize odehrávající se v Praze nás provází Marta, které se právě zhroutil život. Stěhuje se k manželům Bráškovým, u kterých bydlela v nájmu před manželstvím s Milanem. Bráškovi ji přivítají s otevřenou náručí, a tak má Marta jeden problém vyřešen, a to kde bude bydlet. Ale momentálně musí najít i novou práci. Jako učitelka si neškrtne a nemá odhodlání se o to po svém fiasku pokoušet. Nejprve z "hecu" jí nabídne kamarádka práci "řidičky" u ní ve firmě. Souhrou okolností právě Kláře zavolá nejlepší a nejarogantnější klient, který ji oznámí, že vyhodil už několikátého řidiče. Klára mu pohotově do telefonu odvětí, že pro něho má někoho nového. Myslí Martu, které se tento nápad moc nezdá. 
Jak se Marta jako řidička proslulého právníka a nerudného padesátníka osvědčí? 
Naučí se čelit svým životním kopancům, a i neodhadnutelnému a podivínskému Matějkovi? Marta zjišťuje, že mají společnou vášeň, a to k songům staré zapomenuté rockové kapely Torpédo.

Můj názor: Velice zvláštní kniha. Svým způsobem neuvěřitelně poutavá. Líbil se mi názor o ulitách a životních osudech, které si každý nese sám v sobě, jako jsou závity ulit. Nedají se totiž smazat ani změnit. Jediné co můžeme, je se s nimi vypořádat a postavit se jim čelem. Tahle knížka byla o životě, o tom, jak není i může být snadný. Také je o lásce, která si nevybírá, kdy přijde a mezi kým se "zrodí". 
Kniha se mi četla velice dobře. Je vyprávěna v ich-formě. Bohužel byla i lehce předvídatelná. Měla jsem během čtení na různé části tři tipy, které se mi během příběhu všechny potvrdily. Vlastně i konec. Celkově šlo o milé čtení, lehce dojemné v poetickém zpracování. 

Hodnocení: 4/5 ✭

O autorce: Martina Málková
- pochází z Vysočiny, ale už třicet let žije v Praze. Od mládí píše hudební texty pro muzikanty ve svém okolí- Do dnešního dne dokončila dvě knihy a třetí právě připravuje. Pracuje pro mezinárodní korporaci jako lektor v oblasti rozvoje a vzdělávání dospělých.


Mini medailonek: - román pro ženy
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 240
Rok vydání: 2018


Pro dnešek je to vše. Doufám, že vás alespoň jedna z knih zaujala. Nebo jste některou již četli? Pokud ano, jak se libila vám? Npaište mi své poznatky do komentářů.

Přeji hezký večer,
Vaše ൬ermaidka 


Publikováno dne: neděle 10.března/2019 v 18:30h

Komentáře

  1. Neděli jsi věnovala blogu, hmm chválím :-)
    Mrzí mě, že na tebe asi cosi leze, u nás to bude asi to samé. Malý dneska opět horečky po týdnu :-(
    Jinak co se týče minirecenzí, hezky a výstižně napsáno, ale můj šálek kávy nejspíš nebudou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komu čemu jinýmu bych měla neděli věnovat? Než blogu?! :-D :-O
      Děkuji a máš pravdu, myslím, že tvoje knižní nota to nebude :-) Ale i tak děkuji za komentář a hlavně za přečtení. :-))

      Vymazat
  2. Kniha Závity ulit sa mi podľa tvojho popisu veľmi zapáčila, len mi je ľúto, že je ľahko predvídateľná, lebo ja sa rada v knihách nechám prekvapiť :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se tou předvídatelností nenechala odradit. Kniha je poutavá, čtivá s krásná a rozhodně stojí za přečtení - kor pokud jsem Tě na ni nalákala :))

      Vymazat
  3. Život udeří, kam se mu zachce má zajímavý námět, ale nikdy bych si ji asi nevybrala. Dle tvé minirecenze zní ještě zajímavěji, takže si ji poznamenám a třeba, když budu chtít něco na odlehčení nebo nebude co číst, tak toto bude jasná volba :) Druhá kniha mě už zaujala méně. Nevadí, už tak jich mám dost na přečtení :D Každopádně doufám, že už jsi fit a občas proležet nějaký ten den je potřeba ;) Jo a u nás propršel celý víkend.. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivet, omlouvám se za opožděnou reakci, nějak mi tvůj komentář unikl :(
      Život udeří, kam se mu zachce má opravdu zajímavý námět, a je poutavě čtivá. Pokud budeš mít chuť na oddechovku s romací uvnitř - rozhodně doporočuju. Za mě zatím nejlepší autorčina kniha.
      Závity ulit měly také něco do sebe a příbeh nesl jisté poselství i námět nebyl špatný. Teorie s ulitami se mi hodně líbila. Ale když bych měla porovnat tyto dvě knihy, tak ta první má těch rad a životních mouder "mottů" víc.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí