MÉ PŘÍRŮSTKY - 1. čtvrtletí

Milí čtenáři, 


zdravím vás u letošního prvního článku mých knižních přírůstků. Jelikož jsem se od nového roku docela držela své "stopky" na nákup knih, tak mi za poslední tři měsíce moc knih nepřibylo. Ba naopak. A ke všemu větší část knih jsou knihy, které jsem od někoho dostala. :-)


Nebudu nadálezdržovat a prozradím vám, že v článku najdete jen pět knih, které za první čtvrtletí přibyly do mé knihovny. Pokud mě sledujete na blogobém intagramu, tak tento článek a zmíněné knihy v něm, pro vás nebudou žádnou novinkou. :-)

Leden - v prvním měsíci jsem si pořídila knihu z bazaru na Databázi knih, která mne lákala od doby co vyšla, jelikož všechny předchozí autorovy knihy jsem četla. A všechny se mi svým způsobem líbily. Tudíž na novinku jsem měla spadeno od doby, co jsem věděla, že se chystá její vydání. :-)

NEJLEPŠÍ VÍKEND   ➤   Patrik Hartl


Anotace: Na Silvestra si Andrea, Jirka, Dáša, Bert, Markéta a Pavel dají zásadní novoroční předsevzetí. Žádný z nich ale nikomu neřekne, jaké je to jeho. Doufají, že se jim to během nového roku podaří, mohlo by, protože času na to budou mít dost. Kromě ranních a večerních hodin pracovních dnů mají k dispozici padesát dva víkendů, deset státních svátků a čtyři týdny dovolené. To je dohromady šest tisíc sedm set šedesát hodin volna, během kterých se dá změnit téměř cokoli.

Únor - v tomto měsíci mi přibyly knihy dvě. Obě jsem zmínila v únorovém ohlédnutí. Tu první jsem si pořídila v Neoluxoru, jako člen Knižního klubu, abych splnila objednávku z letošního prvního katalogu. Shodou okolností, jsem v tentýž den ráno cestou do práce dočetla právě čtenou knížku, a tak jsem se do té zakoupené rovnou cestou domů pustila. :-)

ZÁVITY ULIT      Martina Málková


Anotace: Život píše svoje vlastní osudy a zaznamenává je do minulosti každého z nás, tak jako závity ulit, nedají se smazat nebo změnit, ačkoli bychom dali cokoli za to, kdybychom se jich mohli jednou pro vždy zbavit. A nakonec je musíme přijmout a začít psát nové, mnohdy povedenější, příběhy. Stejně jako Marta, jejíž život se právě zhroutil a teď je postavena před úplně nové výzvy a problémy. Jak se s nimi popere? Dokáže překonat stín, který poznamenal její osobní i pracovní život? Poetické vnímání reality se prolíná s rockovým stylem a hranice se stírají. Někdy se nám realita zdá být povrchní a klamavá… nebo se k ní stavíme s příliš velkými předsudky, a když prohlédneme, býváme příjemně překvapeni? Co čeká na Martu – najde sílu začít znovu a čelit svým životním kopancům?

Druhou únorovou knihu, jsem získala jako "dárek" od Marcelky (Zaostřeno na knihy). Po domluvě jsem si vybrala knihu, na kterou mě vlastně nalákala její vlastní recenze. 

NENÍ ÚNIKU      Taylor Adams


Anotace: Studentka Darby Thorneová cestuje za svou nemocnou matkou. Kvůli sněhové bouři uvízne na dálnici uprostřed ničeho a je nucena strávit noc na odpočívadle se čtyřmi úplně cizími lidmi. Při hledání mobilního signálu si všimne ruky malé holčičky, která je zamčená v jednom ze zaparkovaných vozů. Bez spojení a bez jakékoli možnosti se odtamtud dostat musí Darby přijít na to, kdo z jejích neznámých společníků je dívčiným únoscem…Není úniku amerického spisovatele Taylora Adamse byl přeložen už do 24 jazyků a je jedním z nejnapínavějších thrillerů, jaké jste kdy měli možnost si přečíst. Šokující zvraty, výborně propracované postavy a nečekané zápletky vám nedovolí se od něj odtrhnout, dokud nezjistíte, jak to dopadne!

Březen - během třetího měsíce se ke mně dostaly dvě knihy, a ani jednu jsem si nekoupila. :-) První kniha mi přišla od Zdeňky (Medvědí oáza) jako výměna za nástěnný kalendář. Druhou knihu jsem získala od Báry z Cosmopolis.cz, která mi ji nabídla k recenzi. Tušíte, kterou knihu jsem si vybrala? Jestli ne, fotka z mého instagramu vám jistě napoví. 



DÍVKA V MĚSÍČNÍM SVĚTLE   ➤   Charles Dubow

Anotace: Když Wylie v dětství potkává Cescu poprvé, krásná, divoká a laskavá dívka ho uchvátí tak, že je ochoten riskovat kvůli ní pád ze stromu i výsměch dětské party. Během dospívání se jejich cesty nakrátko sblíží a o dva roky starší Cesca vypravěče svede, aby mu vzápětí unikla za dalšími dobrodružstvími a do dalších náručí. Wylieho život jako by se v příštích letech neustále točil v sebedestruktivní spirále vášnivé lásky k nezkrotné krásce z bohémské umělecké rodiny, která se opakovaně vrací do jeho náruče a zase z ní mizí. Cesca je pro něho neuchopitelným přeludem, „dívkou v měsíčním světle“, jak ji na obraze zachytil její bratr a Wylieho nejlepší přítel Aurelio. Dívkou, kterou nepřestává navzdory všem zradám a nepochopitelným únikům milovat. Teprve když Cescinu rodinu zasáhne tragédie v podobě Aureliovy nevyléčitelné nemoci, Wylie si poprvé dokáže připustit, že Cesce možná nikdy tak docela nerozuměl. Ani potom se jejich životy nepřestávají navzájem přibližovat, překrývat a znovu vzdalovat, a byť se jejich životní cesty rozcházejí, vzájemný cit trvá. Dramatické podobenství o mnoha podobách lásky, která i tak zůstává silnější než smrt...

OBCHODNÍK S HUDBOU   ➤   Rachel Joyce

Anotace: Frank si pronajme krámek v zapadlé anglické uličce a začne v něm prodávat to, co je mu nejbližší – desky s hudbou. Nahrávky všech žánrů, délek i kvality zaplní prázdný obchod. Pro každého, kdo vejde dovnitř, vybere Frank tu pravou desku. Nezáleží na vkusu, náladě nebo věku, každému vybere to, co právě potřebuje. Žádná magie. Stačí jen naslouchat. Život poklidně plyne na vlně hudby a každodenního života spolu s ostatními obyvateli této uličky. Ale ačkoliv má Frank dar empatie a citu pro to, co potřebují ostatní, on sám zůstává starým mládencem. Jednoho dne omdlí před obchodem dívka. Frank a jeho přátelé se jí ujmou, ale jakmile se jí udělá lépe, zmizí. Všichni se ptají: „Kdo je ta dívka:“ „Proč má zelený plášť?“ „Je to doktorka?“ „A co ten její německý přízvuk?“ Ale Frank neslyší… zamiloval se. Dívka se vrací a pomalu mezi nimi vzniká…láska? Má šanci na úspěch?

A jsme na konci dnešního článku. Už je tomu tak, opravdu jen pět knih za tři měsíce. :-D 
Tak co, závidíte, že se tak držím? Nebojte, v květnu nás čeká Svět knih, tam se jisto jistě rozjedu... 
A nebo taky ne, kdo ví. :-)

P.S.: Sice máme ještě do konce března víkendové dny, ale jelikož zítra (pátek) mizím na týden do Alp, tak vím jistě, že mi už žádná kniha nepřibude. Tímto bych se rovnou i omluvila za to, že opět první středu v měsíci nevyjde má tvorba. Důvod je snad pochopitelný. A i přesto, že lze si článek napsat dopředu a naplánovat publikaci - no nebudu vám lhát, nějak jsem zanedbala přípravu. :-/ 


Přeji pohodový den, 
Vaše ൬ermaidka 


Publikováno dne: čtvrtek 28.března/2019 v 12:15h

Komentáře

  1. Patrika Hartla mám opravdu ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Z tvých přírůstků jsem četla akorát Není úniku a nebyla špatná. Jsem zvědavá, jak se ti bude líbit a přeju Ti, abys byla spokojená se všemi novými knihami :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Z uvedených přírůstků mám už dvě za sebou, tak uvidím, kdy se pustím do ostatních ;)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji ;)
      Některé již mám za sebou a užila jsem si je :-)

      Vymazat
  4. Nečetla jsem ani jednu, ale láká mě Není úniku. Od Marcelky vím, že je skvělá, tak doufám, že se k ní brzy dostanu. Ať se všechny knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Na Není úniku se těším, tak snad se mi bude líbit :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí