RC ZTICHLÝ DŮM

Ahoj všem knihomolům!


Dneska vám přináším recenzi na nedávno dočtenou knihu. Tuto knihu jsme si společně s Marcelou (Zaostřeno na knihy) vybraly pro naše první společné čtení. :-) Na knize jsme se shodly v lednu, kdy jsme začaly naše společné čtení plánovat, ale nakonec na něj došlo až během března. Ti z vás, co nás sledujete na instagramu už jistě víte, že tou knihou byl Ztichlý dům od Jenny Blackhurst.



O knize: Susan byla odsouzena za vraždu svého dvojměsíčního syna Dylana. Údajně ho udusila polštářem, ale ona si na incident nevzpomíná. Byla ji diagnostikována laktační psychóza. Po propuštění z psychiatrické léčebny Oakdale se nyní Susan Websterová jmenuje Emma Cartwrightová a odstěhovala se do malého městečka, kde nikoho nezná a nikdo nezná ji. Nikoho ze svého života před čtyřmi lety nekontaktovala. Jediným blízkým člověkem je její přítelkyně Cassie, se kterou společně obývaly „celu“. 
Jednoho dne Emmě někdo hodí do schránky obálku, na které je uvedeno její původní jméno. V obálce najde fotografii asi čtyřletého chlapce a na zadní straně je napsáno „Dylan – leden 2013“. Ale Dylan je přece po smrti. Zabila ho. Nebo ne? Může být její syn stále naživu? Když ona sama si na nic z toho nevzpomíná?
Susan se nakonec rozhodne začít pátrat po tom, co se doopravdy stalo. Kam ji její kroky dovedou? A opravdu je chlapec na fotografii její syn? To se dozvíte, když si tuhle autorčinu prvotinu přečtete.

"Je mi jasné, že je něco v nepořádku, jakmile zabočím na svou příjezdovou cestu, ale trvá mi několik vteřin než mi dojde, co přesně to je. Když můj mozek vyhodnotí to, co vidím, srdce mi spadne až do žaludku. Hlavní dveře mého domu jsou otevřené. Nikdy bych je nezapomněla zavřít, i kdybych odcházela v sebevětším spěchu."  str. 70
Můj názor: Příběh je rozdělen do dvou časových linií. Současnost, kterou nám vypráví v ich-formě samotná hlavní představitelka. Tedy sama Susan. Druhá linie je psaná kurzívou v er-formě a je zasazena do minulosti, ale ne do minulosti Susan. Ze začátku tato linie na mě působila dost zmateně, ale v průběhu čtení se začne pomalu objasňovat, proč tato linie v příběhu je. Kniha má 64 kapitol, které jsou poměrně krátké a je ukončena epilogem.
Tato dech beroucí kniha mě naprosto pohltila, a já si ji nesmírně užívala. Děj měl spád, byl čtivý a napínavý. Myslím, že u mě přišla zrovna vhodná doba na napínavý psycho-triller, a tahle kniha mi sedla jako „poklice na hrnec“. Strhla mě a už nepustila, jen „horko těžko“ jsem ji odkládala, ale ve všední dny díky pracovnímu procesu, se prostě nedalo nic jiného dělat. Když čas a volná chvíle dovolila, hltala jsem stránku za stránkou napnutá, zda další řádky přinesou nějaká rozuzlení, nebo další zvrat. 
Během čtení jsem měla jisté své teorie k ději, některé se potvrdily, některé ne. Ale to, že jsem se v některých svých tipech trefila, rozhodně nepovažuji za předvídatelnost. Právě nepředvídatelnost a dějové zvraty u mě knihu ještě víc vyzdvihly.


"Vytáhnu fotku a zoufale si přeju, aby to byla fotka Dylana. 
Doopravdy mám v ruce fotku svého syna. Vypadá v bezpečí a v pohodlí v náruči hrdé ženy, která ho na první pohled opravdu moc miluje. 

Otočím fotografii a na zadní straně stojí: Susan a Dylan, 3 dny."  str. 175
Samozřejmě čtenář, který má z tohoto žánru načteno víc než já, může na knize najít nějaké „mouchy“ k vytknutí. Ale já sama za sebe hodnotím Ztichlý dům, jako zatím nelepší letos čtenou knihu. Na druhou stranu je to teprve můj letošní první thriller a celkově teprve osmá kniha. :-D

Hodnocení: 5/5

Vsuvka: Společné čtení jako takové jsem si užila. A díky tomu, že považuji Marcelu za velkého a hlavně i rychlého čtenáře, jsem se snažila držet tempo, aby na mě zbytečně dlouho nečekala. Přitom jsem si ale vůbec nepřipadala, že jsem do něčeho tlačena. Za což určitě taky může to, že kniha nám oběma sedla a byla dobrou volbou. Po každých zhruba padesáti stránkách (nebo dle toho jak končila daná kapitola), jsme si vyměnily dojmy, názory na dějovou situaci a své tipy. Byla to pro mne příjemná čtecí změna. A rozhodně se těším na nějaké další společné čtení. :-)

Medailonek:
Název: Ztichlý dům
Autorka: Jenny Blackhurst
Originál: How I Lost You/2015
Nakladatelství: Domini
Žánr: Napětí/Thriller
Překlad: Krámková Petra
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 376

O autorce: Jenny Blackhurst
zdroj
 - vyrostla ve Shropshiru, kde také dodnes žije s manželem a dětmi. Během dětství a dospívání strávila hodiny čtením kriminálních románů a nekonečnými diskuzemi nad nimi. Snila o tom, že se stane spisovatelkou a bylo tedy jedině přirozené, že jednou sama nějaký krimiromán také napíše. Dodnes je vášnivou čtenářkou a nejčastěji ji najdete právě s hlavou zanořenou mezi stránky. Kniha Ztichlý dům je její prvotinou. K napsání ji inspirovaly především emoce a prožitky spojené s narozením jejího syna. Psaní se věnuje i nadále a v současné době má již na svém autorském kontě několik dalších knih.


A co vy? Četli jste již tuto knihu? Zaujala vás? Tak neváhejte!
Ráda si přečtu vaše komentáře níže. 


Mějte se a čtětě,
Vaše Mermaidka


Publikováno dne: sobota 30.března/2019 v 19:30h

Komentáře

  1. Knihu mám na seznamu už nějaký ten pátek a dle tvé recenze je jasné, že to nebude špatná volba. Nejraději bych se do ní hned pustila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec neváhej!
      Tak šup koupit a nebo půjčit do knihovny ;-)

      Vymazat
  2. Konečně jsem se dostala k tvé recenzi :-). Máš to hezky sepsané a úplně z té recenze čiší, jak se ti to líbilo:-) Společné čtení bylo super a doufám, že se ho zas někdy zopakujeme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Tvé pochvaly si vážím ;)
      Také doufám, že to nebylo poslední společné čtení :))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí