ÚNOR - 2. Ohlédnutí

Ahoj Všem!


Konec března nám pomalu klepe na dveře, a já si uvědomila, že jsem se s vámi nepodělila o únorové knižní shrnutí. Domnívám se tedy, že je nejvyšší čas to napravit a ukázat vám kolik a jaké knihy jsem přečetla, a zda mi nějaký nový kousek přibyl do knihovny.

Ačkoliv je únor nejkratším měsícem v roce, mně se opět knižně vedlo dobře. Přečetla jsem svůj měsíční cíl - tedy 3 knihy. Což mě velice potěšilo. A dokonce mám i o jeden knižní přírůstek více než za leden. :-D



V následujících řádcích vám ukážu trojici knih, kterou jsem během února přečetla. 

1) První kniha se mi dostala do rukou tak, že mi ji půjčila mamka. Šlo o knihu Na Chesilské pláži, kterou napsal Ian McEwan. Tato novela se odehrává na počátku šedesátý let na pobřeží jižní Anglie. Je o novomanželech a jejich svatební noci, která tak nějak nedopadne. Příběh nám nabízí zamyšlení nad tím jak jsou protagonisty příběhu ovlivněny dobou a tehdejší morálkou. Mě bohužel příběh vůbec nesedl. Domnívám se, že to bylo ovlivněné právě dobou, kdy se novomanželské "nedorozumění" odehrává. Na druhou stranu mi chybělo v příběhu objasnění z pohledu Florence.
Od autora jsem kdysi dávno četla i knihu Pokání, která mne bohužel také zklamala. Ovšem viděla jsem stejnojmenný film, který mne nadchl, proto bych se ráda někdy dostala k filmu Na Chesilské pláži, jestli mi nakonec neposkytne nějaká další vysvětlení. 

2) Druhá kniha je zároveň i jeden z mých únorových přírůstků. V den kdy jsem dočetla první knihu jsem si v knihkupectví pořídila Závity ulit od Martiny Málkové a hned se do knihy cestou domů začetla. A vůbec jsem toho nelitovala. Kniha mne chytla prakticky od prvních stránek. Hlavní představitelka Marta mi přišla sympatická,  a já s napětím očekávala co další stránky přinesou. Šlo o velice milé a příjemné čtení. Kdy nám autorka chtěla říct, že nemáme brát na první dojem. 
Více o knize můžete zjistit z mé minirecenze

3) Poslední únorová volba padla na jednu z knih z vánoční nadílky. A to konkrétně na knihu od německé autorky Petry Hülsmannové - Život udeří, kam se mu zachce
V loni v létě jsem četla autorčini knihu Čokoládový průšvih, která mě celkem bavila, a tak jsem si nechtěla nechat ujít další (již třetí - nikoliv druhou) autorčinu knihu. A udělala jsem dobře, protože tahle kniha nejenže splnila má očekávání, ona je svým způsobem i předčila. Ačkoliv jde o "románek" dosti předvídatelný, který se četl s neuvěřitelnou lehkostí, tak byly v knize i pasáže které by čtenář v klasickém "zamilovaném románu" nečekal. Více o této knize si můžete přečíst v mé publikované minirecenzi

Za únor jsem přečetla 848 stránek.

Jak jsem již zmínila v únoru mi přibyly dvě knihy: 
Není úniku a Závity ulit, kterou jsem rovnou i přečetla.

Moje suma sumárum činí stále 52 knih k přečtení. 

K únorové rekapitulaci je to vše. A jak vidím březen? No zatím celkem bídně, jsem teprve ve 2/3 druhé knihy, takže se obávám že to bude bídné ohlédnutí, ale nepředbíhejme. Březen ještě zdaleka nekončí. :-)

Krásný zbytek dne přeje,  
Vaše ൬ermaidka 


Publikováno dne: neděle 24.března/2019 v 14:30h

Komentáře

  1. Hlavně si udržuj pozitivní náhled ;-) ono to pak půjde dobře...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Lucy. :-) Jelikož dneska krom psaní i čtu - začínám to vidět pozitivněji a pozitivněji :-)

      Vymazat
  2. Život udeří, kam se mu zachce bych si chtěla přečíst! Jinak Ian McEwan patří k mým oblíbencům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu první rozhodně doporucuji.
      Já McEwanovi jsem asi nějak nepřišla na chuť :(

      Vymazat
  3. V únoru jsi toho přečetla více než já, a to o celé dvě knihy :-D Jinak z výše zmíněných knih jsem nečetla ani jednu, akorát od Petry Hülsmannové mám doma Čokoládový průšvih, tak uvidíme, jestli se k ní někdy dostanu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, ty jsi v únoru přečetla pouze jedinou knihu? To jsi mě překvapila 😮
      Čokoládový průšvih byla pěkná knížka, ale v porovnání s touto se mi libila méně :(

      Vymazat
    2. No jo, měla jsem trochu těžší únor :-)

      Vymazat
    3. Tak snad březen bude lepší? ;)

      Vymazat
    4. To si piš! :-) dokonce lepší než leden, což se sama divím :-)

      Vymazat
  4. Ani jednu jsem nečetla, ale Čokoládový průšvih mi je pořád v patách, takže si myslím, že na něj brzy dojde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se budu těšit na tvé dojmy z Čokoládového průšvihu :))

      Vymazat
  5. Jsi se do plnění výzvy na Databázi knih hezky opřela! Vybíráš si zajímavé kousky, ale asi ne nic pro mě. I když ty Závity ulit by nemusely být špatné. Možná si je píšu na seznam :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, vidíš. To jsem úplně zapomněla v článku zmínit, že se mi dvě knihy hodily rovnou i do čtenářské výzvy 2019 na DK :) Díky za všímavost :)
      Závity byly fakt pěkné. Takový román ze života se zajímavým názorem ohledně života - osudu a ulit :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí