SVĚT KNIHY 2019

Zdravím, milí knihomolové.


Konečně jsem se pustila do sepsání reportu z mé návštěvy knižního veletrhu Svět knihy 2019. Já osobně jsem letošní 25. ročník navštívila teprve po třetí a mým návštěvním dnem byl čtvrtek. A to z jednoho prostého důvodu! Tento den jako jediný mohla má blogová kamarádka Marcela, kterou znáte z blogu Zaostřeno na knihy. A jelikož jsem si naše setkání po roce nemohla nechat ujít, vzala jsem si v práci dovolenou a vyrazila jsem na holešovické výstaviště. 
Jelikož jsem pražanda, tak jsem prvotně jela koupit vstupenky, a pak jsem popojela na Nádraží Holešovice, kde jsem Marcelku a jejího manžela vyzvedla a společně jsme se vydali na Výstaviště. Marcely manžel nás chvíli po vstupu opustil, a šel si „po svých“, a tak jsem se stala pro ten den Marcelky společnicí a průvodkyní. :-)


Jako první vedly naše kroky ke stánku Albatros Media, kde jsme potkaly Šárku (Můj knižní ráj), Sabinu (Knižní kavárna) a Katku (Knižní večírek), prohodily jsme společně pár slov a zjistily jsme, že holky si nesou plné tašky z Euromédie, kam nás lákaly na veletržní slevy. Přesto jsme nejprve navštívily stánek Albatros Média, kde jsem si pořídila hned tři knihy - novinku od B. A. Paris, která byla mojí jasnou volbou, dále Lásku pro samouky a pak ještě padl výběr na knihu Za sny

Po té (po prvním nákupu) jsme dál procházely ostatní sály a obdivovaly stánky dalších nakladatelství. Samozřejmě jsme se skoro u všech zastavily, ale já jsem si další knihu prozatím nikde nevybrala. Určitě bych ráda zmínila zastávku u nakladatelství Host, Moba, Paseka, Grada, Mladá fronta, Jota. Jedna delší zastávka nás čekala u stánku Slovart, kam si šla Marcelka vyzvednout knižní dárky a recenzní výtisky. A já měla nějakou „nezvykle“ prořízlou pusu.
Paní Jana Kaizrová Marcele říkala, že se má popřípadě ozvat, kdyby chtěla nějakou knihu či plátěnou tašku do soutěže a mě se ta taška tuze líbila, tak jsem si neodpustila do Marcelky dloubnou, že jsem jasná „Výherkyně“ :-D Samozřejmě nahlas takže mě paní Jana slyšela. 
„Jste výherkyně?“ pravila s úsměvem, "Tak počkejte." a poodešla někam dozadu a já jsem za ní ještě stihla "zavolat dodatek", že jsem také knižní bloggerka. :-O
A tak jsem si od stánku Slovart nesla jejich plátěnou tašku spolu s knížkou v podobě Dcera života. Sama do dnes nevím, co se to ve mně vzalo.. :-D Ale radost jsem měla – velkou!

Po té jsme si zašly na malé občerstvení v podobě kávy. Kde jsem Marcelce předala knižní dárek – knihu Kamkoli půjdeš od Camilly Way. Na oplátku mi Marcelka pořídila ve stánku Euromédia knihu Jedna želva za druhou od Johna Greena v krásném paperbackovém vydání. Já si v tomto posledním navštíveném stánku pořídila další dvě knihy – Nimbus a jeho první díl, Smrtku (kterou jsem sice již vloni četla, ale chybí mi v knihovně)!..


Mimo jiné jsem si pořídil tři magnetické záložeky s pěknými "citáty - motty".
A obloukem jsem se vyhnula stánku kreslířky Marie Brožové, odkud mám plno obrázků z loňského veletrhu a také z předvánoční návštěvy přímo v pražské prodejně na Praze 1. Bylo to těžké odolávání, protože jsou to nádherné kresby, ale dala jsem to. Pak se mi ještě líbil jeden kalendář u stánku nakladatelství Petrkov ilustrovaný Pavlem Čechem. Ale jelikož jsme si ho nepořídila hned, jak jsem ho viděla, tak jsem na něj posléze pozapomněla.

Těsně před odchodem jsme opět zahlédly trio - Šárka, Sabina a Katka, a šly jsme je pozdravit a rozloučit se. Jak už bylo u holek na blogu napsáno: Proč jsme si neudělaly společnou fotku je mi záhadou. Myšlenku jsem měla, ale já nejsem člověk, který by se "nahlas" ozval, měla bych pocit, že se vnucuji, tak kam mě nechtějí. Takže jsem si v rychlosti řekly kolik jsme toho pokoupily a my s Marcelkou odešly vstříc jejímu manželovi, který na nás již čekal u východu. U toho jsme minuly Zvrhlou Narcisku (Hnízdo zvrhlé Narcisky) - jak už sama Marcelka trefně a vtipně podala u sebe na blogu. ;)

Musím uznat, že to byl báječný den - plný knih a nových tváří. Moc jsem si ho s Marcelkou užila! A třeba nám to vyjde i za rok - a společně si projdeme 26. ročník Světa Knihy 2020 :-)

Na závěr dnešního reportu níže vypíšu knihy, které jsem si z Výstaviště přinesla domů. A bylo jich víc, než jsem čekala. Ale i tak mám pořád pocit, že jsem se držela zkrátka. :-D

 ◆  Přiveď mě zpátky - B. A Paris
 ◆  Láska pro samouky - B. Šťastná
 ◆  Za sny - K. K. Babinská
 ◆  Smrtka - N. Shusterman
 ◆  Nimbus - N. Shusterman
 ◆  Jedna želva za druhou - J. Green (dárek od Marcelky)
 ◆  Dcera života - Giovana & Tom Fletcher (recenzák - Slovart)

Úlovky ze Světa knihy 2019

A co vy? Také jste vyrazili na tento pražský knižní veletrh? Pokud ano co za knihy jste si odnesli?
Těším se na vaše komentáře.


Krásný večer přeje, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: středa 29. května/2019 v 19:50h

Komentáře

  1. Moc hezký článek :) Letošní Svět knihy se opravdu povedl, moc s emi tam líbilo :) A po té tašcejsem taky mlsně pokukovala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Článek jsem si četla hned ráno na mobilu :-) Jsem ráda, že se ti povedl sepsat. Hezky jsi všechno vystihla a Dceru života si dáme společně, což? :D
    Za rok se tam snad sejdeme znovu :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí