ČERVEN - 6. Ohlédnutí

Ahoj všem čtenářům!


Červenec je pomalu za námi. Někteří z vás mají mají dovolenou už za sebou, jiní před sebou, anebo si užíváte plnými doušky letní prázdniny. Ať je to jak chce, na chvíli se spolu se mnou přesuňme zpět do června. V dnešním článku se totiž dozvíte, jaké knihy jsem v minulém měsíci přečetla. Rovnou prozradím, že nakupovat nové knihy jsem nikde nebyla, přesto nějaké přírůstky v červnu byly, ale to jste se mohli již dočíst v článku mých přírůstků za 2. čtvrtletí. 


Nyní si pojďme říct, které knihy jsem v červnu přečetla a hlavně kolik jich bylo. Prvotní informace je ta, že červnových přečtených knih bylo o jednu více, než obvykle. Už víte? Nebudu vás napínat. Přečetla jsem čtyři knihy a málem (ale jen skoro málem) jich bylo pět. :)

Zde je pár slov o nich.

1) Jako první knihu jsem dočetla Nimbus, kterou jsem rozečetla na sklonku květnových dnů. Pro ty, kteří nevědí, jedná se o druhý díl knihy Smrtka od autora Neala Shustermana. Příběh tentokrát není primárně jen o Citře a Rowanovi a jejich učednictví, ale celkově o cechu smrtek. A také o smrtce, který si říká "Lucifer".  

2) Druhá kniha, kterou jsem v červnu četla, byla Neviditelná zranění od české autorky Věry Fojtové. Jedná se o příběh z druhé světové války, který na mne při čtení působil velice reálně a silně. V knize nalezneme dva příběhy. První je o Rút – židovské dívence, která na počátku války ničemu nerozumí. Nechápe, proč musí na šatech mít vyšitou hvězdu a proč už nemůže chodit do školy. Vypráví nám i o tom, co zažila v Terezíně a posléze v Osvětimi. Druhá část je o Ervínovi, s nímž se Rút setkala v Terezíně během války a po té náhodně ve městě po válce. Ervín nám vypráví zase svůj tragický příběh.

3) A na nebi čekají hvězdy od autorky Lori Nelson Spielman jsem četla jako společné čtení spolu s Marcelkou. Byla to další kniha plná emocí, citátů a mouder. Erika a Annie se totiž musejí vypořádat se smrtí dcery a sestry, a každá se za její smrt viní. Obě hledají odpuštění svojí vlastní cestou. Více o knize se dozvíte z mé recenze - zde.

4) Poslední, tedy čtvrtá kniha v červnu, byla opět od české autorky. Knihu Za sny napsala Karin Krajčo Babinská (jak jméno napovídá, manželka zpěváka Richarda Krajča). Příběh byl o Maxovi, Čechovi žijícím a pracujícím v Holandsku v nadnárodní firmě, který nezná nic jiného než práci. Jeho vztahy se ženami jsou spíše jen krátkodobé a sexuálního rázu. Do doby než potká motorkářku a krajanku Marlu.

Během června jsem přečetla 1074 stránek.

A co za knihy mi přibyly do poličky „chystám se číst“? Jak jsem už psala v úvodu, v červnu jsem se držela a žádnou knihu jsem si nekoupila, ale přesto mi jedna přibyla. Táta se opět vytasil s výhrou z křížovky a přinesl mi ke konci června knihu: Tiché zlo
A také se na mě usmálo štěstí v podobě soutěže pořádané OneHotBook, kde jsem vyhrála audioknihu Chlapec v pruhovaném pyžamu. Knihu jako takovou jsem četla, ale poslech v podání Michala Zelenky mne velice láká. Pokud si knihu chcete připomenout – zde si můžete přečíst můj názor.

Ke konci června mé suma sumárum činí 49 knih k přečtení.

Pár slov na konec: Pátou nedočtenou a zároveň i odloženou knihou je Dívka v měsíčním světle, kterou napsal americký autor Charles Dubow. Původně jsem si myslela, že ji za poslední čtyři dny, které mi do konce měsíce zbývaly, přečtu. Ale skutek utek! Po těch čtyřech dnech jsem sotva došla ke sté stránce. Kniha mi vůbec nesedla a špatně se mi četla. Domnívám se, že už ji znovu neotevřu a nedočtu. Takže ji vyřadím ze seznamu „k přečtení“, ale zároveň ji nebudu počítat do statistik. I kdyby jinak byla krásnou dvacátou knihou. Ale co se dá dělat! :( Dříve jsem knihy dočítala za každou cenu, ale nyní jsem si řekla, že se nebudu přemáhat, a že ten čas strávený u knihy, která vám nesedí, je zbytečně promarněný. Souhlasíte? Nebo jak to máte vy?

A to je z červnového ohlédnutí vše. A jak se v minulém měsíci dařilo vám? Kolik knih jste přečetli a četli jsme některou společně?

Hezký letní večer,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: čtvrtek 25. července/2019 v 20:45h

Komentáře

  1. Pěkné :) Já jsem přečetla jen tři knihy a jedna byla ještě ke všemu komiks :D Ale vůbec mě to netrápí, ba naopak. Věnovala jsem se zase jiným věcem :) Vážně bych se mohla podívat po té Smrtce a pak Nimbusu. Obě zní opravdu zajímavě a myslím, že by se mi mohly líbit. A zaujala mě Neviditelná zranění. Neplánuješ recenzi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrtku teď nedávno četla kamarádka a byla nadšená a čeká až ji budu moci půjčit Nimbus. :) Takže doporučuji. Myslím, že by to mohl být tvůj “čtecí” šálek kávy.
      Neviditelná zranění je také hodně zajímavá kniha. Recenzi jsem plánovala, ale asi se k ní nakonec už nedostanu :((
      (Když ji nenapîšu hned, tak jsem pak hrozně marná s těmi recenzemi - samotnou mě to mrzí).

      Vymazat
  2. Pche, zase jsi rychlejší :D Ale taky už mám článek o červnovém přečtenu hotový, jen teď mám pár článků do zásoby, tak je vydávám aspoň obden, ať své čtenáře nezahltím :D
    Pěkné shrnutí jako vždy a jsem zvědavá na to červencové :-P :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chci mít také napsané články do zásoby! :-O :))
      Musím zase k tobě zavítat, nějak to čtení zanedbávám. Myslím čtení ostatních blogů, co se tyče knih, tak jedu jako drak :) Spíš mám snahu....

      Vymazat
  3. Knihu číslo tři zrovna čtu, vracím se k ní po Nikdynoci. Jsem zvědavá, jak se mi bude na konci líbit :-)

    OdpovědětVymazat
  4. A na nebi čekají hvězdy mě zaujala. :) Ohledně dočítání/nedočítání, já jsem zatím ve fázi, že v hloubi duše vím, jak zbytečné je plýtvat časem u knihy, která mě nebaví. Realita je ale taková, že vždycky všechno dočtu. :)) Asi se k hrdému odkladání budu muset dostat časem... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by se ti mohla líbit.
      Ten stav s dočítáním za každou cenu jsem právě mívala také, tohle byla druhá kniha po dlouhé době, kdy jsem si řekla, že se do ní nebudu nutit a přemáhat. ;))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí