RC - A NA NEBI ČEKAJÍ HVĚZDY

Hezký sváteční den!


Musíš se smířit se svou minulostí, závisí na tom tvoje budoucnost.
To je citát, z přebalu knihy A na nebi čekají hvězdy, který mi poslala Bára z nakladatelství Cosmopolis k recenzi. Chvíli mi trvalo než jsem se ke knize dostala, ale nakonec ji mám úspěšně za sebou a ještě jako mé druhé společné čtení (opět) spolu s Marcelkou (ze Zaostřeno na knihy).


Když tě něco znejistí, zastav se   str. 5
O knize: Přestože kniha v sobě skrývá mnoho smutku, tak je to i kniha o naději a odpuštění.
Hlavně o odpuštění sama sobě. Erika je matka dvou dcer a zaneprázdněná realitní makléřka z Manhattanu, usilující o to, dostat se do top padesátky neúspěšnějších makléřů. Kniha začíná dnem, kdy se mají její dcery vrátit do druhého ročníku studia na universitě. Erika jim slíbila, že je odveze, ale na poslední chvíli upřednostní svoji kariéru.
Jedna z jejích dcer, Kristen, v ten den zemře při vlakové nehodě. Erika se trápí výčitkami, že porušila slib, který dcerám dala. Annie (její druhá dcera), si v sobě nese výčitky, že sestru neochránila, že ji ten den nenaslouchala a donutila ji jet dřívějším vlakem, tím osudným.
Obě žijí ve vlastním stínu, ve výčitkách a domněnkách. Annie se upne na "myšlenku", že Kristen v ten den ve vlaku neseděla, a odjíždí ji hledat. Shodou okolností se dostane jako au-pair do Paříže. 
Erika si musí projít svojí minulostí a najít odpuštění sama sobě, aby mohla jít dál.


 Občas se v životě musíš pevně držet, ale mnohem častěji se potřebuješ odpoutat.    str. 152
Můj názor: Kniha je poutavě psaná a četla se neskutečně lehce. 
Autorka nám v knize ukazuje strastiplnou cestu matky, která přijde o dceru, a která v dětství přišla o matku. Ani s jednou ztrátou se dosud nevyrovnala. Mimo jiné je v knize hezky podané i to, co vše mohou zapříčinit domněnky a nevyslovené.
Kniha je psaná v er-formě ze dvou pohledů - Eriky a Annie. Má 64 kapitol, které jsou krátké a o to rychleji nám příběh utíká. Jako bonus byla kniha plná krásných mouder a citátů. 
Do obou ženských hlavních postav jsem se velice lehce vcítila, i když je pravdou, že o něco blíž jsem měla k Annie. Byla vykreslena jako ta, co se "věčně" drží máminy sukně a nechce přijmout realitu. Raději bude věřit v zázrak, že sestra žije. Už jen proto, aby se nenaplnily její výčitky, že za její smrt může ona. O to více, jsem ji obdivovala, když se rozhodla odcestovat do Paříže, i když v ní žila jiskřička naděje, že by právě tam mohla najít svoji "ztracenou" sestru. 
Erika si vyčítá, že nebyla lepší máma a že nedokázala ochránit ani dcery, ani kdysi svojí matku

Tolik výčitek v jedné knize, tolik naděje a i životních mouder.
A co láska? Najde se v tomhle příběh i kousek lásky? A kolik odpuštění? Dokáží si hlavní představitelky tohoto poutavého románu vzájemně odpustit? A je Kristen skutečně mrtvá? 
To se dozvíte, když si knihu přečtete.

Začít znovu můžeš třistapadesátkrát v roce.    str. 313
Za poskytnutí recenzního výtisku bych ráda poděkovala Báře z nakladatelství Cosmopolis, který spadá pod nakladatelský dům Grada, kde si můžete knihu zakoupit. Věřte, že knihu nebudete chtít odložit a budete hltat stránku za stránkou plni očekávání, co jak to mezi matkou a její dcerou dopadne. 

Hodnocení: 5/5 ✭

Medailonek:

Název: A na nebi čekají hvězdy
Autorka: Lori Nelson Spielmanová
Originál: Quote Me
Nakladatelství: Cosmopolis
Žánr: román pro ženy 
Překlad: Klevisová Michaela
Rok vydání v ČR: 2019
Počet stran: 320

O autorce: Lori Nelson Spielmanová
- americká spisovatelka, známá bestselerem Seznam tajných přání (The Life List, 2013), která byla přeložena zatím v 30 zemích a práva k zfilmování zakoupila společnost Fox 2000. Následovala druhá novela Sladké odpuštění (Sweet Forgiveness, 2015) a třetí A na nebi čekají hvězdy (Quote Me, 2018). Absolvovala bakalířské studium na Univerzitě ve Středním Michiganu a Michiganskou státní iniverzitu a stala se řečovou terapeutkou. Pak pracovala jako domácí učitelka pro fyzicky či mentálně postižené studenty v jejich domovech či nemocnicích, což je profese hrdinky její první knihy. V roce 2015, po napsání druhé novely, přestala učit a stala se spisovatelkou na plný úvazek. 
Miluje běh, cestování a čtení, a hlavně psaní. S manželem Billem žije v Michiganu, děti nemají.

Zaujala vás tato kniha? Nebo jste ji již četli? Pokud ano, jak se vám líbila? 
Napište mi do komentářů.


Přeji pěkný víkend,
Vaše Mermaidka


Publikováno dne: pátek 5. července/2019 v 15:45h

Komentáře

  1. Já knihu hodnotila o hvězdičku méně, ale přesto se mi moc líbila. Četla se lehce, a když nad tím teď přemýšlím, asi mi také byla sympatičtější Annie. Pro její naději a odvahu. Je to smutná kniha, ale dokáže také hodně dát. A některé ty citáty se mi hodně líbily. Moc pěkně napsané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Iveto za pěkný komentář.
      Je pravda, že jsem uvažovala mezi hodnocením 4+ a 5, a že jsem nakonec nechala pět :-O
      Mě kniha hodně oslovila a dala ponaučení s temi domněnkami a nevysloveným (to jsem v některých situacích celá já!)..

      Vymazat
  2. Pěkně jsi to sepsala :-) Bylo to fajn počtení, i když ne úplně vždy veselé. Ale s tebou se mi prostě dobře čte :-))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí