RC - POSLEDNÍ VELKÝ DEN

Zdravím Všechny!


Opět přicházím se svým názorem na dočtenou knihu, kterou jsem získala jako recenzní výtisk od Báry z Cosmopolis, které tímto děkuji.


O knize: Kniha vypráví o Avě, která se na své 28. narozeniny dozvídá tu nejhorší zprávu. Rakovina se vrátila, a tentokrát v nevyléčitelné podobě. Před třemi lety ji Ava porazila a nyní se dozvídá, že smrt je opět blízko. Blíž než by člověk v osmadvaceti čekal. A proto není čas, promarnit čas, který Avě ještě zbývá. Po jedné věci touží už od doby, kdy byla malou holčičkou – o svatbě. Vdát se. Ze začátku je její rodina k tomuto nápadu skeptická. Copak lze svatbu vnímat jako poslední rozloučení? Vždyť není ani žádný ženich. Nakonec ale velkolepé přípravy začínají. Avina rodina i přátelé se rozhodnou, že jí uspořádají svatbu snů. Svatbu, na níž se díky sociální síti podílí snad celá země, jelikož jedna z Aviných kamarádek založila na facebooku stránku s prosbou o pomoc. Avy příběh zaujme jeden ženský časopis, který chce reportážemi zdokumentovat svatební přípravy. Díky tomu se Ava setkává s Jamesem – fotografem časopisu. 
Láska si čas nevybírá. Může přijít nečekaně – klidně i na poslední měsíce vašeho krátkého života.


"Láska nemá žádnou minulost ani budoucnost. Láska prostě je."
Můj názor: Nádech a výdech – a zase znova. Je potřeba to opakovat. Chce to trochu koncentrace...
Asi jste pochopili, že jsem dnes začala svými pocity po dočtení knihy. A nebudu zastírat, že několik stránek před koncem jsem brečela „jako želva“🐢. Bylo mi z toho smutno. Šlo o dojemný příběh. Smutný, ale zároveň i láskyplný. Plný odhodlání. V mých očích je Ava „hrdinka“. Hrdinka proto, že není zapšklá svým osudem, ale že má touhu a vidinu si zbývající čas patřičně užít a splnit si i jedno velké přání. Autorce se podařilo napsat působivě silný a čtivý příběh, který si vás dokáže podmanit, strhnout a nepustit. O to emotivněji kniha působí, že je příběh napsaný v ich-formě z pohledu hlavní hrdinky. Její myšlenky, touhy, sny, ale také strach. Ava je pořád jen člověk. Člověk, který ví, jak málo času mu zbývá. U této knihy nemůže být řeč o předvídatelnosti, jelikož od samého začátku víme o Avině konci. O konci příběhu. Ale na této knize není důležitý právě konec. Zde je nejdůležitější cesta a to před koncem, před smrtí. Nikoliv konec samotný.
Když píši, že nejdůležitější je na příběhu cesta, tak tím míním to, jak jsem již výše naznačila, že Ava je v mých očích hrdinka. Právě to, jakým způsobem se k blížící se smrti postaví, dělá knihu osobitou.

"Život je bolest. Je to taky radost, ale se vším dobrým přichází i to zlé. Nepředstírám, že chápu, proč to tak je. Jsem něčí pěšák ve hře života a jsem nahraditelná. Ovšem tady a teď, v Jamesově náručí a očích jsem se stala jeho celým světem. A musím přijít na to, jak se srovnat s tím, že mi to musí stačit."    str. 225
Sama za sebe vám mohu knihu rozhodně doporučit. S příslibem, že vás příběh chytí za srdce.
Pokud vás má rezenze zaujala, neváhejte a knihu si přečtěte. Zakoupit ji můžete na stránkách nakladatelství Grada, pod níž spadá nakladatelsví Cosmopolis.

Hodnocení: 5/5

Medailonek
Název: Poslední velký den 
Autorka: Tammy Robinsonová 
Originál: Photos of you
Nakladatelství: Cosmopolis 
Žánr: román pro ženy 
Překlad: Svobodová Ivana
Rok vydání v ČR: 2019 
Počet stran: 328

O autorce: Tammy Robinsonová (foto ze stránek grady!)
zdroj
 - žije na Novém Zélandě se svým manželem, třemi dětmi a dvěma zvířecími miláčky. Vlastním nákladem vydala sedm románů a v současné době pracuje na dalším.

Setkali jste se již s toutou autorkou? Četli jste tuto nebo jinou její knihu? A jak se vám líbila? Napište mi do komentářů pod článek. 

Vsuvka na závěr: Mně z téhle knihy bylo opravdu, ale opravdu smutno. Smutno z toho, že se tohle může stát kdykoliv i nám. Když si jen představím, že jsem o pouhých pět let starší než hlavní hrdinka a ke splnění snů mám daleko, tak mě mrazí. Děje se to všude kolem nás. Každý den. Ale dokud se to nedotýká přímo nás nebo našeho nejbližšího okolí, nechceme si tuhle nemoc ani vybavit. Ale je tu! A ne vždy jde s ní boj vyhrát. Buďme na sebe opatrní a obezřetní. 


Mějte se a čtětě,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: pátek 20. září/2019 v 20:10h.

Komentáře

  1. Kdybych ji už nečetla, tak bys mě dokonale nalákala! O Avě jako o hrdince jsem nepřemýšlela, ale teď když nad tím uvažuju, tak máš naprostou pravdu. Dokázala si jít za svým snem a prožila krásné chvíle se svými blízkými. A to nedokáže jen tak někdo, já bych to určitě nedokázala. A ke konci jsem také bulela jak želva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě teší, že bych jinak nalákala.
      No já právě viděla Avu jako hrdinku, právě proto jak se s tím poprala, dokážu si živě představit, že si člověk řekne, že když mu zbývá posledních pár měsíců, tak že se už na "všechno vykašle" ... :(
      Musím k tobě zase kouknout, poslední dobou jsem zase nikde, u těch co sleduji, nebyla - achjo.

      Vymazat
  2. Mela jsem možnost si tuto knihu přečíst. A naprosto souhlasim s názorem blogerky. Na knihu je třeba se soustředít. Ale příběhbje tak silný, že jsem ho přečetla "jedním dechem".

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Taky jsem ji nečetla s úsměvem na tváři - ale patří to k životu ...

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí