MÉ PŘÍRŮSTKY - 3. čtvrtletí

Hezké dopoledne, moji čtenáři,


už je to tak! Třetí čtvrtletí máme za sebou a před sebou jen podzimní plískanice a mrazivá rána. Nemluvě o tom, co každým dnem opakují reklamy - no něco o Vánocích! :-D Takže, co bych k tomu dodala?
Abych naše myšlenky stočila někam jinam, tak si připomeneme v tomto článku letní měsíce a já vám v něm prozradím, jaké knihy mi přibyly, a spolu s anotací a obrázkem vám je představím. 
S klidným srdcem vám mohu přiznat, že jsem se opět hodně držela a za ty tři měsíce jsem si koupila pouze jedinou knihu! Celkem mi jich ale přibylo pět. Níže vám ukážu jaké. :)



ČERVENEC - v tomto měsíci do mé knihovny přibyly tři knihy. U prvních dvou se jedná o knižní dárek od knihomolské kamarádky Marcely (znáte ze Zaostřeno na knihy). Třetí knihu jsem si pořídila z druhé ruky přes bazar na facebooku. 

SKLENĚNÝ POKOJ   ➤   Simon Mawer

AnotaceVysoko nad Brnem ční zázračný dům. Postaven na míru židovsko-křesťanskému novomanželskému páru vyzařuje bohatství, sebevědomí, krásu a majestátnost. Avšak jen do chvíle, než do země vstoupí nacistické vojsko a majitelé musí opustit vilu i zemi. Román, jenž na pozadí životních osudů majitelů vily zrcadlí tragédii celého českého národa, byl v létě roku 2009 nominován na prestižní cenu The Man Booker Prize.


OSVĚTIMSKÁ UKOLÉBAVKA   ➤   Mario Escobar

Anotace: Jednoho všedního rána roku 1943 chystala Helene Hannemannová svých pět dětí do školy, když do jejího bytu vstoupili němečtí policisté. Heleniny nejhorší obavy se naplnily: na přísný rozkaz SS měla být vzata do vazby celá její rodina – děti i manžel, všichni romského původu. Přestože Helene byla Němka a rozkaz se na ni nevztahoval, odmítla rodinu opustit. Po strašlivé cestě dorazili do Osvětimi, kde byli vrženi do zmatků táborového života. Manžel Johann byl od rodiny oddělen, Helene se však vší mocí snažila chránit děti své i ty, které měla kolem sebe. Když věznitelé zjistili, že Helene je nejen Němka, ale také školená zdravotní sestra, přinutili ji sloužit v táborové nemocnici, kterou řídil nechvalně známý doktor Mengele. Přestože ji podmínky v Osvětimi ničily psychicky i fyzicky, udělala všechno, co bylo v jejich silách, aby všem dětem kolem sebe pomohla mít se alespoň trošku lépe.

SLZY OD SMÍCHU   ➤   Alena Blanářová


AnotaceLidi, kteří ani v dospělosti netuší, čím se budou živit, se střílejí.“ To prohlásil Anežčin děda, když jí bylo šest, a ona na to konto zalezla do psí boudy a odmítala ji opustit. Když pochopila, že si děda střílí z ní, vylezla. Jeho další moudra o tom, že cest, po kterých se člověk může v životě vydat, je nepočítaně a že za svá přání a touhy se vyplatí bojovat, si však vzala k srdci.
A tak děvčica z jihomoravské vísky zahájila svou spanilou jízdu za štěstím. I přes dobře míněné rady matky a babičky se z poslušné holky postupně stala nadšená chovatelka zvířat, ředitelka banky, majitelka svatební agentury, porodní bába jedenácti štěňat a matka dvou dětí. A také spisovatelka, jejíž optimistický, humorem nabitý příběh si teď můžete přečíst.

SRPEN - byl měsícem recenzních knih, které ke mně putovaly od Báry z nakladatelství Cosmopolis.
CESTA NA SEVER   ➤   Virginie Grimaldi

AnotaceCo když máme štěstí, které hledáme, přímo na očích?
Sedmatřicetiletá Anna, matka dvou dospívajících dcer, se hroutí pod tíhou práce a nesplacených dluhů. S dcerami se potkává jen při snídani, celé dny a večery tráví v restauraci, kde pracuje jako servírka. Život jí utíká přímo před očima a ona ho pozoruje z bubliny, do níž se uzavřela.
Sedmnáctiletá Chloé je velmi citlivá dospívající dívka. I když by ráda odjela do Austrálie, cítí povinnost najít si práci a začít pomáhat matce. Láska, kterou hledá u chlapců, nikdy nevydrží. Vždycky se nějak záhadně promění, jako Popelčin kočár po půlnoci.
A pak je tu Lily. Je jí 12, je hrozně chytrá, ale lidi příliš nemusí. Mnohem líp se cítí ve společnosti svého potkana, kterého pojmenovala po svém nepřítomném otci. Hlodavci přece opouštějí loď jako první.
Když Anna nečekaně dostane výpověď a vysoké odstupné, má dvě možnosti. Splatit všechny dluhy, najít si novou práci a zůstat ve svojí bezpečné bublině. Nebo naložit dcery do karavanu a vydat se na okružní cestu po Skandinávii.




POSLEDNÍ VELKÝ DEN   ➤   Tammy Robinsonová

Anotace: Ava Greenová má před sebou posledních pár měsíců života, ačkoliv jí ještě nebylo třicet. V den svých 28. narozenin se dozví zprávu, kterou nechce slyšet nikdo z nás – že smrt je blízko. Rakovina, o níž si myslela, že ji před třemi roky překonala, je zpět. Tentokrát ale v konečné, nevyléčitelné podobě. Po počátečním šoku se Ava rozhodne nemarnit ani minutu z těch, co jí zbývají. O jedné věci sní už od doby, kdy byla malou holčičkou – vdát se.Její přátelé a rodina napnou síly a rozhodnou se, že jí uspořádají svatbu snů. Její poslední velký den, oslavu života. Velkolepé přípravy začínají. Jejím příběhem, příběhem ženy, která umírá a chce si splnit jednoduchý sen, začíná žít celá země a všichni se spojí, aby její poslední velký den byl nezapomenutelný. Během reportáží pro ženský časopis, který celou cestu ke svatbě dokumentuje, se seznámí s fotografem Jamesem. A najednou oba objeví bolestnou pravdu – totiž, že nikdy není pozdě potkat životní lásku.

Během září mi žádná kniha nepřibyla. Za to říjen je teprve na začátku a už mám několik přírůstků. Ale to až v článku za čtvrté čtvrtletí. Nebo popřípadě na fotce na mém instagramu. :-)

Z těchto knih, které jsme tu dnes uvedla, mám skoro všechny již přečtené. Které to jsou, zjistíte na blogu v sekci "mé přečteno"


Mějte se krásně,
Vaše Mermaidka 


Publikováno dne: čtvrtek 10. října/2019 v 10:00hod.

Komentáře

  1. Ke knihám gratuluju. Přeju ať se líbí. :) Mě asi nejvíc oslovila kniha Slzy od smíchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna Slzy od smíchu mě až tak nebavila, byla hezká, to každopádně, ale kdybych ji nečetla, nevadilo by to :) Mě se na ni hodně líbila obálka :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné knihy, ale ani jednu nemám na seznamu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, a to nevadí :)
      Ty také čteš spoustu těch, co já ne :)

      Vymazat
  3. Pěkné knihy :) Nejvíce mne zaujali: Slzy od smíchu a Poslední velký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji vřele :)
      Poslední velký den, zůstane asi mezi mými srdcovkami!

      Vymazat
  4. Pěkná skromná hromádka za tři měsíce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď :-D
      Už jen za říjen jich mám skoro pět - a to budou Vánoce - 4. Čtvrtletí bude asi daleko delší článek ;)

      Vymazat
  5. Moc krásné knihy :-) Poslední velký den a Cestu na sever mám taky doma, a moc se mi obě líbily :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestu na sever právě čtu.
      Z těchto přírůstků už je jediná nečtená kniha Skleněný pokoj :)

      Vymazat
  6. Moc pěkné knihy, ale já jsem moc zvědavá na Osvětimskou ukolébavku :)

    Dlouho jsem na tvém blogu nebyla a jsem moc ráda, že stále píšeš :)
    Já se k tomu opět vracím, ale pod jiným blogem

    Katy z Bilbových knih. - Teď Knihy pod lupou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, tak vítej zpět :)
      Osvětimská ukolébavka byla nádherná, dojemná a smutná kniha. Rozhodně doporučuji!
      Měj se krásně :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí