RC - CESTA NA SEVER

Moji milí knihomolové,

dneska bych vám ráda přiblížila knihu, kterou mi poslala Bára Srncová z nakladatelství Cosmopolis, jež spadá pod nakladatelský dům Grada. Báře tímto děkuji za poskytnutí recenzního výtisku a možnosti si přečíst přívětivý román plný kouzelných míst v podobě knihy
Cesta na sever.


O knize: Společně s hlavními hrdinkami této knihy se podíváme po Skandinávii. 
Anna je sedmatřicetiletá matka dvou dospívajících dcer – Chloé a Lily, se kterými se potkává pouze při snídani. Celé dny a večery tráví v restauraci, kde pracuje jako servírka. Je v jednom kole, aby splatila své úmorné dluhy. Když nečekaně přichází o práci s dost vysokým odstupným, má dvě možnosti. Může splatit veškeré své dluhy a začít od začátku s čistým štítem. Nebo se sblížit se svými dcerami a vydat se spolu s nimi v otcově karavanu po okružní cestě Skandinávií.

Sám název knihy nám napovídá, co si Anna vybere! A my krom toho, že se s nimi můžeme vydat po krásách severských zemí, tak pozorujeme i to, jak si Anna hledá cestu ke svým dcerám.

Chloé je sedmnáctiletá dospívající, citlivá dívka, která i přes svůj sen odcestovat do Austrálie, cítí povinnost najít si práci a pomáhat finančně matce. Dvanáctiletá Lily je chytrá, ale lidi moc nemusí, daleko lépe se cítí v přítomnosti svého potkana nebo autistického kluka Noéma. 

"Tím, že jsem se držela uvnitř své bubliny, jsem se vystavovala menšímu nebezpečí. Dále jsem chodila na stejná místa, stýkala se se stejnými lidmi a používala stejné trasy. Takhle jsem to měla do chvíle, než jsem udělala tohle rozhodnutí. Nepřemýšlela jsem o tom. Nemyslela jsem na sebe. Moje holky potřebovaly na vzduch, tak jsem tu bublinu propíchla."   str. 58

Můj názor: Lehké odpočinkové čtení, které mělo spád. Kniha měla krátké kapitoly, ve kterých se střídaly ve vyprávění naše tři hrdinky Anna, Chloé a Lily. Každá ze svého pohledu a svým vlastním způsobem. Knížce nechyběl vtip, který z největší části lze připsat deníkovým zápiskům od Lily, u kterých jsem se musela smát, protože byly z toho „naivního“ dětského pohledu. Ale kniha měla i pár ožehavých nebo problémových témat (nejen dnešní) doby. A nakonec nebyla nouze ani o lehkou dávku romantiky
Celkově šlo o báječný a čtivý ženský román, který byl napsaný s lehkostí a plný zajímavých míst. Jako bonus byla okouzlující obálka, se zlatým karavanem a třemi postavami. :) Také bych ráda dodala, že velmi často jsem „googlila“ místa, na nichž se naše hrdinky na své cestě zrovna vyskytovaly, abych měla představu, kde jsou. :-)

Hodnocení: 4/5


Medailonek:
Název: Cesta na sever
Autorka: Virginie Grimaldiová

Originál: Il est grand temps de rallumer les étoiles/2018
Nakladatelství: Cosmopolis
Žánr: román pro ženy
Překlad: Belisová Šárka
Rok vydání v ČR: 2019
Počet stran: 280

O autorce: Virginie Grimaldi (nar. 1977) 
zdroj
- francouzská spisovatelka, která vyrostla v Bordeaux, kde stále žije. Již v šesti letech na otázku „Co by chtěla dělat v budoucnu“ odpověděla „Psát knihy“. Na střední škole vyhrála zpravodajskou soutěž a její učitel francouzštiny ji povzbuzoval, aby za svým snem stát se spisovatelem šla. Své příběhy tedy psala do sešitů a v roce 2009 si založila blog, kde byla čtenáři blogu povzbuzována. V roce 2014 poslala vydavateli svůj rukopis „Le premier jour du reste de ma vie“ (v ČR nevyšlo) a její sen se stal skutečností.

Knihu Cesta na sever si můžete koupit na stránkách nakladatelství Grada.

Četli jste tuto knihu? A jak se líbila vám? Nebo se na ni teprve chystáte? Napište mi do komentářů pod článek. 

Přeji hezký den,
Vaše ൬ermaidka 



Publikováno: dne středa 23. října/2019 v 15:50h

Komentáře

  1. Nad knihou jsem také přemýšlela, ale nakonec jsem ji nějakým záhadným způsobem odsunula na vedlejší kolej. Ani nevím proč.. Ale asi to byla chyba, protože to vypadá na skvělou odpočinkovou četbu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chyba - nechyba, to je těžké říct.. :) Mě kniha sedla, byla příjemná a odpočinková. Asi by Ti taky sedla. :-)

      Vymazat
  2. Obálka se mi velice líbí a děj, který jsi popsala nezní vůbec špatně. Ale není to úplně můj šálek kávy. Nicméně po porodu se to možná změní :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka byla jedním z důvodů, proč jsem po knize sáhla.. :-)

      Vymazat
  3. Romantika a cestování, to vypadá jako skvělá oddechová kniha. :) Určitě se po ní podívám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se po ní koukni, myslím, že by se Ti mohla líbit. :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí