RC - LÁSKOHLEDAČI

Moji milí čtenáři,


dnes vám představím knihu ze žánru young-adult, kterou vydalo nakladatelství Cosmopolis
Ráda bych tímto poděkovala Báře Srncové za poskytnutí recenzního výtisku knihy Láskohledači od mladé autorky Terezy Barvíkové.

zdroj

O knize
: Příběh je vyprávěn v er-formě z pohledu Mariany, která je v prvním ročníku střední školy a prožívá jednu ze svých prvních lásek. S maminkou žijí samy, otec se odstěhoval již před lety. Její nejlepší kamarádkou je Anabel. Jednoho dne se jí doma v kuchyni zjeví modré stvoření, které se představí jako Láskohledač Anairam. Láskohledače máme každý, ale vidět ho může jen ten, kdo věří na pravou lásku, a to Mariana rozhodně věří. Láskohledač má za úkol hledat pravou lásku.
Ve smyslu, vést nás tak, abychom se s tou svoji spřízněnou polovičkou setkali. Je to roztomilý, mírumilovný a poměrně zábavný skřítek. Mariana mu začne říkat zkráceně Ram a touží poznat jeho svět, což má pár úskalí, které se spolu s Ramem snaží překonat.
Mimo Láskohledačů existují ještě tvorové, kterým se říká Pohlcovači. Jsou jejich pravými opaky, protože pohlcují (vysávají) štěstí a radost, ale také loví Láskohledače. Dosud do lidského světa nemohli, ale nyní se zdá, že se vše změnilo.

Můj názor: Kniha spadá do žánru young adult a zárověň má prvky „fantasy“. Čte se lehce a poměrně svižně. Příběh je jednoduchý, a ačkoliv bychom čekali, že budeme číst hlavně o Marianině románku, není to tak docela pravda. Tohle oddechové čtení zaujme i tím, že se zde řeší i jiné mezilidské vztahy. Například vztahy ve škole se spolužačkami. 
Tahle kniha pro mne byla milým útěkem od reality, ale nebyl to úplně můj šálek kávy. Nerada bych tím řekla (vlastně napsala), že jde o špatnou knihu, to rozhodně ne. Jen jsem z ní nebyla tak nadšená, jak jsem očekávala. Hlavním důvodem je to, že nespadám do cílové skupiny čtenářů.

Myšlenka tvorů, kteří se nás snaží spojit s naší spřízněnou duší, mě na druhou stranu zaujala. Mé romantické duši se ta představa líbila. Čekala jsem, že od knihu dostanu víc té romantiky, ale autorka se v tomhle díle zaměřila spíše na nové přátelství, které vzniklo mezi Marianou a Ramem a na poznání světa Láskohledačů, který měla autorka hezky vymyšlený, ale na mě to bohužel působilo až moc překombinovaně.
Ráda bych se ještě zmínila, že kniha je doplněna krásnými ilustracemi, které vytvořila Kamila Lenertová.

Dovolím si tvrdit, že kniha si najde zalíbení u mnohem mladších ročníků – dospívajících dívek, které mají rády pohádkově kouzelné příběhy. Pokud spadáte do této kategorie nebo máte pocit, že vám by tenhle příbeh mohl sednout, tak knihu pořídite na stránkách nakladatelského domu Grada.

Hodnocení: 3/5

Medailonek:
Název: Láskohledači - Zrádná vrtkavost srdce
Autorka: Tereza Barvíková
Nakladatelství: Cosmopolis
Žánr: young adult
Rok vydání: 2019
Počet stran: 208

O autorce: Tereza Barvíková (nar. 1994)
zdroj
- česká začínající spisovatelka pocházející ze Zlína, která má na svém kontě tři knihy. Její novinka Láskohledači - Zrádná vrtkavost srdce je prvním dílem z nové fantasy série, který vyšel u nakladatelství Cosmopolis. 

Četli jste tuto knihu? Pokud ano, jaký měla ohlas u vás? A znáte autorčiny předešlé knihy?


Hezký večer přeje, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 12. listopadu/2019 v 19:20h

Komentáře

  1. Tak to nevidím úplně růžově. Anotace mě moc nenalákala a když čtu tvoji recenzi, asi vím už i proč. Budu znít asi hrozně, ale podobných knih je na českém trhu už hodně a já čekám, kdy konečně někdo začne psát takové ty WAU knihy :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím Ti! Wau efekt se u téhle knihy opravdu nekonal a to mě anotace naopak zlákala, i když jsem se toho žánru dosti bála, a bohužel nakonec oprávněně. Ale jak píšu - věřím, že kniha si své čtenářky najde. Jen to nebude naše věková skupina... :-)

      Vymazat
  2. Já se přiznám, že Láskohledači mě podle anotace až tak moc nezaujaly. Tak jak jsi shrnula v závěru. Už podle anotace jsem si říkala, že to asi bude jedna z těch knih, která by mi sedla spíš dříve, takže teď po tvé recenzi ani nelituji, že jsem se do ní nevrhla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si řekla ze to risknu, líbila semi obálka :)
      Ale tentokrát to úplně nevyšlo :( Stane se!

      Vymazat
  3. Knihu jsem ještě nečetla, ale ráda bych to napravila. Nevím, jestli jsem přímo cílová skupina, ale i tak... :) Už jen proto, abych podpořila českého autora. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn volba :) Tak uvidíš, třeba ti naopak sedne. Každý čtenář to má jinak :))

      Vymazat
  4. Tak tohle není můj šálek kávy, což jsem ostatně dobře odhadla a knížku k recenzi si nevzala. Romantika řízlá fantasy? Tak to není vůůůůbec pro mě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No obavám se, že ty bys s knihou tak v půlce “mrskla” někam do kouta :-D
      Hele - nic pro tebe, jak Tě znám!

      Vymazat
  5. Mi se kniha báječně trefila do nálady, i když je pravda, co píšeš. Určitě by z ní byly nadšené holky v mladším vydání, tipla bych to tak kolem patnáctého roku. Přesto si ráda další díly přečtu, pokud vyjdou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každému sedne něco jiného, a je fajn, že se Ti kniha trefila do nálady! To je pak vždycky o něco lepší čtení. :))

      Vymazat
  6. Knihu jsem četla musím říct že představovala zklamání. Nápad mě dost nadchnul, povedení už ne tolik. V první řadě byla kniha dost evidentně pro o hodně mladší čtenáře, v druhé mi to vůbec nepáslo stylem psaní, postavami ani zápletkou. Pro mě bylo všechno špatně, což mě ve výsledku dost mrzelo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za tvůj komentář.
      Souhlasím, že kniha byla určitě pro mladší čtenářky. Taky to nebylo pro mne to pravé ořechové.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí