RC - NEPAMATUJI SI SVÉ JMÉNO

Hezkou sobotu, milí čtenáři.


Dnešní recenzní článek je na knihu od autora J. S. Monroe - Nepamatuji si své jméno, kterou vydalo nakladatelství Grada pod značkou Metafora. Tímto bych ráda poděkovala Šárce Šilhartové za poskytnutí knihy k recenzi.

Do knihy jsme se pustily společně s Marcelou ze Zaostřeno na knihy, jako naše 
třetí společné čtení. ;o)


O knize: „Nepamatuji si své jméno“ – tuhle větu si opakuje mladá žena, asi kolem třicítky, která míří domů. Na letišti ztratila kabelku se všemi doklady, mobilním telefonem a klíči od domu. Když stojí na prahu svého domu, zjišťuje, že v něm někdo je. Bydlí v něm Tony s Laurou, mladí manželé, kteří dům před nedávnem koupili. Přesto tato záhadná žena tvrdí, že je to její dům a dokáže jim říci veškeré dispozice domu, na ty si vzpomíná. Tony s Laurou pozvou ženu dál a Tony navrhne, že by se mohla jmenovat Jemma. Laura ji domluví prohlídku u místní lékařky Susie Pattersonové, která vyhodnotí situaci tak, že žena nejspíš trpí anterográdní a retrográdní amnézií.
Shodou okolností se zjistí, že před lety tu žila žena, jež trpěla také amnézií, jménem Jemma Huishová. Žena, která zavraždila před dvanácti lety svoji nejlepší přítelkyni, podřízla ji hrdlo.


"Zarazím se a znovu na ně pohlédnu. „Kdo je Jemma Huishová?“ Oba dva sebou trhnou. „V poznámkách stojí, že jste se mě včera večer ptala, jestli nejsem ona.“"    str. 69

Je tato shoda jen náhodná?
Jisté je jedno, že někdo tu lže! Ale kdo?
Kdo, tu má co skrývat?


Můj názor: Kniha je rozdělena do čtyř částí – čtyř dnů. Těmi nás v přítomném čase a v ich-formě provází hlavní hrdinka, která si nemůže vzpomenout na své jméno. Kromě ní, nám příběh vyprávějí i další postavy, s nimiž se během děje setkáváme. Jejich vyprávění je také v přítomném čase, ale v er-formě. Což může být pro některé čtenáře matoucí, ale mě osobně tento nevšední styl, který autor zvolil, naopak vyhovoval. 
Kniha mě bavila prakticky od prvních stánek. Četla se mi lehce a poměrně svižně. Byla jsem napnutá a popoháněla mě touha „vědět“, kdo „ona“ záhadná žena je, proč se objevila právě v téhle vesnici a v tomhle domě. Jak by se mohla paměť vrátit během čtyř dnů, do kterých byl děj vsazen?

"Nechci zklamat nikoho, a už vůbec ne Lauru. Doufám, že jednoho dne budu schopna ji vysvětlit, co se stalo v Německu, možná snad i to, proč jsem se tady objevila, v téhle vesnici, v jejím domě."    str. 98
Samozřejmě mi během čtení v hlavě kolovaly různé scénáře, spekulace a domněnky, co by mohly další stránky odkrýt. Několika nečekaných zvratů jsem se přece jenom dočkala, ale bohužel autor začal rozkrývat zápletku na můj vkus docela brzy. Záhy jsem tušila, kam příběh zřejmě bude směřovat. Díky tomu mě konec nijak nepřekvapil a doslov mi přišel téměř zbytečný.
Přesto to můj celkový dojem z knihy nijak nenarušilo. Já osobně si čtení užila a jak už jsem výše zmínila, kniha mě bavila od první po poslední stránku. Sedl mi autorův styl i propracovaná myšlenka, která byla místy zvrácená. On totiž ten mořský koníček na obálce, která je mimochodem dosti pěkná a povedená, není jen tak! Má svůj podstatný význam. Význam, ze kterého vám přeběhne mráz po zádech. Alespoň u mě to tak bylo.

"Slovo „hipokampus“ je odvozeno z řeckých slov pro “koně“ a “mořskou příšeru“. Je součástí limbického systému, hipokampus své jméno získal díky svému výraznému zakřivenému tvaru, který připomíná mořského koníčka."   str. 266

Hodnocení: 4/5

Medailonek:
Název: Nepamatuji si své jméno
Autor: J. S. Monroe

Originál: Forget My Name/2018
Nakladatelství: Grada - Merafora
Žánr: thriller/napětí
Překlad: Jiterská Jitka
Rok vydání: 2019
Počet stran: 366

O autorovi: J. S. Monroe (nar. 1966)
zdroj
 - je britský spisovatel píšící pod pseudonymem (vlastním jménem Jon Stock), který napsal pět špionážních románů. V minulosti pracoval jako novinář pro deník The Daily Telegraph a jako zahraniční korespondent psal reportáže z Indie pro Week Magazine. Žije se svoji ženou a třemi dětmi v anglickém hrabství Wiltshire.


Zaujala vás má recenze? Neváhejte a kupte si knihu na stránkách nakladatelsvtí Grada.

Nebo jste knihu už četli? A jak se líbila nebo nelíbila vám?
Napište mi do komentářů vaše ohlasy na knihu nebo článek. 


Mějte se a čtěte,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 16. listopadu/2019 v 16:00h

Komentáře

  1. Pěkná recenze, kniha mě na první pohled zaujala. :) To co mě částečně odradilo je recenze od Marcelky ze Zaostřeno na knihy... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co čtenář - to jiný šálek kávy :)
      Musíš to brát takhle. A děkuji za pochvalu recenze.

      Vymazat
  2. Moc hezky napsáno :-) Kdybych knihu nečetla, určitě bys mě nalákala :-)
    Na začátku mě pobavilo, že se jednalo o naše třetí společné čtení :D Já bych si ani neuvědomila, že už jsme četly tři :O Jsem zvědavá, kterou společně přečteme jako další :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji - víš co mi to dalo práce sepsat :)
      A to společné třetí čtení - jsem dvakrát kontrolovala, jestli jsem to spočítala dobře, ale myslím, že Jo :))

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) myslím, že tohle vypadá jako vážně zajímavé čtení, takže děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že Tě má recenze inspirovala. :))
      Pokud se do knihy pustíš, tak přeji, ať se také líbí. :)

      Vymazat
  4. Hele, pokud to neprozradil až příliš brzo, tak to ještě jde :D Znám knihy, ve kterých autor to prozradil nebo spíše naznačil už ve třetině a to je pak hrůza číst to dál :D

    TAhle novinka vypadá pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky obálce jsem si knihy tak nějak nevšímala, ale asi to byla chyba. Vypadá vážně dobře a asi si o ni Šárce napíšu :) Takže díky za tip ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě právě zaujala i tou nevšední obálkou ;)
      No, já z knihy byla víc nadšená než Marcela, ale třeba by ti taky sedla :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí