RC - NEVÍTANÝ HOST

Zdravím všechny čtenáře,



už je to nějaký ten pátek co vyšla třetí kniha od autorky Shari Lapena, na kterou vám v dnešním článku prozradím svůj názor. Knihu jsem tentokrát četla v elektronické podobě. Pustila jsem se do ní neplánovaně a měla jsem ji za sebou během tohoto (pro mne "stonacího") víkendu. Bylo potřeba něčím "zabít čas" v posteli. :-)
Chvíli trvalo, než jsem se k letošní autorčiné novince Nevítaný host dostala. Její předešlé knihy mám zdárně za sebou a dle mého názoru, tahle byla zatím nejlepší! (přesto jsem Manžele odvedle hodnotila nadmíru kladně, ale to bylo hlavně tím, že to byl můj první psychothriller a já neměla srovnání s jinými knihami tohoto žánru. Proto s odstupem času hodnotím jinak.)


O knize: Skupinka náhodných deseti hostů uvízne za ledové bouře v odlehlém penzionu Mitchell, kam vyrazili na odpočinkový víkend. Tento malý hotýlek se pyšní tím, že tu není mobilní signál ani Wi-Fi připojení. Skupinku tvoří tři páry Matthew se svou snoubenkou Danou, Ian a Lauren, a postarší manželský pár Henry s Beverly. Dále tu jsou dvě kamarádky, Gwen a roztěkaná Riley, postarší spisovatelka Candice Whiteová a nakonec advokát David Paley - proslulý obhájce v trestních věcech. Krom hostů v penzionu uvízl majitel James spolu se synem Bradleym, který mu v hotelu pomáhá. 
Záhy jsou odříznuti od elektrického proudu a když se druhý den vzbudí, naleznou pod schody tělo mrtvé Dany. Vypadá to, že utrpěla smrtelný pád ze schodů, ale Davidovi tu něco nehraje. Spíš to vypadá na vraždu. Jakmile je objeveno druhé tělo s jasnými známkami cizího zavinění, atmosféra v penzionu houstne, nedůvěra mezi všemi pomalu přerůstá v paniku a paranoiu. Idylické místo se stává pro všechny noční můrou a nikdo neví komu věřit.  Zda je vrah někdo z nich, nebo se do hotelu vloupal někdo cizí?

"Henry neví, co je horší - jestli možnost, že někdo z jejich skupinky je vrah, nebo že se po hotelu potuluje někdo, o kom vůbec nevědí, a kdo už zabil dva lidi."   str. á 133
Můj názor: Začátek knihy, kdy se hosté poznávají a představují během prvního večera je takový nijaký, ale jakmile se objeví první tělo, kniha nabere spád a svižné tempo si udrží až do posledních stránek. Autorka nás po celou dobu nechává nahlížet do myšlenek všech hostů. Co se v nich odehrává a co si myslí o ostatních. Což na mě působilo jako parádní zpestření děje. Tímto stylem je kniha pojata po celou dobu a nám tak děj v přítomném čase vyprávějí všichni zúčastnění. Dle mého skromného názoru se autorce podařilo vykreslit postavy velice věrohodně, snažila jsem se v nich číst, ale přesto autorka občas překvapila dalším zvratem a odkrývala jejich skrývaná a někdy až děsivá tajemství.

"Gwen to celé sleduje s pocitem nevolnosti. Nejradši by vyzvrátila všechen svůj strach a zármutek. Neví čemu má věřit. Musí přežít do příjezdu policie. Ať si to pak vyřeší oni. Jenomže bůhví, kdy dorazí. Má teď ještě větší strach než předtím. Náhle už nemá pocit, že v jednotě je síla. Napadne ji, jestli zemře ještě někdo další."   str. á 206
Celkově se kniha četla svižně a sama od sebe. Po celou dobu mě poháněla touha znát vraha a i když jsem měla během čtení svůj tip, musela jsem ho přehodnotit, neboť se stal/a jednou z obětí. Byla jsem plná očekávání co přinesou další stránky - zda novou oběť, nový zvrat, nebo dokonce prozření kdo je vrah. Ale na rozuzlení jsem si museli počkat na konec knihy. Až na posledních stránkách nás autorka přestala napínat. Přesto by to nebyla Shari Lapena, aby si pro nás nepřipravila nějaké to "ochromení" či "šok" na závěr. 

Hodnocení: 4+/5

Medailonek:
Název: Nevítaný host
Autorka: Shari Lapena

Originál: An Unwanted Guest/2018
Nakladatelství: Kalibr
Žánr: Napětí/Thriller
Překlad: Kunová Jana
Rok vydání v ČR: 2019
Počet stran: 256

O autorce: Shari Lapena (nar. 1960)
 - je kanadská spisovatelka, která nyní žije v Torontu v Kanadě. Než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako právnička a učitelka angličtiny. Debutovala knihou Manželé odvedle (můj názor na knihu zde, který se stal psychologickým thrillerem roku 2016. Podobně laděný je i další autorčin psychologický román Někdo cizí v domě (na ten najdete můj názor zde).

Četli jste některou ze tří autorčiných knih? Pokud ano, jaký na ně máte názor vy? 


Hezký večer přeje, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 3. listopadu ve 17:30h

Komentáře

  1. Shari Lapenu znám a mám všechny její knihy doma. Včetně této, ale záhadným způsobem mi byla ,,odcizena" bud sestrou nebo matičkou :D Netuším kým, ale ani jedna se k ní vůbec nehlásí :D Mají smůlu, takový přebal knihy nejde prostě zapomenout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta se opravdu nedá zapomenout, Tak snad se ti brzo vrátí nebo někde objeví, aby ses do ní mohla taky pustit. :) Rozhodně Ti ji doporučuji!

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že jsi se do ní pustila a že se ti i líbila :-) Svůj názor jsi vystihla přesně a v mnohem kratší podobě, což obdivuji, taky bych ty recenze ráda vystihla v kratším formátu :-/ Vsadím se, že ty moje dlouhé romány nikdo ani nečte :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji, tvá chvála :))
      Já ty dlouhý recenze nedávám - nemám na to slovní zásobu, i když celkem hodně čtu.
      A to víš, že ty tvoje čteme :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí