ŘÍJEN - 10. Ohlédnutí

Zdravím vespolek! 


Myslím, že je pomalu na čase vám ukázat mé přečteno za měsíc říjen. V minulém měsíci se mi dařilo poměrně lépe než v září. Přečetla jsem čtyři knihy! Z toho dvě byly recenzními výtisky od Báry z nakladatelství Cosmopolis.


Aby toho nebylo málo, během října mi přibylo hned 7 knih! O těchto knihách (ale jen o šesti, protože jsem omylem jednu zapomněla zmínit), jste již mohli číst v přírůstkovém článku. Jak bývá v mých měsíčních shrnutí zvykem, závěrem tohoto článku je ještě zmíním.

Nebudu vás už napínat, a rovnou vám ty mé říjnové přečtené knihy představím.

1) Jako první říjnovou knihu jsem zvolila Osvětimskou ukolébavku, kterou napsal španělský autor Mario Escobar. Vypráví příběh Helene Hannemannové, Němky, která se provdala za muže romského původu. Jednoho dne roku 1943 byl vydán rozkaz zatknout všechny Romy. Přestože se na Helene rozkaz nevztahoval, odmítla opustit manžela a svých pět dětí. Všichni byli deportováni do Osvětimi, kde byli vrženi do zmatků táborového života. Její manžel Johan byl od rodiny oddělen, a Helene se snažila vší mocí chránit své děti. Jako Němka, která byla školenou zdravotní sestrou byla Helene přinucena sloužit v táborové nemocnici, kterou řídil nechvalně známý doktor Mengele.
Jedná se o silný a dojemný příběh. Pro mne nevšední právě tím, že se nejednalo o židovskou tématiku, ani klasické vzpomínky přeživších, které většinou čtu. Přesto nešlo o žádné lehké čtení, protože s Romy bylo v Osvětimi zacházeno úplně stejně jako s Židy.

2) Mou druhou knihou, čtenou během října, byla kniha od francouzské autorky Virginie GrimaldiCesta na sever. V této knize naleznete příběh Anny, sedmatřicetileté matky dvou dospívajících dcer, sedmnáctileté Chloé a dvanáctileté Lily. Anna se pod tíhou práce a nesplacených dluhů s dcerami potkává jen při snídani. Celé dny a večery tráví jako servírka v restauraci. Když nečekaně dostane výpověď včetně vysokého odstupného, má dvě možnosti. Splatit všechny dluhy a začít od nuly, nebo naložit dcery do otcova karavanu a vydat se na okružní cestu po Skandinávii. Sám název vám napoví, kterou z možností si Anna zvolila.
Na tuto knihu si můžete přečíst můj názor – recenzi.

3) Po Cestě na sever, jsem sáhla po další knize z nakladatelství Cosmopolis. Mou třetí říjnovou četbu napsala mladá česká začínající autorka Tereza Barvíková a nese název Láskohledači. Láskohledači jsou tvorové, kteří mají za úkol v lidském světě spojit spřízněné duše. Hledají naší pravou lásku. Příběhem nás provází patnáctiletá Mariana a její Láskohledač Anairam. Dozvídáme se o světě Láskohledačů, který je dosti odlišný od toho lidského, ale také, že existují tvorové, kterým se říká Pohlcovači. Ti vysávají štěstí a radost, ale také loví Láskohledače. Dříve do lidského světa nemohli, ale zdá se, že se vše změnilo.
Šlo o takový milý, skoro až pohádkový příběh, který se velmi lehce četl. Více si můžete přečíst v mém názoru – recenzi.

4) U čtvrté knihy má volba padla na knihu Manželství na úvěr, kterou jsem měla doma v knihovně už hodně – hodně dlouho. Knihu napsala Kateřina Chaberová, a díky obálce se mi hodila do letošní čtenářské výzvy pořádané Databází knih. Jedná se o román s tak trochu "kýčovitým tématem". Charizmatický mladý, bohatý víceprezident rodinné firmy, Cameron Reeds, se po pohřbu otce u notáře dozvídá, že pokud se do měsíce neožení, převezme rodinnou firmu, kterou vybudoval, jeho nevlastní bratr, který ji jisto jistě rozprodá. Záhy potkává Gabriele Fullerovou, mladou servírku z kavárny, ze které jeho firma objednává snídaně. Gabriele si po nevydařeném vztahu drží od všech mužů zdrženlivý odstup, ale díky dluhům, nezodpovědného otce, se Gabriele ocitá pod tlakem lichvářů. Mezi dvěma lidmi, kteří dosud žili naprosto odlišné životy, se rýsuje dohoda, z níž není ani jeden nadšený, ale která může oběma pomoci. Velmi oddechové čtení, pokud od knihy nic neočekáváte. Četla se velmi svižně a lehce. A skončila celkem nepředvídatelně.
Aniž bych to čekala, ráda bych se pustila do jejího pokračování pod názvem Manželství naslepo.

Během října jsem přečetla 996 stránek.

Nyní vám vypíšu seznam mých nových říjnových kousků, které mi v přibyly do knihovny.  Již na začátku článku jsem uvedla, že jde o sedm knih, z toho jsem si ze "své kapsy" pořídila jen dvě. Další dvě byly výhrami z instagramu a zbývající tři jsem získala jako recenzáčky. 
Láskohledači,
Děti Holocaustu,
Nepamatuji si své jméno,
Postřehy teplákové bohyně,
Tvůrci náhody,
Matčina hra,
Až vysvitne slunce.

Hned ta první zmíněná kniha, je ta, co mi ve výčtu říjnových přírůstků jaksi vypadla - jak v článku, tak i na mém instagramu. Tímto se tedy omlouvám za nesrovnalosti.

Mé suma sumárum k poslednímu říjnu činí 47 knih k přečtení.


Jak se v minulém měsíci dařilo vám? Kolik knih jste přečetli a chystáte se na některou z těch, které jsme četla já? Napište mi do komentářů.


Mějte se krásně, 
Vaše ൬ermaidka



Publikováno dne: pátek 22. listopadu/2019 v 21:45

Komentáře

  1. Tak šest knih nebo sedm? :-D Ale co se týče přírůstků, tak jsi měla velmi plodný měsíc :-) Super!

    OdpovědětVymazat
  2. Žádnou z knih jsem nečetla, ale nevypadají vůbec špatně. :) Já jsem v říjnu překvapivě přečetla knih 8 (hlavně kvůli školní četbě).
    Přeju krásný zbytek listopadu a nějakou super knihu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osm se mi ještě nepodařilo přečíst :)
      Třeba to bude můj nový rekord v roce 2020 :)

      Vymazat
  3. Osvětimská ukolébavka zní zajímavě, asi se po ní mrknu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tou Osvětimskou ukolébavkou jsi mě překvapila. Já myslela, že je právě o Židech. Zní rozhodně zajímavě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Romech a o romské sekci v Osvětimi ...
      Zajímavá rozhodně je :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí