ŘÍJNOVÉ PŘÍRŮSTKY

Hezký den, všem mým čtenářům. 


Vítám vás u netradičního článku, neboť jak jistě víte (alespoň ti z vás, co mě sledují pravidelně), tak přírůstkové články jsem letos sepisovala po čtvrtletí, jelikož mívám nových knih celkem pomálu. 
Jenže během října jsem se lehce rozjela. A to většinu knih, které mi během minulého měsíce přibyly, jsem si ani nekoupila. Jedná se o recenzáčky a nebo výhry! Jinak jen dva nákupy. Z kolika? Celkem ze ŠESTI KNIH!

To jistě uznáte, že je to vhodný počet na "netradiční měsíční přírůstkový článek". :-)


Jako první se pochlubím novou spoluprací s nakladatelstvím METAFORA, kterou mi nabídla Šárka Šilhartová a má volba nakonec padla na knihu ze žánru thrillerů. Tak jsem sama na svoji volbu zvědavá, protože knihy z toho žánru vyhledávám většinou až po té, co někdo z vás (ostatních blogerů, které sleduji) mě na knihu svojí poutavou recenzí navnadil. 

NEPAMATUJI SI SVÉ JMÉNO   ➤   J. S. Monroe 


AnotaceNemůžu si vzpomenout, jak se jmenuju,” opakuje si stále dokola mladá žena, hledící z okna jedoucího vlaku. Míří do malé vesnice ve Whiltshire – lístek na vlak a adresu našla v kapse kabátu. Jsou to jediné věci, kterých se může držet. Po příletu do Londýna se nedokázala rozpomenout na své jméno, ani jak přišla o kabelku. Muž za přepážkou ztrát a nálezů jí doporučil jet domů, protože ve známém prostředí krátkodobá ztráta paměti většinou rychle odezní… 
Pozdě večer dorazí na místo a zazvoní u malého domku s doškovou střechou. „Já tady bydlím, tohle je můj dům,” sdělí Tonymu a Lauře, kteří jí otevřou. Mladí manželé ji pozvou dovnitř, ale oba shodně tvrdí, že jim dům patří, a navíc ji ani jeden z nich nezná. Jenže ona se u nich doma překvapivě dobře orientuje.
Tony a Laura jsou velmi ochotní a chtějí jí pomoct, ale zároveň nevědí, co si o ní mají myslet. Dívka, která si nevzpomíná na své jméno, ale dobře vnímá jejich znepokojené pohledy. Jediné, co ví naprosto jistě, je, že přinejmenším jeden člověk tu všem chladnokrevně lže. 
Nepamatuji si své jméno je skvělý psychologický thiller plný nečekaných zvratů. Autor dovedně střídá úhel pohledu, nabízí perspektivu hlavních protagonistů i dalších zúčastněných a tím přesvědčivě prokresluje postavy a zhušťuje napětí. Thiller o tom, že paměť může klamat. A o tom, že sbírka mořských koníčků zdaleka nemusí být nevinná záliba.

Druhou knihou je recenzní výtisk, který je z dílny nakladatelství Cosmopolis, a který mi poslala Bára Srncová. Tentokrát jsem sáhla po knize z období holocaustu. 

DĚTI HOLOCAUSTU  ➤   Allan Zullo/Mara Bovsunová   


AnotacePříběhy „dětí holocaustu“ představují strhující životní osudy devíti židovských dětí, které musely přežít hrůzy holocaustu po celé Evropě. V době největších zvěrstev, která se kdy děla, muselo každé z nich prožít své osobní peklo a projít noční můrou druhé světové války.
Tato kniha je pomníkem jejich odvahy tváří tvář smrti. A také oslavou lidského ducha – vůle překonat nevýslovné hrůzy, vůle zvítězit nad zlem, vůle žít. Lidé v příbězích vlastně mají jednu společnou vlastnost – hluboko ve svém srdci věřili, že budou žít, i když mnoho jiných kolem nich umíralo.

Jako další zmíním knihy, jež jsem si já sama pořídila. Jak už jsem v úvodu napsala, koupila jsem si v říjnu knihy dvě. Tu první jsem si zakoupila u knižního klubu v rámci podzimního katalogu. Druhou knihu jsem si zakoupila přímo u autorky Zuzany Hubeňákové, prostřednictvím jejích stránek na Facebooku - Vstupte Bez Klepání.

TVŮRCI NÁHODY   ➤   Joav Blum



Anotace: Že láska rozhodně není náhoda, rozkrývá hravý román pro inteligentní romantiky. Co kdyby nešťastně rozlitá káva na stolku v restauraci, vlak, co vám právě ujel, nebo nalezený výherní los nebyly dílem náhody, ale naopak velmi detailně promyšlenou akcí? A co když takové zdánlivě banální příhody způsobí, že váš život nabere nový směr? Na svědomí je mají Tvůrci náhody, k nimž patří i Guy, Emily a Eric. Tři napohled obyčejní mladí lidé pracují pro tajnou organizaci a vytvářejí drobné změny v běhu světa, které mají nedozírné důsledky. Když se dostane Guyovi do rukou nové pověření, tuší, že má před sebou nejtěžší a nejnebezpečnější náhodu, jakou kdy dostal na starost. Ale ani Tvůrce náhody nemůže tušit, kam ho osud zavede a jaká je skutečná povaha štěstěny, svobodné vůle a opravdové lásky.

POSTŘEHY TEPLÁKOVÉ BOHYNĚ      Zuzana Hubeňáková



Anotace: Postřehy teplákové bohyně – jak už název napovídá – jsou neskromným příspěvkem k debatě o ženách, mužích a dětech žijících pod jednou střechou v instituci zvané rodina. Zvídavý čtenář však nebude ochuzen ani o jiná překvapivá zjištění, jako například zda plavou prsa a jak se loví šlapadlo, nebo jak jsou na tom Moraváci s alkoholismem. Udělejte si pohodlí a začtěte se. V teplákách či bez.

Do konečného čísla šesti říjnových přírůstků zbývají dvě knihy. Jedná se o mé instagramové výhry. Ta první mi přišla první říjnový týden od @na_knizni_vlne a tu druhou někde zatoulala pošta a přišla teď v pondělí, ale na instagramu jsem ji vyhrála u @nada_books ještě během posledních říjnových dní. 

AŽ VYSVITNE SLUNCE   ➤   Debbie Macomber 


AnotacePříběh o síle přátelství a nových začátcích.
Annie Marlowová se po tragické události stěhuje do letního domku na severním pobřeží Pacifiku, kam jako dítě jezdívala s rodiči. V prázdninové oblasti si brzy najde přátele, dokonce prožívá milostné dobrodružství se záhadným umělcem a postupně se zotavuje. Když pak přijde nečekaná příležitost, Annie musí učinit obtížné rozhodnutí – vydat se vstříc novým začátkům, nebo zůstat na místě, které si získalo její srdce?

MATČINA HRA   ➤   Sandie Jones 


AnotaceNávykový psychologický thriller plný nečekaných zvratů o ničivém vztahu mezi Emily, jejím přítelem Adamem a jeho matkou Pammie. Ukazuje, jak mocná může být síla manipulace a že všechno nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. ON TĚ MILUJE: Adam zbožňuje Emily. Emily je přesvědčená, že Adam je perfektní muž, jakého nevěřila, že někdy potká. ALE ONA TEBE NE: Ve stínu číhá soupeřka, žena, kterou s jejím milovaným spojuje hluboké pouto. NIC JI NEZASTAVÍ: Emily si vybrala Adama, ale nevybrala si jeho matku Pammie. Neexistuje nic, co by matka neudělala pro svého syna. A Emily zjistí, kam až je Pammie schopná zajít, aby dosáhla svého. Aby Emily odešla navždy.


To je prosím k novým kouskům do mé knihovny pro dnešek vše. Článek dalších přírůstků očekávejte po Vánocích - třeba "Ježura" něco pod stromeček🎄nadělí. ;-)

Kolik knih přibylo za říjen vám? A máte některou z těchto knih ve svém hledáčku? Nebo jste již některou četli? Napište mi vaše názory do komentářů - budu se těšit.

Dodatek dopsaný dne 22.11. po sepsání článku říjnového ohlédnutí, kdy jsem zjistila, že mi v říjnu příbylo 7 knih! V tomto článku jsem zapomněla zmínit knihu Láskohledači od Terezy Barvíkové.
Za toto neopatření se omlouvám. :-)

Mějte se pěkně, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: pátek 8. listopadu/2019 v 8:00

Komentáře

  1. Těším se na recenzi Děti holocaustu, protože ta kniha mě dost zaujala už na netu :)
    A samozřejmě mě zajímá tvůj názor na Matčinu hru. Četla jsem už dvě recenze a jsou takové hodně odlišné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se brzy dočkáš mých názorů - teď akorát dočítám poslední stránky thrilleru Nepamatuji si své jméno

      Vymazat
  2. Ke všem knihám moc gratuluju. :) Nejvíc mě zaujala Až vysvitne slunce - ze Srdcovek mám doma Láska po řecku a všechny knihy ze série vypadají moc dobře.
    Přeju příjmené čtení a budu se těšit na recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Srdcovky od Motta jsem koukala už v létě a zkoušela o ně soutěžit. Mě z té edice nejvíc zaujala kniha Pod španělským sluncem, ale i tahle bude snad pěkná :))

      Vymazat
  3. Moc pekne prirustky... :-)
    PS: nevim proc, ale tvoje fotky vidim vzdycky rozostrene

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      K fotkám - taky nevím proč se mi to tu děje - přitom v telefonu i na Instagramu jsou fotky v pořádku :(

      Vymazat
  4. Zajímavé přírůstky :) Ani jednu jsem zatím nečetla, ale mám doma Matčinu hru :)

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Moc děkuji. Věřím, že snad budou. :-)
      Tu první zmíněnou mám již za sebou.

      Vymazat
  6. To je ale pěkná hromádka přírůstků :-) Jednu máme společnou :D a dokonce i přečtenou :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí