LISTOPADOVÉ PŘÍRŮSTKY

Moji milí čtenáři, 


v netradičním článku plném říjnových přírůstků jsem se s vámi loučila s tím, abyste další článek přírůstků očekávali až po Vánocích. Jenže "ejhle"! Během listopadu jsem se opět "utrhala ze řetězu" a přibylo mi tolik knih, že opět vydají na samostatný článek. :-)


Stejně jako v říjnu (po úpravách) mi přibylo v listopadu krásných SEDM KNIH!📚
Začínám se obávat, že "Ježura" žádnou knihu pod stromek🎄nenadělí. 😱

Tak bych se rovnou pustila do těch sedmi nových knih v mé knihovně, ať nezdržuji. :-)

První knihu jsem si pořídila v knihkupectví Luxor během "Knihománie", při které jste jako bonus dostali k nákupu knihu švédských křížovek. Ty daruji otci k narozeninám. :-)

ÚPLNĚ CIZÍ LIDÉ   ➤   Liane Moriarty


Anotace: Tříčlenná rodina, manželský pár, dva nezadaní muži a dvě rozvedené ženy – ti všichni se scházejí na desetidenním léčebném pobytu v luxusních lázních uprostřed pustiny. Důvody, které sem tyto navzájem úplně cizí lidi přivedly, jsou stejně rozmanité jako oni: nejrůznější tělesné neduhy, psychické bloky, duševní vyčerpání… stačí si jen vybrat. Jsou však na správném místě? Na stránkách TripAdvisoru totiž na tohle zařízení jedni pějí ódy a slibují od něj zázraky, zatímco druzí před ním důrazně varují, a našich devět nových hostů hned po příjezdu zjišťuje, že některé zdejší léčebné postupy jsou přinejmenším hodně netradiční…

Další dvě knihy jsem si pořídila v Knižním klubu, z nichž jedna byla v "outletu" ve slevě za velmi příjemnou cenu. Na seznamu ji mám už strašně dlouho, kdy mě na ni nalákala něčí recenze (bohužel si již nevzpomenu od koho byla). Druhá je taková "jednohubka" - novela od mého oblíbeného autora.

BYLY TADY A UŽ NEJSOU   ➤   Haylen Beck


Anotace: Audra v sobě konečně našla dost odvahy, aby utekla od násilnického manžela. Teď sedí v autě, na zadních sedačkách jsou připoutány její malé děti, a společně jedou vstříc své šanci na nový, lepší život.
Volí trasu po okresních silnicích, aby se vyhnuli nežádoucí pozornosti. A právě když projíždí po pusté cestě kdesi v Arizoně, už velmi daleko od bývalého domova, postřehne ve zpětném zrcátku jakýsi pohyb. Pozornější pohled jí ukáže policejní vůz, který je sleduje se zapnutým majákem.
Audra zastaví u krajnice. Je si až bolestně vědoma faktu, na jak odlehlém místě se ona a její děti nachází. Vystoupí z auta – a tím okamžikem se její šťastný útěk mění na nejhorší noční můru, která vysoce předčí veškeré představitelné obavy: netuší, proč ji místní šerif zatkl. Ví jen to, že když se v jeho doprovodu dostala na stanici, policisté jí tvrdí, že v autě žádné děti nebyly...

ŽIVOTNÍ TERNO      Fredrick Backman


Anotace: Je noc před Štědrým dnem a nemocniční chodbou kráčí žena v šedém, aby si odvedla jednoho z nás. Má s sebou desky se jmény nás všech: pětileté holčičky trpící rakovinou, která maluje svou oblíbenou židličku na červeno, dvacetiletého mladíka leštícího pivní sklenici v milované hospodě, pětačtyřicetiletého muže, který uhání tmou v drahém autě a hledá, do čeho by narazil.
Někdo z nás dnes přijde o život, pokud se někdo jiný dobrovolně nevzdá toho svého. Ale nestačí pouze zemřít, protože život není jen to, co právě končí. Život je všechno to, co se stalo předtím.
Fredrik Backman umí mistrně vylíčit lidské pochyby a vnitřní démony, aniž ztrácí smysl pro humor. Toto vyprávění je mnohem smutnější než třeba Dickensova Vánoční koleda, ale i zde najdeme naději a možnost všechno napravit — i když za velmi vysokou cenu.


Nyní uvedu tři knihy, které jsem si pořídila z "druhé ruky" z bazaru na Databázi knih a Facebooku. Do první z nich jsem se rovnou pustila, a je mou první prosincovou četbou.

ŠŤASTNÁ KNIHA   ➤   Barbora Šťastná


Anotace: Taky vás někdy napadlo, že byste chtěli změnit svůj život? Odjet meditovat do Indie? Chovat bio ovce na Šumavě? Zachraňovat děti v Africe? Pracovat v baru na středomořské pláži? Taky mě to napadlo, ale, upřímně řečeno... nechtělo se mi. Místo toho jsem vyzkoušela různé způsoby, jak být šťastnější, a přitom si nechat svůj život takový, jaký je: s manželem a dvěma dětmi, s bytem na hypotéku a normální pracovní dobou. A zjistila jsem, že štěstí si nechci schovávat na Vánoce, na dovolenou nebo na někdy jindy.

ŠŤASTNÍ LIDÉ MAJÍ SNADNÝ ŽIVOT   ➤   Agnès Martin-Lugand


AnotaceDalší osud hrdinky autorčiny úspěšné knihy "Šťastní lidé čtou a pijou kávu". Po návratu z Irska je Diane pevně rozhodnutá začít nový život v Paříži. S pomocí přítele Felixe se vrhne do práce ve své kavárně „Šťastní lidé čtou a pijou kávu“ a v tomto klidném přístavu potká jednoho dne Oliviera. Je milý, pozorný a hlavně chápe, že Diane už nechce žádné děti. Nemůže se totiž vzpamatovat ze ztráty své dcery. Když už si Diane myslí, že její život poplyne v tomto klidném řečišti, dojde k události, která zbourá všechny její jistoty, za něž tolik bojovala. Bude mít dost odvahy, aby se vydala jinou cestou?

MANŽELSTVÍ NASLEPO   ➤   Kateřina Chaberová


Anotace: Uběhlo pár týdnů, než si přes veškeré peripetie, které jejich začátky provázely, dokázali Gabrielle s Cameronem navzájem říci, co k sobě cítí. Pak přišla nehoda a ve vteřině se vše změnilo.
Od okamžiku, kdy se Gabrielle Fullerová probouzí v nemocnici, začínají se na ni valit problémy ze všech stran. Jejího budoucího manžela čeká po úrazu hlavy operace, jejíž výsledek je nejistý. Naneštěstí se záhy ukazuje, že v důsledku prodělaného úrazu u Camerona došlo k retrográdní amnézii. Pan Dokonalý si na svou vyvolenou nevzpomíná. Oba se snaží s nastalou situací poprat, ale není to snadné. Když se pak těsně před plánovanou svatbou objevují na scéně bývalá milenka s dítětem, zákeřný nevlastní bratr Parker a v neposlední řadě Gabriellin povedený otec, začíná být jasné, že nic nepůjde hladce a podle plánu…

Poslední kniha ke mně doputovala jako recenzáček zaslaný Bárou z nakladatelství Cosmopolis. Jak jistě z fotky poznáte, jedná se o velmi žhavou novinku od Roberta Bryndzy. :-)

KANIBAL Z NINE ELMS   ➤   Robert Bryndza


Anotace: Před patnácti lety byla Kate Marshallová vycházející hvězdou londýnské policie. Dokázala vyřešit sledovaný případ nebezpečného a krutého sériového vraha s přiléhavou přezdívkou Kanibal z Nine Elms, i když přitom sama málem zemřela.
Nyní Kate přednáší na univerzitě a snaží se vést poklidný život, když se minulost začne vracet. E-mail s žádostí o pomoc ji vtáhne nejen do právě probíhajícího vyšetřování vražd mladých dívek. Jejich modus operandi nebezpečně připomíná případ, který před patnácti lety vyřešila.
Nevrací se jen vzpomínky. Vrah napodobitel chce dokončit započatou práci… A tak se i Kate musí vrátit k vyšetřování, aby dokončila tu svoji – chytit dalšího sériového vraha.

To je k mým listopadovým přírůstkům vše. 
S dalším přírůstkovým článkem se budu těšit po Vánocích nebo z kraje nového roku. 

Zaujala vás některá z těchto knih? Nebo jste už některou četli? Napište mi své názory do komentářů.

Hezký sobotní večer, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 7. prosince/2019 v 17:07h

Komentáře

  1. Ke knihám gratuluju. :) Šťastní lidé... jsou super, ostatní jsem nečetla. Přeju krásné čtení a budu se těšit na recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ohledně knihy "Štastní lidé".. - na konci března jsem četla ten první díl, tak bylo načase si pořídit i druhý :-)

      Vymazat
  2. Kanibal mě velmi bavil. :)
    Liane Moriarty jsem četla poprvé teď. Vybrala jsem si pro první setkání Manželovo tajemství a byla jsem velmi překvapena. Takže se chystám na další knížky od autorky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kanibal mě čeká až v novém roce. Bude to můj první Bryndza :-)
      U Moriarty jsem také začínala u knihy Manželovo tajemství. Ještě doporučuji Sedmilhářky. :-)

      Vymazat
    2. To mám v plánu také, už dokonce i v čtečce :)

      Vymazat
    3. Ve čtečce by byla fajn, aspoň se čék nemusí tahat s knihou v kabelce ...

      Vymazat
  3. Úplně cizí lidé mám také na seznamu, to ti závidím :-D A byly tady, a už nejsou mám a čeká na přečtení, se můžeme někdy po novém roku domluvit třeba na společné čtení :-)
    Backman nemohl na tvém seznamu chybět, to je jasné, i když u Hanky (hankathebookworm) jsem četla spíše negativní recenzi, že knížka je spíše filozofická, tak snad ti sedne :-)
    Jsem zvědavá, co řekneš na Kanibala a jinak celkově gratuluji k početným přírůstkům takhle v listopadu :-D
    Jinak Ježíšek určitě min jednu knihu nadělí, tak se neboj :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mě překvapila, že máš knihu Úplně cizí lidé na seznamu :-O
      Backman nemohl chybět, takže jsem ani nepátrala po recenzích a názorech na knihu, a jakmile jsem ji zaznamenala, tak jsem ji objednala, tak uvidím. I když samozřejmě bych byla mnohem radši za třetí díl hokejového města... :-D
      Informaci ohledně Byly tady a už nejsou beru na vědomí - a společné čtení bychom dát mohly.
      :-D Dobře, tak alepsoň jedna kniha pod stromečkem bude! ;o)

      Vymazat
  4. Hondně zajímavých knih, které bych si ráda přečetla.

    OdpovědětVymazat
  5. z novinek mě zaujal ten Kanibal, ale má to tolik reklam, že se bojím, aby to stálo za to :( tak čekám na nějaký recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím. Já ho zkusila, protože mám v okolí plno lidí, kterým se Bryndzovi knihy líbily, tak jsem si řekla, že zkusím novou vyšetřovatelku. :)

      Vymazat
  6. pekne prirustky, mozna by me lakal Liane...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na ni zvědavá, už jsem dlouho od no nic nečetla, přestože mám “v čeká na přečtení” její tři knihy ..

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí