RC - VESELÍ

Hezkou neděli všem,


dneska tu mám připravenou poslední recenzi tohoto roku. Je na knihu od současné nejpodávanější české autorky Radky Třeštíkové. Kniha Veselí mě při jejím vydání minula, neoslovila mě obálka. Přišla mi přehnaně barevná a křiklavá. Jenže slovo dalo slovo, a knihu si vychvalovala nejen jedna z mých kolegyň, ale také kamarádka. A tak jsem si od kolegyně knihu půjčila, abych jí také zkusila. :-)


Od autorky jsem dosud četla pouze knihu Osm (v roce 2018),
která se mi, až na konec, celkem líbila.

O knize: Kniha je o návratu domů. Hlavní hrdinka románu, třiatřicetiletá Eliška, se vrací z Prahy do svého rodného města Veselí nad Moravou, k rodičům, do svého dětského pokoje. Hledat samu sebe. Doma zjišťuje, že rodiče žijí odděleně pod jednou střechou. Za ta léta se odcizili, ale nerozvedli. Přesto má Eliška z některých situací pocit, že se stále ještě milují. Ona sama na lásku nemá úplně štěstí. Nadbíhá ji hovnocucář Standa, kterého by Eliška brala jen jako kamaráda. Posléze potkává Hynka, svou první lásku, kterého odjezdem do Prahy opustila. Hynek má malou dceru Majdu, ale zdá se, že by rád s Eliškou navázal, tam kde skončili. Otázkou však je, zda je co navazovat?
Kniha je propletená osudy hlavní hrdinky, jejích rodičů, kamarádů a potencionálníh lásek.

Můj názor: Přišlo mi, že kniha Veselí nemá „obvyklý děj“, prostě si plyne. Plyne si, jako život sám. Převážně jde jen o takové vyprávění o tom, jaké to je, vrátit se domů k rodičům. Do města, které jste opustili, ke kamarádům, o kterých jste léta neslyšeli a k rodičům, kteří spolu zároveň žijí i nežijí. Nemluvě o tom, že staré lásky sice nerezaví, ale nemusí to být úplně ono se k nim vracet. 
Dále bych také ráda zmínila, že ačkoliv se u knihy několikrát zasmějete, tak kniha Veselí, není jen veselá. Je totiž dosti o životě, a ten bývá málokdy pouze veselým!

Kniha se mi velmi dobře četla, rychle mi s ní ubíhal čas a musím říct, že mě i dosti bavila, přestože jsem v mnoha věcech s Eliškou nesympatizovala. Přišlo mi, že se Eliška ve všem dosti plácá, neví co si vybrat. Koho zachránit, a koho nechat. Přestože její návrat domů, měl původně být o záchraně jí samotné. Většinou se situace vyřešila sama, ale jestli k Eliščinému dobru nebo štěstí, to vám neprozradím. Pokud to chcete zjistit, musíte se do knihy pustit. :-)

Hodnocení: 4/5

Medailonek:
Název: Veselí
Autorka: Radka Třeštíková

Nakladatelství: Motto
Žánr: společenský román
Rok vydání: 2018
Počet stran: 424

O autorce: Radka Třeštíková

- narodila se a vyrůstala na jižní Moravě. V Praze vystudovala práva a sedm let se jim profesně věnovala. Svoji prvotinu vydala v roce 2014. Největšího ohlasu zatím dosáhla svou třetí knihou – Bábovky, která se stala literární událostí roku 2016. Mimořádně úspěšný byl i následný román Osm s detektivní zápletkou. Kniha Veselí je její pátou knihou.


Četli jste knihu Veselí nebo nějakou jinou autorčinu knihu? Kterou další byste mi doporučili? 
Ráda si přečtu vaše názory níže v komentářích.


Přeji pěkný večer,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 29. prosince/2019 v 17:00hod.

Komentáře

  1. Od Třeštíkové jsem zatím nic nečetla, ale ráda bych se do nějaké její knihy začetla. A dle recenze nevím, zda by tato byla tou nejlepší první volbou.. Hodně jsem přemýšlela právě nad Osm nebo Bábovky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha Osm byla moji autorčinou prvotinou ;) Pokus mohu soudit, tak byla lepší než Veselí, dle mého skromného názoru ;)

      Vymazat
  2. Knihy od autorky mě už nějakou dobu lákají. Nevím jestli zrovna po Veselí sáhnu, ale nějakou bych ráda. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám tyhle plynoucí knížky vlastně strašně ráda. :) Od Třeštíkové jsem četla zatím jen pár povídek v Respektu (loni nebo předloni), ale ráda bych ji někdy zkusila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povídky jsem od ní nečetla, ale určitě bych chtěla zkusit i další knihy - Bábovky nebo To prší moře :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí