PROSINEC - 12. Ohlédnutí

Moji milí čtenáři,


myslím, že je nejvyšší čas publikovat článek s měsíčním shrnutím za prosinec loňského roku. 👀


V posledním měsíci minulého roku se mi podařilo přečíst čtyři knihy a díky tomu, jsem překonala svůj loňský cíl čtyřiceti přečtených knih o jednu knihu navíc! = 41 přečtených knih za rok 2019. :))
Co se týče přírůstků, tak já osobně jsem si žádnou knihu nepořídila. Přibyly mi jen knihy z vánoční nadílky

A co za knihy jsem v prosinci četla?
Nutno podotknout, že můj prosincový výběr knih se hodně odvíjel od témat loňské čtenářské výzvy na databázi knih, které mi chyběly ke splnění.


1) Jako první jsem sáhla po knize Šťastná kniha od české autorky Barbory Šťastné. Tato kniha se mi hodila do čtenářské výzvy pod téma: "Kniha, která má v názvu slovo kniha". Šlo o motivační knihu "jak být šťastný" s tím co máme. Musím ale říci, že i když se jednalo o oddechovou četbu, tak se mi kniha moc nezamlouvala. Čekala jsem knihu na bázi kratších fejetonů, ale každé „podtéma“, jak být šťastný, mi přišlo zbytečně zdlouhavé a nakonec i nepřehledné. Z knihy jsme si nakonec „nic neodnesla“, protože jak mě úplně nebavila, tak jsem nepochytila žádné „poučení“. :( 

2) Kniha Nebýt sám, kterou napsala Magda Váňová, mi doma ležela už neskutečně dlouho. Důvodem, proč jsem se do ní konečně pustila, byl ten, že se hodila pro téma "Kniha od autora, který napsal více než 20 knih". Asi se bude zdát, že se opakuji, ale opět to nebyla dobrá volba. Kniha mě celkově neoslovila. Místy mí přišla až absurdní a nevěrohodná, a rozhodně zbytečně zdlouhavá. Hlavní postavou byl Konrád, se kterým jsem prošli od jeho dětství po jeho dospělost a zakusili s ním nástrahy dívek a žen.

3) Třetí knihu jsem přečetla během jednoho vánočního svátečního dne. Tou knihou byla novelu od mého oblíbeného švédského spisovatele Fredrika Backmana s názvem Životní terno. Tato krátká knížečka se odehrává během štědrého dne / večera. Jde o zamyšlení nad smrtí a nad tím, pro koho bychom byli schopni se obětovat. Ačkoliv od tohoto autora preferuji spíše jeho romány, tak se jednalo o celkem milé čtení, které vedlo k zamyšlení.

4) V mém výběru u čtvrté knihy opět hrála velkou roli čtenářská výzva na Databázi knih. Nakonec jsem svým výběrem pokořila téma: "Kniha od asijského autora". Pro toto téma jsem zvolila e-knihu od Haruki MurakamihoPodivná knihovna. Sice jsem díky knize pokořila osmnáct témat z dvaceti, ale s výběrem knihy jsem už tak spokojená nebyla. Opět mi nesedla! :( A celkově jsem námět knihy a to, o co v ní mělo jít, jaksi nepochopila.😳

Tudíž celkově z mého prosincového čtení vyplývá, že číst knihy za každou cenu, jen proto, abych splnila čtenářskou výzvu, není nic pro mě. Lepší je sáhnut po jakékoliv knize a po dočtení zjistit, že se mi hodí do toho či tamtoho tématu. A tím se pokusím v probíhajícím se roce 2020 řídit při plnění nových témat.

Za prosinec jsem přečetla 717 stránek.

Jak jsem již zmínila v úvodu, přibyly mi pouze knihy, které jsem našla pod stromečkem. A protože je opakování matka moudrost, zde je jejich seznam: Sucho
Lustr pro papeže
Kapka štěstí v ranní kávě

Mé suma sumárum ke konci roku činilo 52 knih k přečtení. 

A jaký byl váš knižní prosinec? Napište mi do komentářů.

Mějte se krásně.
Vaše ൬ermaidka



Publikováno dne: čtvrtek 30.ledna/2020 v 15:30h.

Komentáře

  1. Počtem prosincových knih jsem na tom úplně stejně. :) Do nového roku přeju spoustu povedených knih. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem u tebe, že jsme za prosinec na stejno, ale za leden budu na tom určitě hůř :-/

      Vymazat
  2. Řekla bych, že za prosinec je to dobré :) Přeci jen je v tom měsíci docela život a leden je naopak zase takový línější. Únor už bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky jsi to shrnula. Děkuji. Leden byl opravdu hodně línější. Tak snad se v tom o den delším únoru, než obvykle, trochu rozjedu.. :-)

      Vymazat
  3. Čtyři knihy jsou krásné číslo :) První tři neznám, ale Podivná knihovna se mi líbila. Murakami mi nesedl, nepochopila jsem třeba Norské dřevo.. Kdežto právě ta Knihovna byla skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro mě to bylo první setkání s autorem, a možná i poslední. :(

      Vymazat
  4. Gratulujem k prekročeniu výzvy za minulý rok a prajem ešte veľa super prečítaných kníh :-) :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí