LEDEN - 1. Ohlédnutí

Hezký den,


jak už název vypovídá, budu se na řádcích níže věnovat lednovému shrnutí. Dnešní článek bude poměrně krátký, protože jsem v lednu stihla přečíst pouze dvě knihy. Četla jsem dosti pomalu, ke všemu ne hned od prvního, a druhý lednový týden jsem trávila na horách, takže jsem byla osm dní bez knížky. Teda já jsem ji tam s sebou měla, ale nenašel se čas, že bych ji otevřela. Takže jsem první knihu četla 3 týdny.
Na druhou stranu, lednový seznam přírůstků sčítá šest knih. :)


Nebudu vás zbytečně nudit věcmi okolo, a rovnou prozradím, o které dvě knihy šlo a že obě knihy byly recenzními výtisky.

1) První letošní knihu, kterou jsem vzala do ruky, byla kniha autora, od kterého jsem dosud nic nečetla (rovnou i jedno z letošních témat čtenářské výzvy). Jednalo se o knihu Roberta BryndzyKanibal v Nine Elms. Novinka, ve které autor představil čtenářům novou hrdinku nové série – Kate Marshallovou. Tato kniha začíná podzimem 1995, kdy Kate dopadla sériového vraha přezdívaného Kanibal z Nine Elms, podle místa nalezení jeho první oběti. O 15 let později, kdy Kate přednáší na universitě kriminologii, je shodou okolností vtažena do vyšetřování vražd mladých dívek, které se až nápadně podobají vraždám Kanibala z Nine Elms, ale ten zavřen v psychiatrické nemocnici (věznici) Great Barwell.
Více si můžete přečíst v mém názoru

2) Kniha Devět tváří Tebe od indické spisovatelky Janice Pariatové mě zaujala svojí obálkou a nevšedností. Proč nevšedností? Protože se jedná o dílo, ve kterém čteme o mladé ženě, z devíti pohledů (knížka obsahuje devět povídek), ale za celou dobu čtení se nedozvíme jméno, ani původ oné neznámé. Jen názory lidí, kteří ji svým způsobem milovali. Představují nám ji svýma očima. Díky tomu máme možnost neznámou poznat, takovou, jak ji vnímalo její okolí.
Více ke knize v článku s mým názorem.

Za leden jsem přečetla 624 stránek.

Jak jsem již zmínila v úvodu dnešního článku, do mé knihovny mi přibylo šest kousků k přečtení. Tyto kousky jste již mohli shlédnou na mém instagramu nebo v článku lednových přírůstků. Ale jak se říká, opakování je matka moudrosti, takže ještě v rychlosti zde: Devět tváří tebe,
Manželé z cedrové uličky,
Deník japonské manželky,
Nejmenuji se Miriam,
Sestra,
Tma mezi hvězdami.

Mé suma sumárum nyní ukazuje 54 knih k přečtení.

Asi bych měla zase méně nakupovat a více číst. Abych řekla pravdu, v únoru jsem se tím moc nedržela, ale to předbíhám.

Kolik knih a jaké jste v lednu přečetli vy?
A četli jste některou z těch, co jsem četla já?
Tuším, že novinku Bryndzy četla většina z vás. :-)

Mějte se hezky a čtěte.
Vaše ൬ermaidka



Publikováno dne neděle 23. ledna/2020 ve 13:00h.

Komentáře

  1. I dvě knihy je hezké číslo. Člověj také musí někdy vypadnout ze stereotypu a žít svůj život, nejen knižně ;)
    Obě jsem četla, jak jistě víš. Ale jsem docela zvědavá, co řekneš na Miriam (to také už víš :D), Sestru a Manželé z cedrové uličky. O té Cedrové uličce jsem také přemýšlela, ale nakonec si ji nevybrala.
    Jo a ještě jedna věc, k těm tvým 3 týdnům. Nedávno jsem jednu knihu četla 3 měsíce :P :D A plno jiných k tomu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to taky umím takhle dlouho... teď většinou už takovou knihu nakonec odložím než abych ji četla třeba půl rok...
      Přesně jak píšeš, občas je potřeba si užívat volné chvilky i jinak než čtením a nesnažil se za každou cenu trhat rekordy ..

      Vymazat
  2. Na deník japonské manželky se chystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kdybych ji nedostala, tak jde úplně mimi mě, není to můj typ literatury.

      Vymazat
  3. Pěkné číslo, i dvě knihy za měsíc je krásný počet, hlavně když jde o dobré příběhy :) Lepší přečíst dva skvělé než pět špatných :) Třeba takový kanibal mě taky láká :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já měla leden také hodně slabý, co se knih týče... Z tvých přečtených jsem nečetla ani jednu, ale Devět tváří tebe mě láká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad budeme mít další měsíce lepší :)
      Zdá se, že únor u mě lepší o něco bude ;)

      Vymazat
  5. od Bryndzy jsem cetla jen jednu knihu, ktera u me teda nebyla tak docela hitem a dal jsem se nedostala... :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě tahle bavila, ty knihy s vyšetřovatelkou Erikou jsem nečetla.

      Vymazat
  6. I dvě knihy jsou lepší než nic a i kdyby nebylo nic, bude příště lepší měsíc :)

    Jinak já se toho taky moc nedržela a teď nějak moc nakupovala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda pravda!
      Tak máš aspoň nakoupeno dopředu. :))

      Vymazat
  7. Dvě knihy jsou super! Já jsem měla za leden o jednu méně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořad lepší jedna, než žádná ... a někdy se to taky nepo.... nepovede :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí