PŘÍRŮSTKY ZA LEDEN

Hezký den.


Jelikož mi v lednu přibylo celkem dosti knih, tak hnedle sepisuji první letošní článek plný nových knižních kousků, abych se s vámi o ně podělila. :-)
V prvním měsíci letošního roku mi přibylo do knihovny a poličky "chystám se číst" rovnou šest knih. Celkem neuvěřitelné u mě. Hlavně takhle na začátek roku. :-D


Nebudu chodit kolem a kolem, a rovnou se vám pochlubím o jaké knihy jde.

Jako první mi přišly dva recenzní výtisky, které mi poslala Šárka z nakladatelství Metafora. Jednu knihu jsem už během ledna přečetla, ta druhá na své otevření teprve čeká.

DEVĚT TVÁŘÍ TEBE   ➤   Janice Pariatová


AnotaceRomán složený z devíti příběhů je něžným popisem mladé ženy, vyprávěným z pohledu těch, s nimiž prožívá různé epizody svého života od dětství až po dospělost. Devět tváří tebe je hluboce působivý, barvitý příběh bezejmenné hrdinky, viděné očima těch, které milovala nebo ji milovali. Skrze jejich pohled poznáváme její povahové rysy, emocionální pochody i intimní stránky.

Devět kapitol – devět příběhů – vytváří mozaiku mladé ženy se všemi jejími klady a zápory. A postupně nám dává nahlédnout, jak každá epizoda, událost, setkání a vztah formují naše životy a jak nám mnohé možnosti, které nás potkají, často proklouznou mezi prsty a zůstanou nevyužité.

MANŽELÉ Z CEDROVÉ ULIČKY   ➤   Anna-Lou Weatherley


Anotace: Manželé Laurie a Robert Millsovi se pokoušejí o nový začátek přestěhováním do nového domu na luxusním předměstí Londýna. Brzy se ale ukáže, že Robert nadále udržuje vztah s milenkou a manželství je definitivně v troskách. O několik měsíců později se oba mají sejít k projednání detailů rozvodu. Robert nedorazí a Laurie se probouzí druhý den promočená krví – svého manžela, který leží zavražděný ve vedlejším pokoji. Detektiv Daniel Riley rozplétá nitky tajemství brutální vraždy. Na pozadí snahy o usvědčení vraha se odehrává dramatický příběh samotného Daniela. Nevěra, zrada, láska…

Jako další dvě knihy jsem si pořídila v akci 1+3 v knihkupectví Luxor. Asi si teď říkáte, že nějak špatně počítám, protože 1+3 jsou čtyři, tak jak je možné, že jsem si pořídila jen dvě? Šla jsem totiž i s mamkou a hezky jsem se podělily, a každá si odnesla dvě knihy. Já jsem ulovila tyto.

TMA MEZI HVĚZDAMI   ➤   Atticus


Anotace: Druhá kniha básní instagramového fenoménu jménem Atticus, který si získal srdce více než milionu fanoušků. Po Láskou ji nespoutáš, knize o nezkrotnosti ženské duše, přichází Tma mezi hvězdami. Atticus se v ní soustředí na dualitu života, věrohodně popisuje lidské úspěchy i pády, energii, kterou vkládáme do nových vztahů, i mučivou samotu, která je střídá. Jeho básně jsou upřímným zkoumáním osamělosti a naší potřeby sdílení. Ve svých minimalistických textech mladý básník ukazuje, že potřebujeme obojí: bolest i radost, hvězdy i temnotu mezi nimi, abychom dovedli ocenit vše, co nám život nabízí…

SESTRA   ➤   Louise Jensen


AnotaceOd smrti nejlepší kamarádky Charlie musí Grace pořád myslet na její poslední slova: „Grace, udělala jsem něco strašného. Snad mi odpustíš…“ Rozhodne se vyzvednout a otevřít schránku, kterou spolu coby patnáctileté dívky zakopaly v lese. Brzy začne být jasné, že je toho hodně, co o své nejlepší přítelkyni nevěděla. Třeba jak silně toužila po setkání s otcem, kterého nikdy nepoznala. Grace začne po Charliině otci pátrat na vlastní pěst a objeví Annu, dívku, která o sobě tvrdí, že je Charliina nevlastní sestra. Anna jako by zaplnila prázdné místo po Charlie a po čase začne s Grace a jejím přítelem Danem dokonce bydlet. Jenže něco není v pořádku. Dan se chová divně, Grace se začnou ztrácet věci, má pocit, že ji někdo sleduje, kdosi proti ní vede štvavou kampaň, kvůli níž dočasně přijde o místo… Je možné, že si to všechno jen namlouvá, nebo se přiblížila pravdě o Charlie a Anně a teď se ocitla v hrozném nebezpečí?

Druhé dvě knihy jsem dostala od kamarádky. Šlo o opožděný vánoční dárky, protože nám nevyšlo setkání kolem Vánoc, ale až ve třetím lednovým týdnu.

NEJMENUJI SE MIRIAM   ➤   Majgull Axelsson


AnotaceZ pekla německých koncentráků si nese tajemství, o němž dokáže promluvit až před smrtí. 
Miriam Adolfsson slaví pětaosmdesáté narozeniny. Když ale dostane stříbrný náramek, práci cikánského šperkaře, stane se něco naprosto nečekaného. „Nejmenuji se Miriam!" Po tomto ohromujícím prohlášení stará paní otevře stavidla vzpomínek, které pohřbila hluboko v sobě.

Není Židovka, jak se všichni včetně její rodiny domnívali. Je Cikánka. Její pravé jméno zní Malika. Jejího bratra zahubil v Osvětimi doktor Mengele, zatímco ji posadili do transportu do Ravensbrücku. Aby přežila, oblékne si šaty židovské dívky Miriam, která strašlivou cestu zaplatila životem.

Stane se někým jiným.
Vyjít s pravdou ven se ale neodváží ani po osvobození. Ve Švédsku, kam přišla po válce, jsou Cikáni na okraji společnosti. Ani její manžel o tom nikdy neměl tušení. Jenže teď už Malika mlčet nemůže...


DENÍK JAPONSKÉ MANŽELKY   ➤   Veronika Ageiwa


Anotace: Když se Veronika poprvé seznámila se spolužákem z Japonska, neměla ani tušení, že se do něj zamiluje a za několik let s ním odletí do Tokia, kde mu porodí syna a začne žít jako skutečná Japonka. Čeká ji celá řada výzev, aby zapadla nejen do odlišného kulturního prostředí, ale hlavně do své nové rodiny: koupat se nahá v lázních s tchyní, tradiční japonský pohřeb dědečka, kluzké knedlíčky „moči“ a práce v japonském obchodě. Zvládne být i přes všechny překážky opravdovou japonskou manželkou? K večeři nám máma udělala specialitku. Rozmočený rýžový žoužel moči v polévce. Zase mi to připadá na hranici poživatelnosti, ale co bych neudělala pro naše budoucí vztahy. Takže do sebe tu žužlavinu statečně soukám. Když už to mám skoro za sebou, dozvím se, že na to občas starší lidé umírají. Prý to pořádně nespolknou a zadusí se. Ale maminka má i osobní historku: „Jednou jsme tu měli na výměně studenta z Ruska. Taky jsem mu uvařila tohle jídlo, ale vůbec to nechtěl a říkal, že to nejde sníst. A vidíš, ty jsi to snědla jako nic. Tak to asi nebude tak špatné, jak mi tvrdil on.“


To je prosím k mým letošním prvním přírůstkům vše. A to jsem si myslela, jak jediné knihy co mi v lednu přibudou, budou jen ty z Metafory. Ach, jak já jsem se zase spletla... :-D

Jak jste s nákupy a jinými přírůstky dopadly v prvním měsíci vy? Napište mi do komentářů.

Zdraví,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 11.února/2020 v 14.hod.

Komentáře

  1. Moc pěkné knihy :) Já za leden a únor toho mám nějak moc :D

    V brzké době se chystám na Sestru, tak jsem moc zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se v brzké době chystám na tolik knih, že nemám tušení, kdy se k Sestře dostanu. :-D
      Například: Měla bych se pustit do Manželů z Cedrové uličky, protože jde o recenzák, a pak mi doma už od prosince leží Mengeleho děvče půjčené od kolegyně .... a čekám další dva recenzáčky od Báry z Cosmopolisu

      Vymazat
  2. To jsou pěkné přírůstky. Přeju příjemné čtení a ať se knihy líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se teď doma sešlo hrozně moc knih za krátkou chvilku, takže tak do léta nemám nouzi o to, co číst :D Nemám zas tolik času, abych četla tak jak bych chtěla.
    Každopádně Devět tváří tebe a Sestra mě zaujaly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám vystaráno, tak na rok :-)
      A stejně mám další knížky za únor na cestě. :))

      Vymazat
  4. Jsem zvědavá, co řekneš na Nejmenuji se Miriam. Mě se hodně líbila :)
    Ať se všechny knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi četla? Ani nevím, já jsem ji dostala od kamarádky - vlastně jsem ani pořádně nečetla anotaci :-D
      Jsem taky docela zvědavá na Sestru a ráda bych se pustila do Atticuse. Ale teď čtu Cedrovou uličku :)

      Vymazat
    2. Právěže četla a byla jsem z ní nadšená. A myslím, že tobě by se taky mohla líbit :)
      Sestra vypadá dobře. Počkám si, co na ni řekneš a pak uvidím :)

      Vymazat
    3. Tak to jsi mě na ni celkem nalákala, tak se pokusím ji dlouho neodkládat...

      Vymazat
  5. Teda ty jedeš, samé zajímavé knihy! :-) Tak ať jsi spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, nějak se to nashromáždilo :))
      Z těchto mám už tři přečtené ✔️

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí