RC - DEVĚT TVÁŘÍ TEBE

Zdravím!


Ráda bych vám dneska představila knihu z edice "edice 7lásky", které vydává nakladatelství Metafora. Knihu jsem k recenzi získala od Šárky, které tímto děkuji za možnost si přečíst tento zajímavý knižní počin.


Jak se mi kniha líbila či nelíbila se dozvíte, když si můj názor přečtete až do konce.
Nebudu vás již déle napínat ... čtěte dál. :-)

"Jak to má člověk vědět? Láska má tolik podob. Lidi si myslí, že je to těžké, že je to ta nejtěžší věc na světě, ale milovat je snadné."
   str. 126
O knize: Tento román je složený z devíti příběhů – pohledů. Tyto pohledy jsou vyprávěny osobami, s nimiž jedna bezejmenná mladá žena prožívá různé etapy svého života od dětství po dospělost. Z příběhů víme, že se jedná o tutéž dívku, později ženu, ale nedozvíme se její jméno ani zemi či město odkud pochází, či kde právě pobývá. Těchto devět různých pohledů má společný jmenovatel, a to, že všichni vypravěči onu ženu svým způsobem milovali.
Devět tváří tebe je působivý a barvitý román, o tom, jak nás vidí ti, které milujeme, nebo oni nás. Z devíti kapitol vytváří mozaiku této mladé ženy se všemi jejími klady i zápory. Poznáváme její povahové rysy, emocionální pochody i intimní stránky.
Díky tomuhle čtení, se můžeme zamyslet nad tím, jak naše životy formují různá setkání, vztahy, události a epizody. I to, jak nám některé věci proklouznou mezi prsty, aniž bychom to zaznamenali.

"Jsem tak unavený, má lásko. Jen sis brala a brala, moji krev i duši, mě celého, až mi nic nezůstalo. Jsme dva cizinci, dokonce i v jednom pokoji, byť by byl sebemenší."   str. 153
Můj názor: Na mě kniha působila opravdu poutavě. Bylo to milé a poměrně krátké čtení. Tato útlá knížečka byla plná laskavých slov, barvitá, a čišela z ní poezie, kterou však na těchto stránkách nenajdete. Ale já jsem to takto vnímala. :-)
Kniha se četla lehce, povídky nebyly nijak dlouhé. Povětšinou šlo o dojemné pohledy na naši neznámou, ale našly se i takové pohledy, které ji nevykreslovaly v nejlepším světle.
Ze začátku příběhu mi nijak zvlášť nevadilo, že hlavní protoagonistku příběhu neznáme, ale čím více pohledů jsem na ni četla, tím více jsem o ní chtěla vědět víc a znát její jméno, nebo to, kde se vyskytuje a s kým. Proto mi po sléze začaly vadit pasáže typu: "… ale ty jsi se přestěhovala do města, kterým protéká řeka … "
Řeknu vám, byl to zvláštní pocit, o někom číst a poznávat do hloubky jeho život, a přitom neznat ani jméno té dotyčné. Ale to byl pro mne na knize jediný „šrám“. Celkově to byla příjemná jednohubka,  s nádherně laděnou obálkou. Která dokázala chytnout za srdce.



Hodnocení: 3/5

Medailonek:
Název: Devět tváří tebe
Autorka: Janice Pariatová
Originál: The Nine-Chambered Heart/2017
Nakladatelství: Grada / Metafora
Edice: 7lásky
Žánr: romány pro ženy
Překlad: Kotábová Věra
Rok vydání v ČR: 2019
Počet stran: 176

O autorce: Janice Pariatová
zdroj
- je indická básnířka a spisovatelka. Narodila se v Assamu a vyrostla v Shillongu, Meghalaya. Je redaktorkou online literárního časopisu Pyrta zaoženého v roce 2010. Její práce se objevily v řadě indických a mezinárodních časopisů jako např. Indian Time Out Delhi, The Caravan čiInternazionale. Vyučuje tvůrčí psaní a historii umění na Ashoka University. Debutovala s povídkovou knihou Boats on Land (2012), která v roce 2013 vyhrála cenu Sahitya Akademi Young Writer Award za angličtinu a cenu Crossword Book Award na beletrii. Je první spisovatelkou z Meghalayi, která získala cenu od Sahitya Akademi za knihu v angličtině.

Zaujala vás má recenze? Neváhejte a kupte si knihu na stránkách nakladatelsvtí Grada.

Nebo jste knihu už četli? A jak se líbila nebo nelíbila vám?
Napište mi do komentářů vaše ohlasy na knihu a článek.

Vaše ൬ermaidka



Publikováno dne: pondělí 17. února/2020 v 15:05h

Komentáře

  1. Pro mě jediný šrám byla povaha samotná hlavní hrdinky :/ Nechápala jsem vlastně proč ji ji milují, vzhledem k tomu chování :/

    Jinak kniha byla moc pěkná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo, nebyla vykreslena úplně kladně... ale tak, láska je prý slepá... :))

      Vymazat
  2. Veľmi zaujímavý nápad pre napísanie románu a samo o sebe kniha vyzerá lákavo. Doposiaľ som o nej netušila, a preto je úžasné sledovať knižných blogerov :)) Toľko parádnych knižných tipov sa mi už vďaka nim aj tebe dostalo!♥ Knižka ide určite na môj wishlist! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mony, jsem ráda, že jsem ti rozšířila obzory :-)
      Kniha by se Ti mohla líbit, je opravdu čtivá, lákavá, ale také svá...

      Vymazat
  3. Mě se hlavně nelíbila povaha hlavní hrdinky. I já nechápu, jak ji mohl někdo milovat. Ale jak píšeš, láska je někdy slepá. A že jsem neznala její jméno mi zprvu nevadilo a později stajně jako u tebe, i mě to začínalo hlodat. O kom jsme to vlastně četly? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O kom jsme to vlastně četly? O nějaké sebestředné ženštině asi.... :-)
      No já nehodnotila povahu hrdinky, ale knížku. :-) Je pravda, že Ona na mě teda dojem žádný neudělala a nijak nezapůsobila. Ačkoliv Ona z těch pohledů nevychází úplně nejlíp, tak to byla podle mě pěkná knížka, jak jsem psala působila na mě básnickým dojmem.

      Vymazat
    2. Sebestředné ženštině :D Asi jo, no. Kniha samotná byla pěkná a čtivá. To máš pravdu. A krátké kapitoly tomu dodaly jen šmrnc. To musím uznat. A ze začátku mě hodně bavila, ale právě v hrdinčině dospělosti se to jaksi zlomilo.. :/

      Vymazat
    3. Měla jsem to trochu podobně...

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze. Kniha mě zaujala svým námětem a také poměrně rozporuplnými recenzemi a komentáři na ni. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Knihu určitě zkus, pokud Tě láká :))...
      Je zvláštní, hodně pěkná, ale ta hlavní hrdinka postupem času není vykreslená v nejlepším světle ... jak psala Iveta...

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí