RC - NOČNÍ NÁVŠTĚVA

Hezkou neděli, milí čtenáři, 


dneska jsme se tu sešli, abych vám napsala pár řádek se svým názorem na knihu, kterou jsem četla ve společném čtení spolu s Marcelkou (Zaostřeno na knihy). Knihu jsem získala od Báry Srncové z nakladatelství Cosmopolis.  



Noční návštěva od americké autorky Carol Goodmanové mě nalákala svojí zasněženou obálkou a anotací, která slibovala tajemný thriller odehrávající se na osamělém zasněženém místě. Těšila jsem se na počteníčko ve stylu Není úniku /Taylor Adams/ nebo jako u knihy Nevítaný host /Shari Lapena/.
Jestli jsem dostala to co jsem očekávala vám prozradí řádky níže.

O knizeJedné noci v městečku Delphi za sněhové bouře vystoupí z autobusu mladá žena se svým desetiletým synem. Prchají před jejím násilnický manželem - někam kde je nenajde. 
U autobusu je vyzvedne padesátiletá sociální pracovnice Mattie z organizace "Útočiště", která žije sama ve starém chátrajícím domě uprostřed lesa. Vystrašenou dvojici vezme k sobě domů, což je proti pravidlům. Správně by je měla odvézt do blízkého kláštera. Desetiletý chlapec Oren ji připomíná jejího bratra, který před třiceti lety zemřel, právě když mu bylo deset. Mattie si říká, že za jednu noc se nemůže nic stát. Ale z jedné noci jsou dvě a během sněhové bouře, která okolo nich zesiluje, vyplouvá na povrch minulost obou žen. 

Která z nich je víc nebezpečná a která ve větším nebezpečí?
Ani největší sněhová bouře nepohřbí děsivá tajemství...

Můj názor: Ze začátku se mi kniha četla jedním dechem. Od prvních stránek jsem se od příběhu nemohla odtrhnout a místy jsem měla pocit, že mě "vcucává" dovnitř. Příběh hezky plynul a já si říkala, co pro nás má autorka dál nachystané. Ovšem ve chvíli očekávaného zvratu přišla s něčím, co vůbec neznělo realisticky. Celý konec knihy působil dost překombinovaně a neuvěřitelně. A to nemluvím jen o prvkách "duchařiny", který celou knihu provázejí. Abych řekla pravdu, přišlo mi, že autorka neměla příběh dopředu promyšlený a že psala tak, jak jí slova přicházela na jazyk (tedy na papír), alespoň ke konci příběhu.
Co se týče hlavních představitelek, Alice a Mattie, tak obě ženy měly svá tajemství, která se snažily před tou druhou utajit. Ani jedna mi nebyla nijak sympatická. Co se týče desetiletého Orena, tak okolo něho se dějí velice zvláštní věci. Takže pokud máte rádi "duchařinu", tak si určitě přijdete na své. Neboť kniha nebyla zase až tak špatná. Právě díky velice vydařenému rozjezdu si kniha jako celek zaslouží tři hvězdičky. :-)


Hodnocení: 3/5

Medailonek:
Název: Noční návštěva
Autor: Carol Goodmanová
Originál: The Night Visitors/2019
Nakladatelství: Grada / Cosmopolis
Žánr: napětí/thriller
Překlad: Kordíková Jana
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 248

Za poskytnutí knihy k recenzi bych ráda poděkovala Báře a nakladatelství Cosmopolis. Pokud vás kniha láká a chcete si o ní udělat vlastní obrázek, pak máte možnost knihu zakoupit
zde.

P.S.: Nyní je na stránkách Grady na všechny tituly 30% sleva - tak ji nezmeškejte! :)

O autorce: Carol Goodmanová (nar. 1959)
- americká spisovatelka narozená ve Filadelfii v Pensylvánii, vystudovala latinu, kterou poté i vyučovala. Napsala dvacet románů.


Četli jste tuto knihu? Jak se líbila či nelíbila vám?
Nebo vás přečtení této knihy láká? Tak určitě do ní běžte - co čtenář, to jiná "chuť"!


Pěkné čtení všem, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 22.března/2020 v 12:00h

Komentáře

  1. Pěkná recenze. :) Škoda konce, který byl, jak říkáš, překombinovaný a neuvěřitelný. To člověka akorát naštve, celou knihu napjatě čeká, těší se jak to dopadne... a nakonec velké zklamání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.
      U mě to tak bylo, ale co jsem tak četla, tak ne u všech ...

      Vymazat
  2. Měla jsem stejné pocity. Samotný příběh nebyl špatný, byl vcelku dobře promyšlený. Ale na konci knihy to bylo překombinované a těžko uvěřitelné. Což je veliká škoda. A ta duchařina mé počáteční nadšení srazila hodně dolů.. No, co se dá dělat..
    Jinak moc pěkně napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě celkově ta duchařina tam nesedla, nebo ze začátku to nebylo tak hrozný a dalo se - že najde tu postavičku a tak... ale ty věci v té stodole?.. To byl čirý nesmysl... :(
      Ale tak ne každá kniha sedne...
      Děkuji, snaha byla... I když když čtu Marcelky, Katy nebo tvojí, tak si říkám že za ty roky mám pořád co pilovat ... :(
      V porovnání s vámi (holky) mi ty moje přijdou takové neslané nemastné :(

      Vymazat
  3. Tak můj názor už znáš, jelikož jsme ji četly spolu :) Ale sepsala jsi to hezky a výstižně :) Budu se těšit na další naší společnou knihu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bylo to fajn čtení. Myslím společné s tebou.
      A beru Tě za slovo :)

      Vymazat
  4. Já ty prvky duchařiny těžce nesla, protože ten závěr byl pak strašně nevěrohodný :/ Což na celém dojmu knihy pak ubralo několik bodíků. Nicméně jsem si jinak početla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si početla ten začátek, ten mě opravdu chytil (i když jsme u tebe četla, že ti přišel rozvláčnej)... Ale od té chvíle s Frankem jsem měla sto chutí tu knihu zaklapnout a nedočítat... A jak jsem již psala v odpovědi na Ivetu, tak ty věci ve stodole to totálně zabily .. ale věřím, že někomu by se tyhle nevysvětlitelné jevy líbit mohli...

      Vymazat
  5. Škoda, námet knihy je perfektný a skutočne ma zaujal. Avšak, ja mám "ducharinu" rada, takže ktovie, ako by si knižka získala mňa :D Len ma straší tá spomínaná nelogickosť a prekombinovanosť...to nemám v láske ani ja :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mony,
      tak třeba by tě zaujala, četla jsem i pozitivní reakce, ale mě teda moc nezaujala :(

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí