ÚNOR - 2. Ohlédnutí

Milí knihomolové,


opět nastal čas se ohlédnout za minulým měsícem a připomenout si či ukázat, co za knihy jsem během února přečetla. S klidným srdcem mohu prozradit, že jsem tentokrát nelenila (jako v lednu), a přečetla jsem hnedle čtyři kousky. Přece jen, letos ten jeden den navíc byl znát.😉Nejen v přečtených knihách, ale i v těch, co mi přibyly. Těch bylo rovnou pět a výčet naleznete, jako obvykle, ke konci tohoto článku.


Ale vás určitě zajímá, po jakých konkrétních knihách jsem v únoru sáhla.
Tak se pojďme společně na tu čtveřici podívat.

1) Šťastní lidé mají snadný život - napsala francouzská spisovatelka Agnès Martin-Lugand. Jedná se o druhý díl knihy Šťastní lidé čtou a pijí kávu, kterou jsem četla ke konci března loňského roku. Vypráví příběh Diane, která se v prvním díle musela vypořádat se ztrátou manžela a dcery, kteří zemřeli při automobilové nehodě. Odjela do Irska najít sama sebe. Nyní je opět v Paříži, kde se se svým homosexuálním kamarádem Felixem stará o svojí kavárnu s názvem - "Šťastní Lidé". 
Seznámí se s Olivierem, a zdá se, že by opět mohla dokázat milovat. Ale na jedné vernisáži náhodou potká Edwarda, kterého zná z Irska, kde s ním měla románek. Díky Edwardovi se dozvídá o vážné nemoci jedné přítelkyně z Irska a vydá se ji navštívit. A nebyl by to oddechový román, kdyby se tímto odjezdem Dianino srdce nezamotalo. Koho si nakonec vybere? Oliviera nebo zasmušilého Edwarda?
Hodnocení = 4★

2) Manželství naslepo - napsala česká autorka Kateřina Chaberová. Její prvotinou byla kniha Manželství na úvěr, která je prvním dílem této dvojdílné série. Gabrielle a Cameron po jistých útrapách z prvního dílu mají našlápnuto k svatbě, před kterou byla sepsaná svatební smlouva. Jak název prvního dílu napovídá, jde o dohodnutý sňatek, který je pro obě strany nutností. Ve druhém díle mají snoubenci vážnou dopravní nehodu a Cameron má ztrátu paměti. Gabrielle má nelehký úkol ho přesvědčit o tom, že se milují a mají před svatbou. 
Hodnocení = 3★

3) Mengeleho děvče - jedná se o vzpomínky paní Violy Stern Fischerové, která přežila čtyři koncentrační tábory. Kniha začíná životem před válkou, poté popisuje život během války - transport - koncentrační tábor Osvětim - příkoří, utrpení a hlavně zvěrstva, která prováděl tak zvaný "Anděl Smrti" na svých obětech. I Viola, byla jednou z jeho "vyvolených". Popisuje hrůzy té doby a následně i svůj život po válce. Přežila Mengeleho a svým způsobem ho i porazila - porodila dvě zdravé holčičky. 
Hodnocení = 4★

4) Manželé z Cedrové uličky - byl detektivním thrillerem o manželech Millsových, kteří se přestěhují na předměstí Londýna, aby zda začali nový život. Ale záhy se ukáže že Robert udržuje nadále svůj poměr s milenkou, se kterou má dokonce osmiměsíční dceru. Laurie, zhrzená a podvedená manželka je v koncích a utápí se v depresích a alkoholu. Po nějakém čase odluky, se mají Laurie a Robert potkat ve svém domě, aby se domluvili co dál. Laurie se rozhodne, že večer bude dokonalý, přichystá Robertovo oblíbené jídlo a vezme si nejhezčí šaty, ale Robert nedorazí a Laurie opilá usne. Později v noci se probudí, je malátná a celá od něčeho upatlaná. To něco je krev a v koupelně pro hosty leží zavražděný Robert. Na to, co se stalo v domě Millsových musí přijít detektiv Dan Riley. Knihu napsala britská autorka Anna-Lou Weatherley.
Hodnocení = 4+★
Pokud se o knize chcete dozvědět více, přečtěte si můj článek s recenzí.

Za únor jsem přečetla 1237 stránek.

Jak jsem již zmínila v úvodu článku, do mé knihovny mi přibylo pět knižních novinek. Z nichž tři mi byly poskytnuty k recenzi a zbývající dvě jsem si koupila.
Mrazivá krutost,
Noční návštěva,
Sofie, Smrťák a já,
Dům v plamenech,
Tři ženy.

Mé suma sumárum nyní ukazuje 56 knih k přečtení.

Myslím, že je to k únoru již vše a nyní se můžeme pořádně soustředit na březen...

Jen mi ještě dovolte poslední otázky. :-)
Četli jste některou z těchto knih? A kolik jste v únoru přečetli knih vy?

Mějte se a čtěte,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: čtvrtek 19.března/2020 v 18:10h

Komentáře

  1. Čtyři knížky za únor je slušné. A vsadím se, že v době karantény jich bude ještě víc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář.
      Abych řekla pravdu během karantény jsem ještě neotevřela knížku.. :( Snad to brzy napravím.

      Vymazat
  2. Mengeleho děvče mě už delší dobu láká, doufám, že se k němu výhledově dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že určitě ano, je to kniha, kterou by si čtenář neměl nechat ujít.

      Vymazat
  3. Čtyři knížky jsou super. :) Přečetla jsem z nich Šťastné lidi a byla jsem z nich mile překvapená, autorka umí psát a její styl mi sedl. :) Přeju mnoho krásných knih i březnu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, od Agnes mi doma leží i ostatní její knihy, které doposud u nás vyšly a já se na ně dost těším. :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkné :)
    Já sama četla Mengeleho děvče a musím se přiznat, že mě kniha velmi zklamala. Čekala jsem něco jiného a zde byly víceméně pasáže, které se více zabývaly politikou a její výchovou a rodinou, ve které bydlela, než všechno vypuklo. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Katy.
      Je pravda, že ten úvod "před válkou" jsem ani já nečekala "tak rozvláčný", ale jako celek se mi kniha líbila. No líbila - prostě mne zaujala.

      Vymazat
  5. Ti Manželé z Cedrové uličky mě celkem lákají, díky tvojí recenzi :) Jinak čtyři kousky - krásné číslo. Jsem zvědavá, jak to budeš mít v březnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi recenzi nekomentovala, tak jsem myslela že jsi ji ani nečetla, tak to mě těší, že jsem zrovna tebe na nějakou knihu nalákala ;))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí