DUBEN - 4. Ohlédnutí

Zdravím vás, moji milí čtenáři,


Dneska se vrátíme do aprílového měsíce a mimo jiné vám ukážu knihy, které jsem v minulém měsíci přečetla. Dokonce jsem si i nějaké nové kousky pořídila, jejich seznam bude jako obvykle na konci tohoto článku.


Ale než vám ukážu dubnové přečteno, tak mám pár krátkých úvodních vět k dubnu.

Za prvé – na mém instagramovém profilu jsem na duben uspořádala knižní foto výzvu s patnácti tématy. Na každý sudý den jedna fotka. Nakonec se účastnilo kolem deseti dalších instagramových profilů, takže bych tímto ještě jednou všem ráda poděkovala.
Za druhé - pokud jsem měla v době, kdy jsem psala článek s březnovým shrnutím pocit, že nestíhám, a na to, že jsem doma na homeoffice, čtu málo, tak v dubnu to bylo ještě horší! :( Přečetla jsem jen tři knihy📚a mezi knihami jsem měla pár dní zbytečné prokrastinace. :(

1) Tatér z Osvětimi – román inspirovaný skutečným příběhem vypovídá svědectví přeživšího koncentračního tábora Osvětim – Březinka, který v něm přežil tři roky. Tři roky, kdy jiní putovali z dobytčích vagónů rovnou do plynových komor. S těmi ostatními, kteří museli čelit hrůzám koncentračního táboru, se Lale potkal u svého tetovacího stolku – byl totiž Osvětimským tatérem. Díky této „práci“ poznal tu nejkrásnější dívku, alespoň pro jeho oči a srdce, a zamiloval se do ní a ona mu postupem času svou lásku opětuje. Žil ze dne na den s myšlenkou, že až tohle peklo skončí, on a Gita budou žít spolu. On sám vyklouzl smrti nejednou. Ale opravdu mohli mít tito dva zamilování takové štěstí, že by tábor smrti přežili?
Mě osobně tento příběh hodně chytl za srdce, šlo o dojemný příběh, z míst, kde byste to čekali nejméně. Autorka Heather Morrisová si s propracováním knihy dala hodně záležet, sbírala střípky i fakta, která by Laleův příběh podtrhly, nebo naopak tam, kde Lale tápal. Opravdu skvělá práce, a já vám knihu velice ráda doporučím.

Hodnocení = 5★

2) Cilčina cesta – je kniha od autorky románu Tatér z Osvětimi, Heather Morrisové. Po dočtení zmíněné knihy výše, to prostě nešlo jinak a já se musela pustit do volného pokračování a vědět a znát příběh Cilky, která vystupuje i v předchozí knížce jako „kamarádka“ Gity. I ona strávila tři roky v pekle jménem Osvětim. V šestnácti letech, v roce 1942, byla jako plno ostatních Židů ze Slovenska odvezena dobytčími vagóny do koncentračního tábora Osvětim. Pro její krásu si ji hned na perónu vybral jeden z velitelů. Asi nemusím zdůrazňovat, k jakým účelům.
Právě její krása ji zachránila život, ale také ji odsoudila. Po osvobození táboru byla obviněna za kolaborace - „spaní“ s nepřítelem, a byla poslána do pracovního tábora ve Vorkutě na Sibiři. I zde musí čelit nechtěné pozornosti takzvaných dozorců a jiným hrozbám. Naštěstí si ji všimne místní lékařka, která si ji oblíbí a nabídne Cilce místo sestry. Cilka se začne starat a pečovat o nemocné, ale ani to není v sibiřských nelehkých podmínkách jednoduché.
Opět šlo o knihu, která byla velice poutavě napsaná, četla se svižně a lehce. A pokud mě Laleův příběh chytil za srdce, tak zde to nemohlo být jinak. Mně osobně přišel tento příběh daleko působivější. Cilku jsem si velice rychle oblíbila. Cilka byla velice statečná dívka. A já věřím, že vás její příběh osloví, stejně jako mě.

Hodnocení = 5★

3) Sofie, Smrťák a já – třetí a poslední dubnovou knihou byla kniha od německého hudebníka Theese Uhlmanna. Kniha o Smrťákovi a otázkách jestli i Smrt musí čůrat, nebo jaký je to pocit, když u vás zazvoní smrt, mě osobně příliš nechytla. A postava Sofie mi tam osobně přišla úplně navíc. Očekávala jsem něco jiného, více humorného. Mě osobně dialogy mezi vypravěčem a Smrťákem nerozesmívaly. Přišla mi taková nijaká.
Více o knize si můžete přečíst v článku s mým názorem.

Hodnocení = 2,5★

   Za březen jsem přečetla 822 stránek.

Do knihovny mi přibyly čtyři nové knihy, které čekají na přečtení:
Černé srdce;
Znám tě ze svých snů;
Někdy je hezké, že mě miluješ;
Knihkupectví na bylinkovém náměstí.


Mé suma sumárum má nyní 58 knih k přečtení.


Zdá se, že jsem na konci dnešního výčtu. Napište mi do komentářů, zda jste některou z knih četli a jak se vám líbila. A také jsme zvědavá, jak jste si v dubnu vedli vy?

Mějte se a čtěte,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: pátek 15. května v 22:35h.

Komentáře

  1. Ani jednu knihu jsem nečetla, ale první dvě mě lákají. Co se týče novinek, kniha "Někdy je hezké, že mě miluješ" mi také doma přibyla. :)
    Přeju krásné čtení ve zbytku května. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a nápodobně. :)
      Tak snad se nám oběma bude novinka líbit :)

      Vymazat
  2. Tatéra jsem si chtěla přečíst, ale zatím jsem se k tomu nedostala.

    OdpovědětVymazat
  3. Chystám se na Cilčinu cestu. Po Tatérovi si ji musím přečíst, jsem velmi zvědavá.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je na co se těšit - si myslím! Kór, když se ti Tatér líbil :-)

      Vymazat
  4. Pěkné shrnutí :) ANi jednu z těchto knížek jsem nečetla, lákal mě Smrťák ale teď nevím nevím, jestli to bude to pravé :) Hlavně přeji pěkné čtení i tento měsíc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Také přeji pěkný výběr knih v tomto měsíci.
      Smrťáka má teď půjčeného kolegyně a nemůže si ho vynachválit, je to názor od názoru, tak pokud Tě lákal, tak ho zkus. :-)

      Vymazat
  5. Tatéra jsem četla a moc se mi líbil, tak bych se ráda někdy dostala i k Cilce :-) Zato Smrťák mne nějak nezaujal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cilčinu cestu doporučuji - určitě běž do ní :-)

      Vymazat
  6. Pěkné shrnutí :) Na žádnou z knih se nechystám, ale jsem ráda, že jsis alespoň dvě ze tří užila :-) A 4 nové kousky do knihovny jsou skvělé číslo :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelko!
      Nakonec je to celkem podobné i teď během května. :-O

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí