KVĚTEN - 5. Ohlédnutí

Hezký nedělní večer.


Zdravím vás v dnešním deštivém dni. Alespoň u nás v Praze skoro po celý den prší. Tak jsem se rozhodla, že pro vás sepíšu květnové shrnutí, ve kterém se dozvíte co za knihy jsem přečetla během května a kolik jich bylo. Opět není, čím se chlubit, protože jsem v květnu přečetla jen 3 knihy📚! Mám nějakou čtecí krizi - od doby koronaviru. 😐



Tak se pojďme společně na to moje květnové přečteno podívat... 👀

1) Mrazivá krutost – u této detektivní knihy jsem měla trochu problém se do ní začíst. Nakonec se tak povedlo, ale až na druhý pokus. Původně jsem ji začala číst během březnových dní, ale musela jsem ji odložit a v mezidobí jsem četla jiné knihy. Na začátku května jsem se ke knize od spisovatelky Caz Frearové vrátila. Překousala jsem se rozvláčným začátkem a posléze jsem se do knihy začetla a hltala ji stránku po stránce. Jsem ráda, že jsem knize dala druhou šanci, protože mi na podruhé sedla a bavila mne.
Kniha začíná tím, že se na detektiva Cat Kinsellovou jednoho srpnového dne obrátí ve své kavárně Joseph Madden se slovy, že mu jeho žena Rachel vyhrožuje. Prý ho donutí zaplatit, ale nemůže – nebo nechce – prozradit podrobnosti. Cat to považuje za pouhou manželskou roztržku a odkáže ho na místní policejní oddělení. Avšak později se setkají znovu – když je Joseph zatčen za vraždu. Ale není to jeho manželka Rachel, kdo je mrtvý…
Pro fanoušky sérií se jedná o druhý díl s vyšetřovatelkou Cat Kinsellovou. Nutno podotknout, že já jsem četla pouze tuto druhou knihu a nijak to nevadilo. Můj názor na knihu si můžete přečíst - zde.

Hodnocení = 4

2) Jeden z nás – je čtvrtá kniha kanadské autorky Shari Lapeny. Příběh se odehrává na poklidném newyourském předměstí, kde jsou na sebe všichni sousedé milí a vstřícní. Do doby, než poklidné ovzduší rozvíří anonymní dopisy, ve kterých se jistá matka omlouvá za svého syna, který se vloupal do několika okolních domů. Po sléze je jedna z místních žen, o které se všichni domnívali, že pouze odešla od manžela, nalezena mrtvá. Byl ubitá k smrti.
Kniha mne bavila od prvních stránek. Měla spád a velmi pěkně propracovaný děj a zvraty, které čtenář nečekal. Kniha byla plná postav, lží a očekávání. Autorka si se čtenáři skvěle pohrála.
Více o knize si můžete přečíst v mém názoru – zde.

Hodnocení = 4,5

3) Ženy bez slitování – je útlá knížečka o 130 stránkách, kterou napsala severská spisovatelka Camilla Läckberg. Od autorky jsem kdysi dávno četla knihu Andělíčkářka, a od té doby bych si ráda přečetla sérii o "Erice a Patrikovi". Dosud k tomu však nedošlo, a když jsem mezi letošními novinkami objevila tuto tenkou knížku, řekla jsem si, že bych tím mohla napravit svoji čtecí stagnaci vůči zmíněné autorce.
Kniha je rozdělena do tří částí. V první části se nám představí tři ženy, které mají muže tyrany. A nezávisle na sobě se rozhodnou, že jejich manželé si zaslouží smrt. Ve druhé části se dozvídáme, jak k vraždám dojde, což je velice dobře autorkou promyšlené a vyšperkované. Třetí část je věnována „době poté“. Samotnou mě překvapilo, jak může být kriminální knížka sepsaná jen o 130 stránkách. Trochu jsem se obávala, že to nebude nijak ucelený příběh, ale možná jen povídková kniha, ale autorka mne mile překvapila a na tomto poměrně malém počtu stránek bylo vše podstatné pro příběh. A nakonec to, že šlo jen o takovou „jednohubku“ považuji za velice dobrý tah. Byla čtivá, rychlá a přímá. Četla se opravdu lehce a bavila mě. Ale za mě osobně bych knize "štítek thriller" nedala.

Hodnocení = 3,5

Za květen jsem přečetla 942 stránek.

Do knihovny mi přibylo pět nových knih, které čekají na přečtení, z nichž pouze jedna je recenzním výtiskem: Víš, kdo se díva?,
Losos v kaluži,
Panda v nesnázích
Osvětimský proces
Černobíle.


Mé konečné květnové suma sumárum činí 60 knih k přečtení.


A jak jste si vedli v minulém měsíci vy? Četli jste některou z těchto knih? 
Napište mi do komentářů. 

Přeji pěkné červnové čtení! 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 14. června/2020 v 20:20h

Komentáře

  1. Strašně dlouho si chci něco od Camilly přečíst, ale nějak jsem se k tomu ještě nedostala. Ale mám doma od ní dětskou knihu :D Tak třeba začnu s ní :D
    Pěkné knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Vůbec nevím, že napsala i nějaké dětské čtení :-)

      Vymazat
  2. Super výběr knih .-) Jsem docela zvědavá, čeho se u Shari dočkáme příště :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. To já taky - snad opět mile překvapí..:-)

      Vymazat
  3. Ani jednu knihu neznám, ale Shari Lapena mě láká už dlouho. :) Přeji krásný zbytek června a nějakou dobrou knihu k tomu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli Tě láká, tak ji určitě zkus :-)
      Děkuji tobě také pěkné červnové čtení.

      Vymazat
  4. Tri prečítané knihy sú náhodou super! Ja som rada, keď dám aspoň jednu 😅. Mňa neskutočne láka od Lapeny kniha Jeden z nás...každý si ju chváli a keďže mám túto autorku rada, tak sa teším, kedy sa začítam aj do tohto titulu♥...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář. :))
      Tak snad Ti přečtení knihy Jeden z nás vyjde brzy - je opravdu o co stát!

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí