ČERVENEC - 7. Ohlédnutí

Hezký páteční den,


dneska nás čeká jeden z posledních "horkých" dnů letošního léta. Předpověď pro Prahu uvádí 34°C 😱. Raději bych byla někde na koupališti než sedět v práci, ale v tom určitě nejsem sama. Každopádně dnešek již nechám být, a jak název článku vypovídá, tak se spolu s vámi vrátím do mých červencových dní a představím vám knihy, které jsem v minulém měsíci přečetla.
Opět jsem přečetla čtyři knihy.📚



O jaké knihy šlo, zjistíte níže.

1) Dcera krále močálů – je psychologickým thrillerem, který napsala americká autorka Karen Dionne. Knihou nás provází Helena Pelletierová, žena, která musí riskovat vše, aby zachránila život svůj i své rodiny. Musí na vlastní pěst dopadnout muže, který ji ničil v minulosti a nyní hrozí, že ji ukradne i budoucnost. Tím mužem je naneštěstí její otec – únosce, přezdívaný Král močálů, který utekl z věznice uprostřed Michiganské divočiny. Jak tento hon na kočku a na myš dopadne?
Jak už jsem zmínila, celou knihou nás provází Helena, která nejen popisuje „hon“ na svého otce, ale také vypráví o své minulosti a dětství v močálech. Ze začátku knihy mi toto vyprávění o minulosti nudilo a přišlo mi zbytečně zdlouhavé. Ale dalším čtením, jsem pochopila propojení příběhu z minulosti s tím z přítomnosti. Helena totiž musí nyní zúročit to, co se v dětství od svého otce naučila, aby ochránila sebe a svoji rodinu.

Hodnocení = 3★

2) Byl jsem číslo 30529 – je biografickým románem Felixe Weinbergera, českého židovského chlapce. Jeho vyprávění je psané s nadhledem a neuvěřitelnou lehkostí, která se až příčí všem hrůzám, které musel zakusit během svých pobytů v koncentračních táborech. Do osvobození v únoru 1945 prošel od prosince roku 1942 pěti lágry – Terezínem, Osvětimí-Březinkou, Blechhammerem, Gross-Rosen, Buchenwaldem. Po osvobození se Felix odstěhoval do Anglie, kde vystudoval a stal se známým profesorem fyziky. Kniha byla na vzpomínky velmi bohatá, četla se dobře a rychle ubíhala. 
Více se můžete dočíst z mého názoru na knihu zde.

Hodnocení = 3,5★

3) Růže bílá, černý les – je historický román z období druhé světové války podaný úplně jiným pohledem. Nacházíme se v nacistickém Německu, hlavní hrdinka Franka je sama, otec i bratr jsou ztraceni ve víru války a ona sama nemá důvod žít. Rozhodne se, že svůj život ukončí, ale nakonec místo toho zachrání jeden cizí. A tím začíná příběh o nedůvěře, otázkách, spojenectví, udavačství, nespravedlnosti, ale také se tu objevuje láska. Autor, Eoin Dempsey, napsal příběh, který je čtivý a má spád. Kniha se mi líbila, ale bohužel jsem v knize zaznamenala pár situací, které mi nepřišly věrohodné. I přesto jsem knihu hodnotila hodně pozitivně a ráda ji doporučím ostatním čtenářům, kteří mají rádi příběhy z období druhé světové války se špetkou romantiky. 

Hodnocení = 4,5★

4) Kdysi – je prvním dílem ze čtyřdílné řady o okupovaném Polsku z dětské naivní perspektivy malého hrdiny Felixe. Felix je Žid a být Židem v roce 1942 není vůbec lehké, natož pro devítiletého sirotka, který věří, že tam někde „venku“ jsou jeho rodičové. Uteče proto ze sirotčince, aby varoval rodiče před těmi muži s páskou, kteří pálí knihy. Jeho rodičové totiž milují knihy, jsou knihkupci. Cestou zachrání z hořícího domu malou Zeldu, jejíž rodina byla zavražděna, a pomalu mu dochází, co mají tihle spalovači knih za lubem. A co to znamená pro něj, Zeldu a všechny ostatní Židy. Jak jsem již zmínila, kniha je psaná z dětské perspektivy naivního chlapce, o to silnější čtecí zážitek to je, přesto mě překvapilo, že se kniha četla velmi pěkně a rychle s ní ubíhal čas. Autorem tohoto krásného a zároveň smutného díla je Australan Morris Gleitzman. A já osobně mám spadeno i na další díly o Felixovi.

Hodnocení = 5★

Za červenec jsem přečetla 882 stránek.

A kolik mi v minulém měsíci přibylo knih? Tentokrát ke mně doputovala pouze jedna kniha a to recenzní výtisk z edice 7 lásky od nakladatelství Metafora:
Neviděla jsem tě přicházet.


Mé suma sumárum má nyní 60 knih k přečtení.


Četli jste některou z uvedených knih? A jak jste si vedli vy v minulém měsíci?
Napište mi do komentářů.

Přeji hezké poslední srpnové dny, 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: pátek 21. srpna/2020 v 8:45

Komentáře

  1. Růže bílá, černý les mě už dlouho láká. Díky za připomenutí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :-)
      Já si hned po dočtení pořídila od autora Najdi Rebeccu (do čtečky).

      Vymazat
  2. Dcera krále močálů a Růže bílá, černý les zní dobře. Píšu na seznam :)

    OdpovědětVymazat
  3. U nás v Ostravě byl nejteplejším dnem rozhodně včerejšek, fuj, ale už se příjemně ochladilo :-) Jsem ráda, že jsi se konečně dostala k Dceři krále močálů a i když tě až tak úplně neoslovila, je fajn, že jsi ji přečetla i zrecenzovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem ráda, ale neřekla bych, že jsem ji zrecenzovala, je to spíš jen takové krátké shrnutí. :-)
      Snad by už žádné nadprůměrné výkyvy být neměli a snad už bude jen "příjemně".. :)

      Vymazat
  4. Ani jednu knihu neznám. Ale zaujalo mě Byl jsem číslo 30529.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí