RC - MED V HLAVĚ, MARMELÁDA V SRDCI

Hezký sváteční den, čtenáři,

mám tu pro vás sepsaný můj názor na další knihu z edice 7 lásky, kterou jsem nedávno přečetla. Třeba na ni nelákám i Vás.


Humorný a dojemný román o dědečkovi s Alzheimerem a o srdci plném lásky.

O knize: Touto knihou nás provází Tilda, žijící se svým manželem Phillipem a dvěma dětmi v Hamburku. Tilda vede v podstatě spokojený život, jen ji někdy přepadnou myšlenky, zda je to ten život, který chtěla. Občas se jí zmocní pocit prázdnoty, jako by jí v jejím životě něco chybělo. Tyto myšlenky však pokaždé odežene a její život běží dál ve vyjetých kolejích. Ale jednoho dne si všimne, že její otec Nico nějak často zapomíná. To už jednou zažila. Ve vzpomínkách se vrací do svého dětství, kdy její dědeček trpěl Alzheimerovou chorobou. Tilda vyhledá své deníky z té doby a při čtení se ponoří do vzpomínek na pomateného dědečka, se kterým prožila každou chvílí s láskou a smíchem.

Tilda díky svým deníkům opráší nejen své vzpomínky, ale také svůj život…

Jaký je to vlastně pocit?“ zeptala jsem se ho.
„Co?“ Zmateně se na mě podíval
„Když člověk tolik zapomíná.“
Dědeček se zahleděl do dálky, jako by se odpověď skrývala někde tam, kde se řeka ztrácela v oparu.„
„Je to jako… jako med v hlavě.“ řekl konečně. „Tak nějak lepkavé.“ str. 138

Můj názor
: Kniha se mi četla moc hezky, byla krásná a zároveň smutná, ale smutná takovým zvláštním „veselým“ způsobem. Dojímala mě! Hlavně ty pasáže z Tildina deníčku o dědečkovi, který pro dětské oči tropil bláznivé vylomeniny. Ale dospělé oči čtenáře chápou, že je na tom i hodně smutného. Podle mého názoru se autorce podařilo vystihnout život s člověkem s demencí. A také to, jak tuto nemoc mohou vidět a vnímat nechápavé dětské oči. A když už dítě ví, že dědeček má nemoc, která mu zpřeházela všechny knihy v jeho hlavě (jak malé Tildě vysvětlil její dětský lékař), se snaží dědečkovi tyto dny ulehčit a být mu nablízku. Přestože se kniha zabývá nelehkým tématem, tak na čtení byla velice příjemná a poutavá. Četla se opravdu lehce. Je to kniha o lásce, o životě, a o tom, kam směřujeme. A o nemoci, která je jako med v hlavě.

Hodnocení: 5/5


Kniha vyšla pod značkou Metafora v edici 7 lásky. Za poskytnutí knihy k recenzi, bych ráda poděkovala Markétě Havlové z Grady. Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde.

Medailonek: Název: Med v hlavě, marmeláda v srdci Autor: Hilly Martinek Originál: Marmelade im Herzen/2018 Nakladatelství: Grada / Metafora Žánr: román pro ženy Překlad: Hnízdilová Miroslava Rok vydání v ČR: 2020 Počet stran: 270


O autorce: Hilly Martineková (nar. 1977)

- se narodila v Cuxhavenu. V roce 2002 začala se svým manželem Krystianem psát scénáře pro televizi (např. Seriál "Dream Hotel"). S Tilem Schweigerem napsala scénář k filmu „Honey in the Head“ (2014), který vidělo několik milionů diváků. Med v hlavě, marmeláda v srdci je její první román. Hilly Martinek žije se svou rodinou v Hamburku.

Budu ráda za vaše komentáře pod článkem. Napište mi, zda jste již knihu četli a jak se vám líbila, či zda vás můj článek na tuto knihu zaujal.
Mějte se a čtěte,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: pondělí 28. září/2020 v 10:00h

Komentáře

  1. 7lásky si nenechávám ujít, ale v tomhle případě mě téma tolik nezaujalo, takže jsem po knize nesáhla. :/ Líbí se mi ale, jak o knize píšeš, je vidět, že tys z ní byla nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím, ne každému se tohle téma může líbit. Ale myslím, že tam bylo to téma nemoci vyobrazeno docela decentně.
      Mě opravdu kniha moc zaujala a sedla. :)

      Vymazat
  2. Mě se kniha také líbila. Autorka skvěle vystihla pocity malého dítěte a dokázala popsat, jaké to pro rodinu s takto nemocným člověkem asi je. Bylo to veselé a zároveň smutné. Moc ráda bych někdy viděla film :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s tebou, tato kniha byla jednou z těch lepších z této edice :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Med v hlavě a marmeláda v srdci byla pro mě osobně zatím TOPka z této edice, ale dneska jí předčila kniha Láska ze světa lichých ponožek, kterou jsem dnes dočetla. A jako, že WoW! :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí