RC - ROMÁN Z POKOJE 128

Ahoj, knihomolové. 


Vítám Vás u mého recenzního článku na další knihu z edice 7 lásky. Tato edice je typická svými krásnými barevnými obálkami. Musím přiznat, že na tuto knihu mě více nalákala právě obálka než anotace.


Příběh o kráse a síle psaného slova, magii potkávání a kouzlu dopisů 

O knize: Hlavní protagonistkou tohoto „zvláštního“ románu je Anna-Lisa, která nalezne v nočním stolku hotelového pokoje rukopis, který si přečte. Najde v něm adresu, na kterou jej vrátí. K jejímu překvapení na její dopis autor rukopisu odpoví s poděkováním a zároveň s tvrzením, že ho ztratil před 33 lety. Lisa se rozhodne, i přes námitky autora, vypátrat třicetiletou cestu rukopisu. Právě prostřednictvím dopisů (což je forma, jakým je kniha Román z pokoje 128 psaná) se dozvídá postupnou pouť onoho rukopisu a také to, kolik vystřídal čtenářů a jak poznamenal životy každého z nich. Lisa se s některými z nich setkává v průběhu pátrání i osobně.

Můj názor: V prvním okamžiku mě daná dopisová forma tohoto románu dosti zaskočila a chvíli mi trvalo, než jsem se do obsahu knihy začetla. Ale pak jednoho pozdního odpoledne a následně téhož večera jsem knihu skoro celou přečetla. Tuze mne zajímalo, zda se Lise podaří najít toho, kdo jako první našel Sylvestrův ztracený román a jeho následnou cestu až ke dni, kdy ona sama ho našla v bretaňském hotelu. Avšak my, jako čtenáři tuto cestu sledujeme v podobě napsaných a příchozích dopisů a celý „případ“ je nám podán z retrospektivy. 
Ačkoliv mě tento příběh nevtáhl do děje, tak musím uznat, že to byla milá a zajímavá kniha, která se snadno a rychle četla. Jako když si čtete několik dopisů za sebou. 😊

Myslím, že jsem nebyla jediná, kdo u čtení zavzpomínal na dobu „dopisování“. Já osobně jsem byla milovnicí psaného slova. Dopisy jsem ráda psala i dostávala. Měla jsem krásné dopisové sety – dopisní papír a obálku v různých barevných provedeních. A nejradši s nostalgií vzpomínám nejen na dopisování s mojí tetou, která se odstěhovala do Anglie, ale také na „éru“ popsaných dopisních papírů s jednou z mých nejlepších kamarádek, se kterou nám psaní vydrželo asi nejdéle. Dopisy od obou mám dosud doma schované.

Hodnocení: 3/5

Stejně jako ostatní "sedmihlásky", i tato kniha vyšla pod značkou Metafora, která spadá pod nakladatelský dům Grada. Za poskytnutí knihy k recenzi, bych ráda poděkovala Markétě Havlové. 
Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde

Medailonek:
Název: Román z pokoje 128
Autor: Cathy Bonidanová

Originál: Chambre 128 / 2019
Nakladatelství: Grada / Metafora
Žánr: román pro ženy
Překlad: Davidová Hana
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 248


O autorce: Cathy Bonidanová
- žije nedaleko francouzského historického městečka Vannes a pracuje jako učitelka. Literární tvorbě se věnuje od čtrnácti let. Nejprve své práce publikovala na internetu pod pseudonymem Mel Pilguric. Vznikl tak i její první román Double vole, za který získala cenu pro nezávislé spisovatele od serveru monBestSeller. Kniha pak vyšla v roce 2017 v tištěné podobě pod jejím občanským jménem a nesla název Le Parfum de l’hellébore (Vůně čemeřice / v ČR nevyšla) – a vynesla jí dalších deset cen od francouzské kritiky a nadšené ohlasy čtenářů. Román z pokoje 128 je její druhou knihou.


A co vy a dopisy? Budu se těšit na vaše komentáře pod článkem i na názory ke knize.
Mějte se a čtete,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 8. listopadu/2020 v 11:00h

Komentáře

  1. Měla jsem to stejně, také mě na začátku zaskočila forma, kterou je kniha napsaná. :) Ve výsledku je ale skvělé, jak se právě díky dopisům dostaneme hluboko do nitra postav.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsme nebyla jediná, koho dopisová forma zaskočila.

      Vymazat
  2. Také mě forma příběhu zarazila, ale vcelku rychle jsem se začetla. Já zase chtěla vědět, jaký román Sylvester napsal. Škoda, že to autorka více nerozvedla.. Přesto jsem ráda, že jsem knihu četla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, že o tom románu toho tam moc nebylo - co v něm bylo, že tak ovlivnil spoustu čtenářů? :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí