LISTOPAD - 11. Ohlédnutí

Hezký den, čtenáři.  


Trochu se zpožděním přináším tradiční článek s mým shrnutím minulého měsíce, ve kterém se dozvíte, jako knihy jsem během listopadu přečetla a zda mi do seznamu "chystám se číst" přibyly nějaké nové kousky. Myslím že hned na úvod mohu prozradit, že počet přečtených knih se shoduje i s počtem knih, které mi přibyly do domácí knihovny. To společné číslo je 5 knih📚.


Jistě jste již zvědaví na výčet, tak pojďme na něj!

1) Mráz pod kůží - je psychothriller ze zimního prostředí, který si mě získal od prvních stránek. Kniha byla velice čtivá a děj byl plný neočekávaných zvratů a zápletek. Tíživá atmosféra odříznuté a zasněžené krajiny se vám při čtení mrazivě vrývá pod kůži. Tento brilantně vykreslený thriller napsala spisovatelka Allie Reynoldsová. Příběhem nás v ich formě provází Milli, jedna z pětice bývalých přátel, kteří se po deseti letech setkávají v lyžařském resortu. Tenkrát tu společně trénovali na šampionát ve snowboardingu. Právě v den soutěže zmizela za nejasných okolností Saskie - členka někdejší party, když jich bylo ještě šest. Nyní se pětice ocitá na odlehlé chatě, kde začne atmosféra gradovat po té, co se začnou dít nevysvětlitelné věci. Brzy si všichni uvědomí, že je sem někdo nalákal záměrně. Někdo kdo si s nimi krutě zahrává. Ale kdo? Kapitoly se v knize střídají ve dvou časových rovinách, a tak čtenář prostřednictvím vypravěčky Milli sleduje právě se odehrávající děj na chatě, ale má také možnost nahlédnout do doby před deseti lety a na tréninky a vztahy mezi zúčastněnými.
Na knihu byla sepsaná recenze, kterou si můžete přečíst zde.

Hodnocení = 5

2) Žena s červeným zápisníkem - je zamotaný příběh o pátrání po majitelce ukradené kabelky a červeného zápisníku odehrávající se v ulicích Paříže, který napsal francouzká autor Antoine Laurain. Lauru u dveří do domu někdo přepadne a ukradne ji kabelku, be které měla klíče od bytu a tak přespí v hotelu naproti. Druhý den ji personál hotelu najde v bezvědomí, při přepadení totiž utrpěla zranění na hlavě. Do děje vstupuje Laurent, který kousek od svého knihkupectví najde na popelnici ležet něčí kabelku. Vezme ji k sobě a po sléze si prohlídne její obsah. Najde v ni červený zápisník a přečte si jej a rozhodne se najít ženu, které byla kabelka odcizena. Povede se Laurentovi Lauru najít a vrátit ji její věci?
Bohužel musím zhodnotit, že na to jak moc mě upoutala obálka knihy, tak s jejím obsahem to bylo horší. Jako jednu z hlavních příčin, proč se mi kniha špatně četla, byla absence přímé řeči. Pokud byly mezi postavami nějaké rozhovory byly vsazené do běžného textu, což mi vůbec nesedlo. Naštěstí příběh jako takový je krátký, takže i když mi úplně nesedl, tak se kniha četla poměrně rychle

Hodnocení = 2

3) Deset malých černoušků - je klasika od známé detektivní autorky Aghaty Christie. Já se do knihy pustila na základě plnění čtenářské výzvy na Databázi knih. Knihu jsem si zvolila pro téma: Kniha autora, který získal cenu E. A. Poa.
Na sídlo vybudované na ostrově v devonském hrabství je pozváno deset lidí, kteří se neznají a nemají spolu na první pohled naprosto nic společného. Avšak hostitel se vůbec neobjeví a místo toho se při večeři ozve zvláštní hlas z gramofonu, který každého z hostů obviní ze zločinu. Nedlouho poté je první z hostů mrtev. Po druhé vraždě začne napětí mezi ostatními přeživšími sílit, neboť začíná být jasné, že vrah je na ostrově mezi nimi. Po každé vraždě zmizí ze stolu jedna z deseti figurek černouška. 
Tato detektivka mě opravdu bavila, byla čtivá a měla spád. Vůbec jsem si netroufala tipovat, kdo jen oním vrahem. A konec - tedy spíše epilog mě velice překvapil. Opravdu skvělá a napínavá kniha.

Hodnocení = 4

4) Tma mezi hvězdami - je druhá sbírka plná krásných básní rozdělená na tři části. Tma, mezi a hvězdy. Sbírka obsahuje básně od Atticuse, který píše pod pseudonymem. Knihu jsem četla postupně, neboť jsem ji nechtěla "slupnout" najednou. Ba naopak, chtěla jsem si ji vychutnat. Musím však přiznat, že se mi líbila první autorova sbírka více. Já osobně neveršovanou poezii moc nemusím, takže jsem si opět k ní musela postupně hledat cestu. Kniha má i moc krásné ilustrace.

Hodnocení = 3

5) Mělas to vědět - na tuto knihu mě nalákala seriálová obálka s hlavními představiteli Nicole Kidman a Hughem Grantem. A právě díky "propagandě" kolem stejnojmenného seriálu jsem od knihy čekala daleko více, než jsem nakonec dostala. Hlavní představitelkou tohoto dramatu je Grace, která pracuje jako terapeutka a má život, jaký si vysnila: dokonalého manžela Jonathana, báječného dvanáctiletého syna Henryho a krásný byt v New Yorku, ve kterém ona sama vyrostla. Její idylický život a problémy ostatních, se kterými se setkává v práci, ji přimějí napsat knihu, ve které se snaží ženám napovědět, jak naslouchat mužům. Jenže týden před vydáním knihy se její život od základů změní. V jejím blízkém okolí dojde k vraždě ženy, kterou znala ze školního výboru. A Jonathan ji neodpovídá na zprávy. Poté následuje řetězec strašlivých událostí, díky kterým musí přehodnotit své „ideální“ manželství.
Mně osobně trvalo dlouhý čas, než jsem se do knihy, kterou napsala Jean Hanff Korelitzovázačetla. Přišla mi zdlouhavá a rozvláčná. Až za druhou polovinou mě děj trochu probral a četla se mi kniha o něco lépe s větším zájmem o dějovou linku.
Zde si můžete přečíst můj názor na knihu. 

Hodnocení = 3

Za listopad jsem přečetla 1473 stran.

Ještě tu mám perličku na závěr: během listopadu jsem doposlechla audioknihu Zelená míle, kterou čte Vladislav Beneš a také jsem shlédla mini seriál natočený podle knihy Fredrika Backmana - Medvědín.

A jaká pětice knih mi přibyla ke čtení? Níže je sepsaný seznam, ze kterého je zřejmé, že jedna z knih je již přečtená:
Mělas to vědět,
Dva v srdci,
Lalečka,
Mlha nad Shadow Sands,
Kde zpívají raci.

Mé suma sumárum nyní sčítá 58 knih k přečtení!

Jaké knihy jste přečetli v listopadu vy? A kolik jich bylo? A četli jste některou z knih z mého výčtu? 
Těším se na vaše komentáře. 

Přeji vám pěkný předvánoční čas,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 20. prosince/2020 ve 20:30h

Komentáře

  1. To není vůbec špatné číslo. :) Ani jednu z knih jsem nečetla, ale Žena s červeným zápisníkem mě svého času hodně lákala. Proto mě překvapuje tak nízké hodnocení. Jsem ráda, že jsem jí nakonec nepodlehla... :)
    Přeju příjemný zbytek prosince a veselé Vánoce.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí