RC - POD DOHLEDEM

Ahoj moji čtenáři,


mám tu pro vás lehce opožděný článek s mým názorem na nedávno dočtenou knihu. Nestihla jsem článek dopsat před vánočními svátky a během nich jsem byla v jednom kole a obklopena rodinou. Takže asi chápete, že na psaní a blog nezbývalo moc času. Ale dnes bych to ráda napravila. Tak se pojďte začíst do řádků níže.


Každý má svoje tajemství. Ne vždy je dobře skryté.

O knize: Příběh se odehrává ve čtvrti Melville Heights, která patří mezi nejhezčí v Bristolu. Dějem nás provází několik důležitých postav a jejich očima můžeme sledovat probíhající události, které jsou prokládány přepisy výslechu po brutální vraždě. Kapitoly jsou psané chronologicky od data 2. ledna po den vraždy. Avšak čtenář během čtení nevím, kdo je obětí, ani kdo je vrahem. O tom může jen polemizovat. Tyto skutečnosti jsou čtenáři objasněny až ke konci knihy. 
Jednou z hlavních postav je Tom Fitzwilliam, který je ředitelem na zdejší akademii. Státní správa ho posílá už několik let na problematické školy, aby na nich zjednal pořádek. Z toho důvodu již rok bydlí se svojí rodinou zde.
Další důležitou postav je Joey Mullenová, mladá novomanželka, která se nedávno vrátila s manželem z Ibizy. Nyní společně bydlí u jejího bratra a jeho manželky v domě, který sousedí s domem Toma Fitzwilliama. Poté co Joey v místním baru Toma potkává, se do něho velmi rychle zamiluje a je přesvědčena, že o jejím poblouznění nikdo neví. Jenže Tomův syn Freddie velmi často sleduje ze svého okna dění v blízkém okolí a nic mu neunikne. Ani to, že o pár ulic dál bydlí jedna pomatená ženská, která si fotí jejich dům a schovává se v křoví a tvrdí, že ji Tom Fitzwilliam ztrpčuje život. Shodou okolností se jedná o mámu studentky, která chodí na školu, kde je Tom ředitelem. Tato studentka má podezření, že ředitel není tak bezúhonný, jak se zdá, protože projevuje nezvyklou náklonnost její nejlepší kamarádce Bess.

Můj názor: U této knihy je pro mě velice těžké hledat správná slova. Jelikož nevím, jak přesně vám popsat to, že mně kniha z části přišla mdlá a nezáživná, a z části jsem se od ní nemohla vůbec odtrhnout. Domnívám se, že vysvětlení je nasnadě. 

Ze začátku jsem od knihy očekávala daleko více, než jsem v tu chvíli dostala. Už podle vábivého textu na obálce mě kniha lákala: „Myslíte si, že jste v bezpečí. Ale ve skutečnosti jste… Pod dohledem“. Ze sloganu vyzařovala taková tajemná atmosféra. Jenže právě tu tajemnou atmosféru jsem během čtení postrádala. 

Také mi přišlo zvláštní a z počátku mi to nesedlo, že čtenář ví, že se stala vražda, ale neví, kdo je obětí, a samozřejmě ani kdo je vrahem. Pravdou zůstává, že právě díky této skutečnosti a nevědomosti čtenáře byl konečný zvrat velmi překvapivý. Troufám si tvrdit, že o to přesně autorce šlo. 
Ze začátku knihy (a i dlouhý kus poté) jsem se nemohla do děje začíst a za půlkou jsem si začala říkat, že vůbec nevím, co od knihy čekat. Ale po ¾ přišel zvrat, díky němuž jsem se nemohla od následujících stránek odtrhnout. Zbývající stránky jsem četla se zatajeným dechem a jak jsem již nastínila, konečné rozuzlení mi pohled na knihu změnilo. Konec mi přišel skvěle promyšlený a hodně věcí do sebe zapadlo. 
Nemluvě o posledních řádcích v epilogu, na které jsem po dočtení ještě hodnou chvíli (doslova!) „civěla“ s pusou do „O“. To se autorce opravdu povedlo. 
Nakonec mě kniha mile překvapila, ale i přes ten velice povedený konec, musím zohlednit první půlku knihy, která pro mne bohužel nebyla čtecím balzámem. 

Hodnocení: 3+/5


Kniha vyšla pod nakladatelskou značkou Cosmopolis, spadající pod nakladatelský dům Grada. Za poskytnutí knihy k recenzi, bych ráda poděkovala Markétě Havlové. Knihu si můžete zakoupit zde.


Medailonek:
Název: Pod dohledem
Autorka: Lisa Jewellová

Originál: Watching You / 2018
Nakladatelství: Grada / Cosmopolis
Žánr: psychologický román
Překlad: Lžička Milan
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 376


O autorce: Lisa Jewellová (nar. 1968)
- se narodila v Londýně, ve kterém stále žije i s manželem, dcerami a dvěma kočkami. Pracovala jako PR asistentka pro módní řetězec Ware-house a jako recepční. V roce 1998 vydala svůj první román Ralph’s Party, který se v témže roce stal bestsellerem. Je autorkou 18 titulů. Celkové prodeje jejích knih dosahují v anglicky mluvících zemích téměř dvou milionů prodaných výtisků. Její knihy byly přeloženy do 16 světových jazyků.  

Snad jsem vás na knihu nalákala. A pokud jste knihu už četli, tak by mě zajímalo, jak se vám kniha líbila? 
Zdraví,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne 28. prosince/2020 v 20:15h

Komentáře

  1. Okolo Vánoc je vždycky spousta práce a čas s rodinou je nejdůležitější. :) Já mám taky skluz ve všem možném....
    O téhle knize jsem dlouze uvažovala, ale nakonec jsem si ji nevybrala. Jsem tedy ráda alespoň za tvoji recenzi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšeš, čas s rodinou je nejdůležitější. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí

LISTOPAD - 11. Ohlédnutí