RC MAZACÍ TRAMVAJ

Krásný sobotní den, přeji!


Neuteklo ani moc dní a já píši další ze svých názorů na nedávno dočtenou knihu. Přitom si velice jasně uvědomuji, že vám stále dlužím ty dvě květnové. :-) Opravdu jsou skoro dopsané, jen chybí fotky a nějaké úpravy. Zkusím se polepšit a konečně je pro vás v brzké době vydat. :-) Ale myslím, že to jsem slibovala i u nedávné recenze na Černookou

Ale zpět ke knize pro dnešní článek. Tou je kniha od polské autorky jménem Magda Stachula, kterou učarovala naše pražská "mazačka" a díky ní vznikl nápad pro tuto knihu - Mazací tramvaj.


O knize: Kniha se odehrává v Krakově a částečně v Praze. Je vypravována ze čtyř pohledů - deníkovou formou v ich formě.
Nejdůležitější postavou je Anita, která se s manželem Adamem. snaží marně otěhotnět. Je frustrovaná nezdarem a převážně nevychází z bytu. Kromě práce doma, tráví čas na webových kamerách a "šmíruje lidi". Nejčastěji pozoruje kamerou umístěnou na pražské mazací tramvaji Prahu a její obyvatele. Upne se na jednoho muže, kterému říká Zo a díky této kameře ví, v jaké dny a v kolik bývá na tramvajové zastávce a s kým. 
Druhým vypravěčem příběhu je Adam, který sice svoji ženu stále miluje, ale vidí, jak se změnila. Prakticky spolu nekomunikují a spí spolu jen podle Anitinýho menstruačního kalendáře a plodných dnů. Co je tohle za manželský život?
Pak tu máme Erika a Martu. Jak tito dva zapadají do příběhu se dozvíte, když si knihu přečtete. 
A mohu vám s klidným srdcem prozradit, že to bude skvělý zážitek! :-)

"Tramvaj přijíždí na Malostranskou a už z dálky vidím Zoovu tašku. Dnes má u sebe i počítač. Zrzka se opírá o jízdní řád a směje se."                                                  str. 106

Můj názor: Kniha má velmi pomalý rozjezd, což může mnohé z vás odradit, stejně jako odrazovalo mne.  Pro mě skoro do poloviny knihy. Ale tím, že mne tolik lákalo dozvědět se, co se chystá a proč, tak jsem četla dál. A dobře jsem udělala. Kniha se rozjela takovou neuvěřitelnou rychlostí a nabrala takové tempo a spád, že jsem četla a četla a četla ... a najednou koukám a dočítám "Poděkování". :-)
Autorce se povedlo mne vtáhnout do děje tak, že jsem půl dne nepustila knihu z ruky, jak jsem byla příběhem unešena. Kniha se četla poměrně rychle, a to převážně díky krátkým denníkovým úryvkům našich čtyř hlavních postav. 
Příběh ke konci dost přitvrdí, na rozdíl od pomalého začátku. U konečného zvratu budete sedět s pusou dokořán v písmeno "O". :-)
Protože to, jste zajisté nečekali!

Obálka je velice vydařená v temných tónech, s jedním okem, u kterého máte pocit, že vás pozoruje. A navíc je tam i ona pražská "mazačka".

Hodnocení: 4+/5 ✭

Medailonek:
Název: Mazací tramvaj
Autor: Magda Stachula

Originál: Idelna/2016
Nakladatelství: CPress
Žánr: thriller - napětí
Překlad: Alexa Michael
Rok vydání v ČR: 2017
Počet stran: 288
Anotace

O autorce: Magda Stachula (nar. 1982)
- polka žijící v Krakově s manželem a dvěma dětmi. Absolvovala na Jagellonské univerzitě a pracovala ve firmě, která dovážela kamery do monitoringu. 

Odkaz pro sledování Mazací tramvaje, jak jede Prahou:

Ráda bych zmínila, že na tuhle bravurní knihu mne zdařile nalákala (no kdo jiný než) Marcelka ze Zaostřeno na knihy. :) Děkuji za tvé poutavé recenze na skvělé knihy!

Je tu mezi vámi někdo další do knihu četl? Nebo zaujala vás má recenze? Pokud jsem vás alespoň trošičku na knihu nalákala, věřte, že nebudete litovat.
Ráda si přečtu vaše komentáře pod článkem. 

Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 11. srpna/2018 v 9:45

Komentáře

  1. Pěkná recenze :-) A vidíš, napsat jsi to zvládla na jedničku a tak ses toho bála :-)) Jsem ráda, že sis zase přečetla knihu na mé doporučení a co víc, líbila se ti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snaha byla! :-))
      Já děkuji, zatvé poutavé recenze,a le nemusí jich být tolik - potřebuju občas číst i své knihy ... :-D

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Není to zrovna můj žánr, ale kniha rozhodně vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se recenze líbí.
      Kniha byla vskutku zajímavá, ale je jasný, že nepadne do noty každému.

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsaná recenze.Knihu neznám, ale vypadá dost originálně. Zaujala mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě na knihu nalákala Marcela, a jsme ráda, že jsem se do ní pustila. Byla vážně neobvyklá. :-)

      Vymazat
  4. Také bych po Mazací tramvaji mohla konečně sáhnout. Určitě bude dobrá a docela ráda bych zjistila, jak všechno do sebe zapadá. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, Mazací tramvaj rozhodně doporučuji a domnívám se, že tobě by se rozhodně líbit mohla :)
      Budu se těšit popřípadě na tvojí recenzi :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí