2 RC - ZTRACENÉ SVĚTLO a KAMKOLI PŮJDEŠ

Dvě Mini Recenze


Krásný sobotní den,

jak jsem již dávno, dávno slibovala, mám tu pro vás dvě knihy, které vám chci blíže představit. Obě jsem četla během května a mohli jste je zaznamenat v květnovém ohlédnutí, kde se o nich samozřejmě zmiňuji.

První kniha z pera Jill Santopolo - Ztracené světlo je romantické čtení pro ženy, druhá je psycho-thriller Kamkoli půjdeš od Camilly Way. Takže tu máme i různorodost žánrů, snad to nevadí. :-)

ZTRACENÉ SVĚTLO

O knize: Jde o krásný a čistý romantický příběh, kterým nás provází Lucy, která stojí před životním rozhodnutím. A než učiní to, co musí, tak nám svůj příběh převypráví. Vlastně ne svůj, ale JEJICH! Její a Gaba. O jejich lásce, která přetrvává. Poznali se na univerzitě v den, který otřásl světem. Tím dnem byl totiž 11. září 2001. 

Můj názor: V květnu (měsíci lásky) to nemohla být lepší volba. Pro mne byla tato kniha jako „pohlazení po duši“. Nádherná, čtivá a dech beroucí. Sálala z ní čistá láska – tolik podob lásky. Já tyhle romantické věci můžu, takže se mi četla velice dobře a navíc měla poměrně krátké kapitoly, které byly nevšedně označeny malými římskými číslicemi. Což působilo krásně mile.

"Tohle láska dělá. Připadáte si nekoneční a neporazitelní, jako by se před vámi otevíral celý svět, všechno bylo možné a každý den naplněný zázraky."                              str. 58
Kniha je psaná formou dopisu (což ne každému vyhovuje) a obsahuje třináct let Lucynina života, ve kterém je Gabe nedílnou součástí. Ať už jsou či nejsou spolu. Vyprávění Lucy je dojemně vykreslené až k samotnému konci, u kterého se žádná romantická duše neobejde bez slz.
Konec byl lehce šokující, přestože se dal podle formy vyprávění odhadnout. 
Právě forma, kterou je kniha podaná plno lidem nesedla. Ale za mě to byl autorčin skvělý tah. Nevšední a poutavý. Teprve na konci knihy pochopíme, proč nám Lucy tento příběh vypráví.

Knihu bych shrnula asi takto:
Jedná se o velmi věrohodný a silný příběh, který byl nevšedně pojat, a inspiroval k zamyšlení a ukázání toho, jak mohou být různá rozhodnutí těžká, a že i láska není jednoduchá, a že má mnoho podob.

"Moje srdce bylo jako jojo, nebo pinpongový míček, poskakující z jedné strany stolu na druhou. Během toho všeho však převládal pocit, že jsem v nějakém ohledu selhala."         str. 223
Také musím zhodnotit velice zdařilou obálku, která má své kouzlo. Siluety dvou těl, tyčící se v zlatavém světle nad New Yorkem. 

Hodnocení: 5/5*

O autorce: Jill Santopolo

zdroj
– Američanka, která vystudovala anglickou literaturu na Kolumbijské univerzitě a tvůrčí psaní na Vermontské umělecké akademii. Je autorkou několika knih pro děti a mládež. Pracuje jako ředitelka výroby v nakladatelství Philomel Books. Žije v New Yorku.

Mini medailonek: - román pro ženy
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 272
Rok vydání v ČR: 2017


KAMKOLI PŮJDEŠ

O knize: Kniha je psaná ve dvou dějových linkách, kdy s hrdinkou Edie prožíváme přítomnost, kdežto Heather nás nechá nahlídnout do minulosti. Do doby, kdy byly obě dívky na střední škole. Do doby, kdy se mezi těmito dvěma "kamarádkami" odehrálo něco, co změnilo jejich život. Něco, proč se tolik let neviděly.
Nyní Edie žije v Londýně, je sama a těhotná. A je velice překvapená, když se u jejích dveří objeví Heather, jako by nic. 

Můj názor: Zajímavě propracovaná kniha, která na mě působila lehce uhrančivým způsobem. Nesmírně čtivá a chytlavá od prvních stránek. Sice mi dělalo na začátku problém si zvyknout na měnící se úhel pohledů ve vypravování, ale opravdu šlo jenom o zvyk. Jelikož obě dívky vypráví v "ich formě".
Heather na mě působila, jako někdo, kdo na ostatních visí a veze se s nimi. A to mě na ni odrazovalo a byla mi tím nesympatická. I když mi tím trochu připomínala mne samou v pubertálním věku. 
Edie jsem si naopak oblíbila a nechápala jsem, jak mohla dovolit si pustit Heather znovu do života.
Po celou dobu čtení jsem vůbec netušila, co se mezi dívkami mohlo v minulosti stát a lámala jsem si s tím hlavu: "co se tehdy mezi nimi odehrálo?". Nechala jsem se příběhem unášet a udělala jsem si o hlavních představitelkách svůj obrázek.

"Proč za mnou přijela do Londýna? Nedávalo to smysl. Co ji k tomu vedlo, po tom, k čemu došlo ve Fremtonu? Přece jsme se se dohodly, že už o té noci víckrát nepromluvíme."  str. 147 
Ale autorka nás nechá „prozřít až na samém konci. A že to stálo za to!
Konec byl tak překvapivý a nečekaný, že jsem si "to ono vysvětlení celé události" musela přečíst ještě jednou! :-D Za celou dobu čtení, kdy jsem své úvahy měla (a milné), mě vůbec nenapadlo, že mě rozuzlení tak „rozdrtí“. Byl to pro mne dech beroucí zvrat

!*Mini spoiler*
Někde kolem půlky knihy jsem měla nezadržitelný pocit, že autorka Heather vykresluje jako lesbu, která si tuto orientaci nechce ani sama sobě připustit, natož okolnímu světu, a že je do Edie zamilovaná. Dost mě znepokojovalo, že jsem nevěděla, zda je má domněnka opodstatněná.
*Konec spoileru*!

Hodnocení 5/5*

O autorce: Camilla Way (nar. 1973)
zdroj
 - se narodila v Greenwichi. Studovala moderní anglickou a francouzskou literaturu na Glamorganské univerzitě. Bývala spolupracující editorkou dívčího teenage časopisu Bliss, nyní je editorkou a píše do pánského stylového magazine Arena. Nyní žije v jihovýchodním Londýně.

Mini medailonek: - psycholochický thriller
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 272
Rok vydání v ČR: 2017

To je k dnešní dvojité recenzi vše.
Doufám, že i když je článek publikovaný s dvou měsíčním zpožděním, že mi to prominete, a že se vám líbil.
Zajímalo by mne, zda jste některou z knih četli? Popřípadě jak se vám líbila. A pokud nečetli a já vás alespoň trošku nahlodala, věřte, že obě stojí za to! Při výběru už jen záleží na tom, zda máte rádi "romantiku" nebo "psychologické thrillery se zvraty na konci". :-)


Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 8.září/2018 v 11:00

Komentáře

  1. Mě kniha napsaná formou dopisu nevadí, ba přímo naopak, někdy to vítám. A určitě má zajímavý podmět. Píšu na seznam a někdy, až budu mít náladu na něco romantického, vyhledám právě Ztracené světlo. A Kamkoli půjdeš mě také zaujalo, takže díky za oba tipy (a já si jdu rvát vlasy za rozšíření seznamu :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, vlasy si prosím nervi, to bych opravdu nerada :(
      Ale nadruhou stranu mě těší, že tě obě knihy zaujaly - opravdu obě stojí za přečtení. Byly vynikající - i když každá něčím jiným...

      Vymazat
  2. Ani jednu knihu jsem nečetla, ale tvoje recenze mě zaujaly. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tvé recenze jsem už samozřejmě četla, ale nějak jsem zapomněla okomentovat. Na seznamu mám Kamkoli půjdeš, a to samozřejmě jen díky tobě. Jednou jsem si knihu už málem koupila na databázi knih, ale pak jsem odolala. Myslím, že se na ni budu muset co nejdřív zaměřit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se na ni zaměř - troufám si tvrdit, že by tě nemusela zklamat :))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí