ŘÍJEN - 10. Ohlédnutí

Zdravím vás, moji čtenáři.



Jak je každý měsíc mým zvykem i dnes se společně ohlédneme za minulým měsícem. Na řádcích níže se dozvíte, tak jsem si v měsíci říjnu knižně vedla. Za říjen jsem přečetla stejný počet knih jako v září.  Už víte? Ano, byly to celkem čtyři knihy📚, které vám představím níže. A nebojte, i nějaká ta kniha mi v říjnu do mé domácí knihovny přibyla, ale ty zmíním jako obvykle až ke konci článku.


1) Harry Potter a Relikvie smrti – po více než roční pauze jsem se vrhla na poslední díl knižní série o kouzelníkovi Harrym Potterovi, který mi v „novém kabátku“ zbýval přečíst. Nato kolik má kniha stránek jsem se s ní popasovala v rekordním čase, až mi bylo líto, že mezi šestým a sedmým dílem byl rok a čtvrt pauzy. 
Ale teď lehce o knize jako takové. Letošní školní rok Harry spolu se svými dvěma kamarády nenastoupí jako obvykle do školy čar a kouzel v Bradavicích, ale vydává se hledat viteály. Předměty, do kterých Lodr Voldemort rozpoltil část své duše, aby byl nesmrtelný. Harry musí všechny viteály nalézt a zničit, než se Pánovi Zla postaví. Jak tento souboj ale dopadne vám neprozradím. 
Knihu jsem četla již po několikáté a možná právě proto, že jsem věděla o čem čtu a jak to dopadne, jsem měla knihu přečtenou na můj styl velice rychle. Já tuhle sérii miluji. A paní autorka J. K. Rowlingová je jedna z těch, co mě přivedly ke čtecí vášni.

Hodnocení = 5

2) Román z pokoje 128 – vypráví příběh jednoho ztraceného rukopisu, který nalezne v nočním stolku bretaňského hotelu Anna-Lisa. Přečte si jej a objeví v něm adresu, na kterou ho vrátí. K jejímu překvapení ji autor na její dopis odpoví s tvrzením, že rukopis ztratil před více jak třiceti lety. Lisa se rozhodne, přes veškeré autorovy námitky, vypátrat cestu rukopisu. Právě prostřednictvím dopisů (což je forma, kterým je kniha psaná) se dozvídáme postupnou pouť rukopisu, a to kolik vystřídal čtenářů a jak poznamenal jejich životy. 
Autorka Cathy Bonidanová si vybrala hodně nevšední styl psaní, a to formou dopisů. Mě osobně ze začátku moc nesedl, ale nakonec jsem si navykla a spolu Lisou hledala prvotního nálezce rukopisu. 
Jedná se o jednoduché a oddechové čtení, které nezarmoutí.
Na knihu jsem sepsala svůj názor, který naleznete zde

Hodnocení = 3

3) Láska ve světě lichých ponožek – Alice se právě přestěhovala do Paříže a má jediný cíl: začít tu od nuly a dát dohromady sebe i svůj život. Ze všech pracovních nabídek ji vyjde jenom podivný start-up s neobvyklým projektem, a to aplikací, která by párovala ztracené ponožky. Čtenáři poznávají hlavní hrdinku ze dvou perspektiv – z děje právě odehrávajícího se v Paříži a pak z deníkových zápisků z doby, kdy žila v Londýně. Z příběhu velice brzy vyplyne, že se v minulosti stalo něco, před čím Alice utíká.
Co Alice skrývala jsem do poslední chvíle vůbec netušila, a jakmile nám autorka Marie Vareilleová otevřela oči, byla jsem v totálním šoku. Kniha byla hodně působivá a svá. Na mě konec působil i hodně emočně.
Pokud byste si rádi přečetli na knihu mou recenzi, najdete ji zde.

Hodnocení = 5

4) Znám tě ze svých snů – autorka Clélie Avitová napsala velmi čtivou a poutavou romanci. Příběhem nás v ich formě provází Elsa a Thibault, kdy každý má svou kapitolu, ve kterých se při vyprávění střídají. Elsa leží po tragické nehodě už pět měsíců v kómatu. Její rodina se pomalu vzdává naděje, kdežto ona ji nalézá v podobě Thibaulta. Ten, poté co omylem zabloudil do jejího pokoje, ji začne pravidelně navštěvovat. Ze začátku jen proto, že v tomhle tichém pokoji je takový klid, ale záhy pochopí, že k té dívce na lůžku začíná něco cítit. A aniž by to, kdo tušil, Elsa ve skutečnosti okolní svět, a to co se děje u ní v pokoji slyší. Jen nemůže reagovat. Tento nevšední příběh mě pohladil svým způsobem po duši. Láska zde byla jako to největší pouto a kouzlo, které může přemoci i beznadějné případy. 

Hodnocení = 4


Za říjen jsem přečetla 1580 stránek.


Do knihovny mi tentokrát přibyly jen knihy v podobě recenzních výtisků. Celkem 3 kousky z nichž jsem jednu knihu již přečetla.
Láska ve světě lichých ponožek,
Mráz pod kůží,
Pod dohledem.


Mé suma sumárum nyní sčítá 58 knih k přečtení!


A co vy? Kolik knih jste za říjen přečetli? A Četli jste některou z mnou zmíněných knih?
Napište mi do komentářů.

Přeji Vám pěkné listopadové čtení.
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: středa 11. listopadu/2020 v 20:00h

Komentáře

  1. Vidím, že tenhle měsíc byl ve znamení 7lásek. :) První dvě jsem také četla a obě se mi líbily. Hlavně Liché ponožky byly úžasné (mělas pravdu) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, nebyl to prvotní úmysl, ale nakonec jsem měla říjen takový 7láskový :)
      A co jsi říkala na ten konečný zvrat u Lichých ponožek? (bez spoilerů)

      Vymazat
  2. Na Román z pokoje 128 musím napsat recenzi. Láska ve světě lichých ponožek čeká na přečtení a poslední zmíněná mi snad v brzké době dorazí domů. Když si ji objednám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se budu na tvé recenze těšit. :-) A šup šup - objednávat... ;)
      Nějak jsem u tebe na blogu dlouho nebyl a- jdu ti ho zas omrknout :)

      Vymazat
  3. Koukám, že jsi měla docela šťastnou ruku :-) Liché ponožky teď dočítám a opět jedna ze sedmilásek, které za to rozhodně stojí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, měla :)
      Tak to se budu těšit na tvé zhodnocení Lichých ponožek :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí