ZÁŘÍ - 9. Ohlédnutí

Zdravím,


vypadá to, že máme deštivé počasí po celé republice, takže je podle mně nejlepší čas se buďto zachumlat pod deku s knížkou nebo sepsat knižní shrnutí za minulý měsíc. Já to vidím na obě varianty. Jen co dopíši tento článek, tak se vrhnu na novou knihu. 👍


Během zářijových dní jsem přečetla celkem čtyři knihy.📚 O jaké kousky šlo, vám ukážu níže. Dokonce mi nějaký ten nový kousek přibyl, ale to jste jistě již zaznamenali v článku se zářijovými přírůstky. Na konci článku je ještě jednou zmíním, ale nyní se pojďme kouknout na mé zářijové přečteno.😉

1) Med v hlavě, marmeláda v srdci – je kniha o lásce, životě a o tom, kam směřujeme. Ale také je o nemoci. Knihou nás provází Tilda, která vede v podstatě spokojený život se svým manželem a dvěma dětmi v Hamburku. Občas se ji sice zmocní pocit prázdnoty, jako by jí v jejím životě něco chybělo, ale pokaždé tyto myšlenky a pocity zažene a pokračuje dál ve vyjetých kolejích. Až do dne, kdy si všimne, že její otec nějak zapomíná. To už jednou zažila. Vytáhne své deníky z dětství a ponoří se do vzpomínek na poslední léto s dědečkem Amadeusem, který trpěl Alzheimerovou chorobou.
Krásná a čtivá kniha, která se zabývá nelehkým tématem. Kniha byla svým způsobem veselá i smutná zároveň. Autorka Hilly Martinek, vykreslila postavy reálně a vztah vnučky se zapomínajícím dědečkem byl naprosto kouzelný. 
Na knihu byl již sepsán můj názor, který si můžete přečíst zde.

Hodnocení = 5

2) Poslední výročí – nás zavede na Ostrov počmáraných blahovičníků, který je známý svou nevyřešenou záhadou z roku 1932, kdy sestry Connie a Rose našly u sousedů Munroových opuštenou holčičku, ale po rodičích, jako by se zem slehla. 
V současnosti je ostrov turistickým lákadlem. Hlavní zápletkou knihy je kromě nevyřešeného tajemství také nečekaná poslední závěť Connie, která po své smrti odkázala svůj dům Sophii, ženě, která nepatří do rodiny. 
Tento zajímavý a poutavý příběh o historii jedné rodiny napsala australská spisovatelka Liane Moriarty. Příběh se mi líbil a kniha se četla příjemně a svižně. Samotnou mě překvapilo, že mi děj odsýpal, a že jsem knihu přečetla poměrně rychleji, než bych očekávala. Mezi mnou přečtenými autorčinými knihami je tato v těsném závěsu za knihou Sedmilhářky, kterou já osobně považuji za tu nej.🔝😊

Hodnocení = 4,5

3) Dvojitý gambit – je kniha od české spisovatelky Martiny Málkové, od které jsem četla vloni v únoru knihu Závity ulit. Dvojitý gambit vypráví o Viole, pětačtyřicetileté ženě, bezdětné a dvakrát rozvedené, která potkává svůj platonický idol – herce Petra Veverku. Poté co s ní naváže kontakt v tramvaji v domnění, že se mu vysmívá, si ji Veverka splete se svojí láskou z mládí a Viola ho v tom nechá. Vznikne mezi nimi vášnivý vztah, který je pro oba až drogou. Ale co se stane až tato lež praskne?
Kniha měla spád a odpich, četla se lehce a rychle. Byla poeticky humorná, romantická a kritická zároveň. Byla hodně neotřelá a svá. Mě osobně autorčin styl sedl.

Hodnocení = 4

4) Mé anglické sezony aneb Fucktografická ročenka – je volným pokračováním knihy Anglické listí (které jsem četla v únoru roku 2018), které napsala Alena Damijo. V této knize čteme o současné době autorky – tedy době učitelské, kdy sledujeme běh školního roku. Proto asi nikoho nepřekvapí, že právě začátkem školního roku kniha začíná. A každé roční období se zaměřuje na nějaký aspekt anglického života. 
Kniha se mi četla dobře, ale bohužel musím přiznat, že mě nebavila tolik, jako autorčina prvotina, která mi přišla daleko humornější.

Hodnocení = 3

Během září jsem přečetla 1066 stránek. 


V září mi do knihovny přibyly 4 knihy z nichž jsem jednu stihla i přečíst.👀
Mé anglické sezony aneb Fucktografická ročenka,
Román z pokoje 128,
Potom a Když.


Mé suma sumárum nyní sčítá 59 knih k přečtení!

A jak jste si vedli v minulém měsíci vy? Četli jste některou zmíněnou knihu z tohoto článku? 
Napište mi do komentářů.

Přeji pěkné říjnové čtení!
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 10. října/2020 ve14:30h

Komentáře

  1. Nejvíc mě láká Liane Moriarty, jejíž knihy mám už opravdu dlouho v hledáčku a zatím jsem se k nim nedostala. :)
    Přeju příjemné čtení i v říjnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla tuhle danou knihu od Moriarty doma od května 2017 - takovou dobu čekala na přečtení. A dočkala se asi jen díky tomu, že se mi hodila do letošní čtenářské výzvy na Databází knih (Kniha která začíná zájmenem). Snad se jednou ke knihám autorky také dostaneš - určitě doporučuji tuhle, a pak: Sedmilářky a Manželovo tajemství. Ještě na mě čeká Na co Alice zapomněla a Šílené výčitky. :-O

      Vymazat
  2. Zajímavý výběr knih :-) Já jsem četla pouze Med v hlavě a moc se mi líbilo, s jakou citlivostí autorka přistupovala k tak závažnému onemocnění, jakým Alzheimerova choroba bezesporu je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Co se týče Medu - souhlasím s tebou, byla to velice působivá a milá kniha.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí